Ombouw clio r3 99,9% klaar!!!!!!

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
antoine
Schaal: 1:43

Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 update bekleding

Bericht door antoine »

Hierbij de foto's:

Totaal plaatje:
Afbeelding

Zo laag, hij kan zelfs nog iets lager. Probleem is dan dat hij achter lager ligt dan voor en dat is niet mooi.
Afbeelding

Voor:
Afbeelding

Hij kan nog lager, alleen kan ik hem dan niet aan de voorkant vast schroeven:
Afbeelding

Zoek de verschillen:

Afbeelding
Afbeelding
ronald-clio

Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 update PROBLEEM!!!!!!

Bericht door ronald-clio »

Nou het eerste probleem heeft zich aangedrongen :evil: :evil: :evil:

Heb vandaag de caros in de juiste kleuren gezet maar de lak is gaan bladeren en niet zo zuinig ook!!! Het rare ia dat de lakken die ik heb gebruikt van hetzelfde merk zijn....

Nu wil ik het gehele model ontdoen van alle laklagen maar hoe???

En heeft dit gevolgen voor het plamuur en de evergreen strips en de modelbouwlijm (uhu)??????

Als dit namenlijk het geval is stop ik met het model omdat het teveel; werk is om alles weer opnieuw te doen.
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
antoine

Bericht door antoine »

Bij mijn 5je begon de verf ook te bladeren. Ik heb het kunnen oplossen door alles goed te schuren en daarna weer te spuiten. Ik heb niet alles moeten verwijderen. Het zal jammer zijn wanneer je nu zal stoppen met het project. Misschien tijdelijk aan de kant zetten??
turbo_fred

Bericht door turbo_fred »

antoine schreef:Bij mijn 5je begon de verf ook te bladeren. Ik heb het kunnen oplossen door alles goed te schuren en daarna weer te spuiten. Ik heb niet alles moeten verwijderen. Het zal jammer zijn wanneer je nu zal stoppen met het project. Misschien tijdelijk aan de kant zetten??
Yep, ff laten rusten, daarna voorzichtig schuren en opnieuw spuiten.
Zorg voor een goede hechtlaag (grondverf voor de hechting van de kleurlak).
Sterkte !
Daytona69
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Daytona69 »

Sommige lakken moet je binnen een bepaalde tijd overspuiten( bijvoorbeeld 15 minuten) en anders 30 of 60 dagen of zoiets wachten. En je moet altijd checken of het beide op zelfde basis zijn , alkyd of acryl of iets anders.

Zoals de anderen aanraden : glad schuren , een paar maanden laten rusten en dan pas verder gaan
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
ronald-clio

Nou ben weer over het lak probleem heengestapt en al opgelost , de tips om m even aan de kant te leggen spookten door mn hoofd maar kon het uiteindelijke resultaat ook niet uit mn hoofd krijgen dus de lak "te lijf" gegaan en ....... met succes!

Heb het model een dag in de spiritus gelegd en de lak bladerde er zo van af. De reden dat ik alle lak eraf wilde hebben was niet alleen omdat het spuitwerk mislukt was maar ook omdat er veel details door het (teveel en te hoopvol) spuiten waren verdwenen.

Ik heb nu weer een kale body waar alle evergreen strips en het plamuur is blijven zitten. Nu een kwestie van weer schuren en hier en daar weer een beetje bijplamuren en dan kan hij weer gegrond en kelakt worden.

Verder is mijn project led verlichting vanavond succesvol afgerond dus heb nu ook verlichting en wat gaaf om dit te doen zeg!!!!!!

Wel geemmer gehad met de schakelaar , bij zowel aan als uit zetten bleven de ledjes branden , uiteindelijke oorzaak was achteraf simpel...... kapotte schakelaar , dus een nieuwe er tussen gezet en nu doet hij het perfect. Het enige nadeel is alleen dat de eerste schakelaar die ik had een mooie kleine schakelaar was en die ik nu heb vrij groot is maar ja ik had geen zin om stad en land af te lopen om zo'n zelfde schakelaar op de kop te tikken.

