Nils • Mercedes C-klasse!!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Nils

Re: Nils • mijn collectie. pas toegevoegd: overzichtssite! blz 9

Bericht door Nils »

hm.. eens zien wat ik kan doen.
COMING SOON Anson Mercedes-Benz C-klasse Elegance sedan (1:18)
Nils

Re: Nils • mijn collectie. binnenkort nieuwe update!

Bericht door Nils »

yay! binnenkort (hopelijk vandaag) mag ik een nieuwe auto bestellen, namelijk een Kyosho Mercedes-Benz CLK-klasse convertible (IAA-edition) met o.a werkende softtop en lederen bekleding!

nu maar hopen dat mijn vader die dadelijk eventjes wilt bestellen, en dan zal hij er over een 1 à 2 weken zijn! :D
Nils

Re: Nils • mijn collectie. nieuwe auto besteld!

Bericht door Nils »

zo. de auto is besteld, en het geld wordt morgen overgemaakt. nu maar afwachten! :mrgreen:
Nils

Bericht door Nils »

ik ben ook van plan om een AUTOart VW Pheaton aan te schaffen.. wat een verbluffende details! tjonge.. :drool:

maargoed, ik hou jullie op de hoogte! :ja:
Nils

Bericht door Nils »

ook een paar reviews gemaakt, op inspiratie van Kyoshofan.. hier komen ze:
Nils

Bericht door Nils »

Review: AUTOart Mercedes-Benz C-klasse Estate

EXTERIEUR: 9/10
De voorkant is zeer realistisch nagemaakt, de grille is net als bij de 1:1-Avantgarde opgevuld
met de grote Ster. Het plaatje op de voorkant van de motorkap is geen stickertje, maar van
echt metaal en ziet er zeer netjes uit.

De achterkant heeft dan wel een opgedrukte Ster, maar wel een mooie lijn die verdergaat in de achterlichten. Ook zit er een mooie sierstrip van chroom boven de nummerplaat.

MOTORCOMPARTIMENT: 7/10
Het motorcompartiment is over het algemeen erg gedetaileerd uitgevoerd, maar als je iets beter
gaat kijken, kom je tot de ontdekking dat nog veel elementen kleurloos zijn gelaten en dus
erg onrealistisch overkomen. Toch ziet het er op het eerste gezicht erg netjes uit.

INTERIEUR: 8/10
Beige stoelen met een zwart dashboard en accenten met een RVS-look. Opzich ziet het er goed uit, en er zitten ook mooie sierstrippen met 'Mercedes-Benz' erop in de deurlijst, maar de
draaiknoppen voor de radio zijn wel erg groot. Dit is niet echt een punt om je aan te storen,
maar het mocht wel iets kleiner. De vloer is echt bekleed, en de veiligheidsgordels zijn prachtig
nagemaakt. Zo zijn de bevestigingspunten omhoog en omlaag te bewegen, als voorbeeld.

Ook is het erg handig dat alle deuren open kunnen, zo kun je nog meer van het
mooie en zeer gedetailleerde interieur genieten.

VELGEN: 9/10
Dan de velgen. Lekker grote, sportieve velgen met dunne banden eromheen. Dit vind ik
persoonlijk veel mooier en stoerder uitzien dan bij de Elegance, maar de Avantgarde is dan ook
de sportieve editie van de C-klasse.
Het centrum van elke velg is opgevuld met het Mercedes-logo en 5 kleine boutjes.

LAK: 10/10
De lak is donkerblauw, overal goed gespoten en hier is dan ook niets op aan te merken.

TOTAAL: 8,6/10
Nils

Bericht door Nils »

Review: Maisto Mercedes-Benz 300 SLR

EXTERIEUR: 7/10
De voorkant is opzich wel goed gedetailleerd, alleen zijn de randjes rondom de koplampen ietwat slordig geverfd en de Ster is een stickertje. De luchtinlaat ziet er enigszins nep uit, maar de grille heeft een mooie aluminium-look en dit maakt het dan weer goed, ook al is dit niet origineel.

De achterkant valt me erg tegen omdat de mensen van Maisto niet eens de moeite hebben
gedaan om de Ster en het 300 SLR-plaatje in een chroom-look als los onderdeeltje erop te zetten. Was dit teveel gevraagd?
Tevens komt het rood van de 722 BUITEN de zwarte lijnen - ik neem aan dat volwassenen dit
model in elkaar zetten, en geen kleuters.

