LamboDieCast - 10 mei : 1/18 Aventador p105

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
muppiemaster
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: LamboDieCast - 20 juli : 1/18 Gallardo LP560-4 Polizia p

Bericht door muppiemaster »

mooie update :drool: .
een van de mooiste collecties hier op het forum.
ik wou dat ik zoveel lambo's had. :worshippy:
ik wou binnen kort de burago versie van de lp700 aventador kopen oranje natuurlijk. :roll:

Wordt weer een tijd voor een overzichtje :dance: .
MVG. Nino
Mr. Dj M.

Re: LamboDieCast - 20 juli : 1/18 Gallardo LP560-4 Polizia p

Bericht door Mr. Dj M. »

Heerlijk gifgroen hierboven!

Die kleur op de Norev, dat is wel heel erg slecht en verkeerd. Ik weet dat AA ook die fout maakte in de eerste badge van Gallardo polities, maar dit :thump_down:
lambodiecast

Re: LamboDieCast - 27 augustus : 1/18 Murcielago p99

Bericht door lambodiecast »

Ik snap echt niet hoe die Norev door de kwaliteits controle geraakt is ... die kleur is gewoon fout, maar op het eerste zicht valt het niet op, je moet hem echt naast de AA versie zetten en dan merk je 'er scheelt iets', als je dan de PPG clip bekijkt zie je dat het veel te blauw is ... maar het blijft een Lambo he, dus ik heb hem toch maar gekocht.

Ondertussen nog wat bijgekocht ... kleinigheden, maar toch netjes :

Deze 1/24 versie van de Lamborghini Aventador LP700-4 door Maisto in hun Custom Shop series ... héél mooi mat zwart :
Afbeelding
(persoonlijk vind ik de chroom velgen net iets erover ...)

Een 1/24 setje van Jada Toys in de Lopro serie : Lamborghini Murcielago LP640 met extra set velgen, incl schroevendraaier en twee assen voor de ombouw
Afbeelding

Deze zwarte Welly had ik lang op het oog, maar op eBay vond ik hem meestal nogal duur, zeker met de verzendkosten er nog eens bij, nu heb ik hem in een winkel in Duitsland gevonden ... in de aanbieding, de 1/18 Murcielago 6.2 in mat zwart met speciale velgen :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om heel eerlijk te zijn viel dit model serieus tegen ! Er is hier en daar verf weg, de wagen staat gewoon 'veel te hoog op zijn poten', er zit zilver verf op de banden achteraan ... helemaal niet op het niveau van de Welly 1/18 Miura SV modellen spijtig genoeg, ik heb zelf niet de gele 1/18 Murcielago van Welly, maar ik veronderstel dat het dezelfde mal is.
Mijn volledige review ...

En om af te sluiten nog even een modelletje dat ik voor een vriend gemaakt heb ... een 1/18 Aventador in mat fuchsia :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en naast een Arancio Argos versie :
Afbeelding

Nu nog wachten op een 1/18 FX Aventador uit China ... zit bij de douane ondertussen ... zal weer tegenvallen, ik voel het al :cry:
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
manowar
Schaal: 1:43

Bericht door manowar »

Mooie update hier :drool: :drool:

en de mat fuchsia Aventador is :drool: :drool: :drool:
bobbob

Bericht door bobbob »

Mooie update!
Fuchsia is echt top gelukt! :thump_up:
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

manowar schreef:en de mat fuchsia Aventador is :drool: :drool: :drool:
Indeed! Maar zit er nog een verhaal achter deze toch wel zeer aparte kleur :?:
lambodiecast

Markopolo schreef:Maar zit er nog een verhaal achter deze toch wel zeer aparte kleur :?:
Jij bent helderziende zeker ?
Er zit inderdaad een redelijk verhaal achter zowel de kleur als de hele wagen ... enkele weken terug krijg ik een mailtje van een vriend met de vraag om een model voor hem te maken. Op zich geen probleem natuurlijk, maar ik wist dat er een addertje onder het gras zat.