Foto's zal ik eerdaags plaatsen.
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
antoine

Bericht door antoine »

Goed bezig Ronald! Fijn dat je doorgaat mat het projectje! Leuk he de verlichting maken, ik ga het waarschijnlijk ook toepassen in de clio :)
ronald-clio

Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 UPDATE

Zo weer even een updateje,

Het project heeft even stil gelegen wegens tijd gebrek dus plaats ik nu even de foto's van hoe het project er na de lak ellende er nu bij ligt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een foto van de verlichting :

Afbeelding

Hoop dat ik snel weer wat meer tijd heb om verder te gaan want wil dit project nu wel eens gaan afronden :D
antoine

Bericht door antoine »

Ik zal morgen de kapjes versturen Ronald. Mijn volgt project komt deze week hopelijk binnen. Geen Renault maar iets met MK II :)
ronald-clio

antoine schreef:Ik zal morgen de kapjes versturen Ronald. Mijn volgt project komt deze week hopelijk binnen. Geen Renault maar iets met MK II :)
De kapjes zijn goed aangekomen :thump_up:
antoine

Bericht door antoine »

Ik had dit nog niet gelezen. :oops: Nu kan je weer verder dus.. oja pas op voor de poes ik heb er geen meer. :)
ronald-clio

antoine schreef:Ik had dit nog niet gelezen. :oops: Nu kan je weer verder dus.. oja pas op voor de poes ik heb er geen meer. :)
:lol: :lol: :lol: :lol: das een hele goeie heb ze nu maar even in een bakje gedaan en veilig opgeborgen :lol:
ronald-clio

Re: 2x 1:18 ombouw Renault clio r3 UPDATE intercooler

vanavond weer even de tijd gehad om verder te gaan met de clio.

Ik liep vanmiddag in een boekenwinkel en had een tijdschrift in mijn hand met van die getunde bakken erin en daar weer een idee mee opgedaan.

Een intercooler in de voorbumper. Aangezien ik al de grille helemaal opengewerkt had heb ik mooi de ruimte om daar een intercooler in te plaatsen maar ja kon op site's wel intercoolers vinden maar wilde er eigenlijk zelf wel een maken maar hoe....

:idea: ik heb nog oude bouwpaketten liggen die incompleet zijn misschien zit daar wat bij...... en zo gedacht zo gedaan:

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik even snel een idee gemaakt hoe de velgen gaan worden:

Afbeelding

Verder heb de booskijkers weer vastgelijmd aan de caros. Dit moet nu weer goed drogen , dan plamuren en dan is hij weer klaar om gespoten te worden.

Verder heb ik afgelopen week 2 nieuwe koplamp glaasjes binnen gekregen ( :thump_up: antoine) deze had ik al alleen mijn katten dachten dat het speeltjes waren eb daarna eten :evil: .

ook de uiteindelijke kleur is nu definitief , hij word wit met een zwart dak , de moterkap deels zwart (in lijn met het dak) en van de moterkap word het zwarte vlak doorgetrokken tot de onderkant van de bumper. misschien niet heel duidelijk omscgreven maar als hij gespoten is snappen jullie wat ik bedoel :D
antoine

Bericht door antoine »

Leuk idee, nu nog een turbo erbij.. Ga je het kenteken gedeelte uitslijpen en daar monteren? Of op de plaats waar je het nu houd?
ronald-clio

antoine schreef:Leuk idee, nu nog een turbo erbij.. Ga je het kenteken gedeelte uitslijpen en daar monteren? Of op de plaats waar je het nu houd?
Ik ben nog in twijfeling denk dat hij op de plek komt waar hij nu zit en anders een klein stukje aan de achterkant van de kentekenplaat weg halen waardoor hij iets meer in de bumper komt.
Laatst gewijzigd door ronald-clio op ma 20 jun 2011 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie