Sommigen wisten het al: mijn droom is (al) uitgekomen - een Mini Cooper als eerste auto! Ja, ik ben nog maar 17, maar hoop toch binnen 2,5 maand mijn rijbewijs te halen. Nog even wachten dus..
De auto: een Mini Cooper, met 1300 blokje. Dit met een gewicht van 635 kg zorgt voor leuke prestaties. Bouwjaar is 1991, kilometerstand 70.000.
Exterieur: Roest..eigenlijk hoort het op een Mini. Gelukkig heeft de mijne er geen last van. Begin '05 is hij helemaal buiten gerestaureerd! Ook de bodem is nog keihard. Een strak bakje dus.
Het is een Cooper uitvoerig dus witte spiegels, witte strepen op de motorkap en een wit dakje! Erg lief en leuk!!
Wat ook in de smaak valt is de uitlaat..een dubbele RVS. Een heerlijke brul, vooral net voorbij de 2000rpm
Banden en velgen: 12" Leuke Cooper wieltjes. Niet extreem, gewoon netjes.
Interieur: Ziet er iets minder goed uit dan de buitenkant, maar is nog erg leuk. Een Cooper sportstuurtje, notenhout dasboard. Het hout begint een beetje te vervellen dus dat hoop ik in de nabije toekomst te gaan vervangen. Gewoon stoffen bekleding, gaat prima!
En wat een ruimte..nooit verwacht! Op de achterbank kun je gewoon goed zitten, alleen de in en uitstap is wat moeilijk.