MOTORCOMPARTIMENT: 10/10
Het motorcompartiment is werkelijk verbulffend goed gedetailleerd voor een Maisto. Elk onderdeel is afzonderlijk gekleurd (knopjes, kabels, verstevigingsbalken) en de motorkap is zelfs met een
verchroomd staafje omhoog te houden! Klasse werk!

Het interieur. Niet veel natuurlijk, maar de stoelen zijn gestoffeerd (dit zie je zeer weinig bij Maisto) en afgezien van het foute stuur (vierspaaks in plaats van driespaaks) en de navigatiedoos is het geheel erg realistisch.

VELGEN: 10/10
Mooie verchroomde spaakvelgen met nog mooiere doppen erop. De banden zijn lekker dik, en dat mag ook wel bij zo'n model. Verder is hier ook niets op aan te merken.

LAK: 6/10
De Stirling Moss heeft een zilveren lak, deze is ook zeer mooi gespoten maar zoals ik zal zei, lijken de 722-stickers wel door kleuters ingekleurd.

TOTAAL: 8,2/10
Nils

Bericht door Nils »

Review: Maisto Porsche Carrera GT

EXTERIEUR: 7/10
Het exterieur ziet er wel oké uit, maar het is zonde dat de achterspoiler niet omhoog kan en de benzinedop is minimaal ingekerfd dus je ziet deze bijna niet.

De voorkant is wel goed nagemaakt, maar deze is in 1:1 nogal kaal, dus er valt ook niet zoveel
na te maken. Alleen de koplampen stellen je wat teleur, maar wat wil je dan ook voor een Maisto.

De achterkant. De uitlaten zien een beetje nep uit, net zoals de nummerplaathouder/nummerplaat
zelf. Deze had ik liever gezien als bij de C-klasse Estate, maar je kunt AUTOart en Maisto niet op éénzelfde lijn leggen. De lichten zien er ook wel redelijk uit, alleen het remlicht..

MOTORCOMPARTIMENT: 8/10
Het motorcompartiment ziet er erg goed uit. Het carbon-karkas is wel een beetje nep, maar er zitten échte veren in (niet van een vogel natuurlijk, maar vering-veren). Het motorblok zelf is ook goed uitgevoerd; je kunt ook zien dat de kwaliteit van de motors bij Maisto erg vooruit is gegaan.

INTERIEUR: 5/10
Het interieur is stomweg bagger. Belachelijk grote stickers, een grof gedetailleerde middenconsole en de stoelen zijn helemaal niet goed geverfd. Het lijkt alweer alsof een stelletje kleuters dit heeft gedaan want NIETS, maar dan ook NIETS is hier binnen de lijntjes! Maar 't blijft een Maisto, hè.

VELGEN: 8/10
De velgen zien er opzich goed uit, maar de buitenkant van de velgen hoort samen te komen met de velgrand. Dit is wel jammer. Beide velgkanten zijn wel verschillend van kleur, zoals bij de 1:1.

LAK: 8/10
De lak ziet er goed uit; geen oneffenheden (niet buiten de lijntjes hier) alleen is de deurgreep gewoon zwart meegespoten en deze zie je dus niet. Dit is wel jammer.

TOTAAL: 7,2/10
Nils

Bericht door Nils »

Review: Norev VW Golf VI

EXTERIEUR: 9/10
Het exterieur van deze Golf ziet er goed uit, mooie chromen details en alles is netjes afgewerkt, alleen is het jammer dat de achterportieren niet open kunnen.

Wel zitten er raampjes in de deuren en dit zie ik graag. Niet alleen ziet dit er realistischer uit,
dit geeft ook niet zo'n goedkope indruk, zoals Maisto's en Bburago's die vaak hebben.

De VW-logo's zijn ook echte embleempjes, dus geen stickertjes hier.

Dan nu, het motorcompartiment. Goede details, al vind ik dat ze aan de accu wel meer aandacht mogen besteden.

De Golf heeft een prachtig interieur, langs de airco zitten er zilveren randjes, terwijl deze bij de Benz gewoon zwart zijn.. Ook is het stuur goed vormgegeven, precies zoals bij de echte Golf.
De middenconsole heeft goede details, maar het blijft jammer van de achterportieren.

VELGEN: 10/10
De velgen zijn net als de standaard Golf, met 5 boutjes en het VW-embleem in het midden. Normale banden, dus niet extreem groot. Precies goed.

De lak heeft geen oneffenheden of iets, altijd netjes gespoten en niets op aan te merken.

TOTAAL: 9/10
Laatst gewijzigd door Nils op do 13 aug 2009 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Nils

Re: Nils • mijn collectie. CLK KYOSHO GEARRIVEERD!

Bericht door Nils »

de Mercedes-Benz CLK-klasse convertible van Kyosho mag ik nu dan eindelijk tot mijn collectie rekenen, die inclusief mijn ombouw (een Peugeot 206 cc) nu 6 auto's telt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nils op di 11 aug 2009 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Nils

Re: Nils • mijn collectie. CLK KYOSHO GEARRIVEERD!

Bericht door Nils »

Review: Kyosho Mercedes-Benz CLK-klasse convertible

Afbeelding Afbeelding

EXTERIEUR: 8/10
De voorkant is wel erg goed gelukt, vooral als je kijkt naar de CLK-klasse coupé van Kyosho, die bekend staat om zijn nogal grof afgewerkte grille. Het Mercedes-Benz-embleem op de motorkap is een beetje te blauw, vooral als je dat van de C-klase Estate van AUTOart bekijkt. Nu ben ik een echt detailmens, dus ik vind dat de koplampen met de oranje knipperlichten erin een beetje raar uitziet. Ik weet dat dit bij de echte CLK niet is, dus Kyosho mocht dit wel wit hebben gelaten. Ook heeft de 1:1-CLK twee chromen horizontale strepen in de grille, en deze heeft er maar liefst 4. Nu ziet dit beter en gevulder uit dan bij de echte CLK, maar het ziet toch wat vreemd uit.

De zijkant is netjes afgewerkt met verchroomde sierstrips, wat natuurlijk een must is op deze CLK. Ze zitten er namelijk in het echt ook. Met zijn lange, sierlijke silhouet ziet dit er een stuk mooier uit dan de krap uitziende coupé van Kyosho.

De achterkant heeft een echte Ster eropgeplakt gekregen, maar tijdens het transport is deze erafgebroken bij mij, naar het schijnt. Helaas, pindakaas. De achterlichten zijn overigens zeer goed gelukt, alleen is de kofferbak piepklein en heeft deze een zeer kleine opening (kleiner dan bij de echte CLK). Weer een enorm pluspunt is de beweegbare softtop. Ik geloof dat dit het enige 1:18-model op de markt is wat dit kan.

Afbeelding Afbeelding

Het motorcompartiment is over het algemeen erg gedetaileerd uitgevoerd, maar als je iets beter
gaat kijken, zie je toch dat nog veel elementen kleurloos zijn gelaten en dus
erg onrealistisch overkomen, maar ondanks dit alles ziet het er verzorgd uit.

Afbeelding

INTERIEUR: 9/10
Zwarte lederen stoelen en een geheel bekleed interieur! Moet ik nog meer zeggen?
Ja, eigenlijk wel. Ik vond dat ze aan de airco wat meer aandacht mochten besteden, deze zijn geheel zwart.
De nephout-look daarentegen is erg goed gelukt en zelfs de binnenkant van de deuren zijn met leder bekleed! OOK de achterbinnenpanelen.

Afbeelding Afbeelding

VELGEN: 9/10
Dan de velgen. Mooie elegante, slanke spaken met 5 boutjes en het Mercedes-embleem in het midden. Om deze juweeltjes heen zitten niet al te dikke maar toch brede banden die het geheel erg realistisch uit laten zien.

Afbeelding

De lak is champagne-achtig en overal goed gespoten, er zijn geen onregelmatigheden te vinden, dus hier niets op aan te merken.

TOTAAL: 8,8/10
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Nils • foto's & review Kyosho CLK Limited Edition!

Bericht door Ricardo »

Gave dakconstructie zeg :worshippy: Jammer dat Kyosho hier nog het oude type deurophanging heeft gebruikt. Uiteraard voor de liefhebber een prima aanwinst :thump_up:
Nils

Bericht door Nils »

ja, ik had ook liever een soort kogelgewricht-scharnier gehad.. ziet er een stuk netter uit.

mijn AUTOart C-klasse heeft dit ook, en zelfs mijn Norev, dus dat deze dat niet heeft.. :think:
maargoed, je kunt niet alles hebben. al met al is het een prachtig model.
rudie20vt
Schaal: 1:43

Bericht door rudie20vt »

heerlijk model en die dakconstructie is echt vet.
Afbeelding
Smokey

Bericht door Smokey »

Erg net model en review :thump_up2:

Greetz Richard
Laatst gewijzigd door Smokey op di 11 aug 2009 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Plaats reactie