De bedoeling was om een 'sweet sixteen' verjaardags geschenk voor zijn dochter te maken ... en als het effe kon iets speciaals zoals 'hot pink' ... dus een Aventador Roadster stijl leek me wel iets.
Ikke roze verf gehaald, maar die tint vonden we niet helemaal geslaagd, dus opnieuw ... ditmaal fuchsia zoals jullie hem nu zien.
Bij dit model ben ik 'all the way' gegaan ... zowat alles is aangepast, en als toemaatje is er nog een speciale nummerplaat op de wagen gekomen, maar die was alleen voor zijn dochter bestemd, dus daar heb ik geen beelden van gemaakt ... maar het beste komt nog : dit model moest twee weken na de eerste mail in Duitsland zijn ... dat was effe stressen eerlijk gezegd, vooral omdat verf om goed te zijn toch 72 uur moet drogen ... het zijn dus enkele late uurtjes geworden, maar zijn reactie op het model maakte het allemaal de moeite waard :dance: :dance:
Mark
Afbeelding
lambodiecast

Re: LamboDieCast - 30 augustus : 1/18 Aventador p99

Vandaag eindelijk binnengekomen na twee weken onderweg te zijn vanuit China ... de 1/18 Lamborghini Aventador LP700-4 gemaakt door FX models (afdeling van Welly heb ik mij laten vertellen) in parelmoer wit :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op zich een héél mooi model ... als je hem voor zijn normale verkoopsprijs zou kunnen vastkrijgen ... maar FX models heeft beslist om deze alleen in China te verkopen, dus wij Europeanen vallen weer netjes uit de boot. Ondertussen is hij op eBay te vinden natuurlijk, vanuit China en Hong Kong ... en voor een zacht prijsje, zeker als je het model bekijkt.
Maar nu komt het : verzendkosten zijn hoog ($29) vanuit China ... en het duurt gewoon al een week voordat je model China verlaten heeft, dan nog even een passage bij onze vrienden van de douane (die om de inhoud te controleren gewoon de hele doos van het model om zeep geholpen hebben, los door het karton gesneden met hun mes :evil: ) ... ergens is dan ook nog eens de buitenspiegel afgebroken ... en ik mocht nog eens meer dan €20 betalen aan mijn vriend de postbode ... uiteindelijk heeft dit model me zo'n €92 gekost, en dat is eerlijk gezegd te veel voor een FX model, sorry.
Mark
Afbeelding
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Hopen dat Welly dit model ook naar Europa brengt onder het FX label, want ze zijn nog even wat beter dan een gewone Welly :drool:

Mooie aanwinst :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
bobbob

Bericht door bobbob »

Dikke lambo! Jammer alleen china :mrgreen:
lambodiecast

Re: LamboDieCast - 15 september : Welly 1/18 Aventador p99

Onze gebeden zijn gehoord ... tot in China ... deze week krijg ik een mailtje van een Duitse shop waar een Welly 1/18 Lamborghini Aventador model vermeld wordt, enkel in oranje, maar toch met een prijskaartje van €37 kunnen we niet voor €50 opgelicht worden hé :cool:

En het beste komt nog, is mijn schoonbroer toch niet net in Duitsland voor zijn werk zeker ... blijkt dat hij op 20 minuten van CK Modelcars zit ... enkele mailtjes later is alles geregeld en kan hij het model gewoon ophalen in hun kantoor ... dus lekker geen verzendkosten deze keer !

Enkele beelden :
Afbeelding

Yep, deuren gaan nog steeds niet in de juiste hoek open, net zoals bij FX Models dus.
Afbeelding

En ook net zoals op mijn witte FX Models versie is er metallic verf gebruikt binnenin ... en alles glanst nog eens ook :evil:
Afbeelding

HET grote verschil met de FX Models versie : geen tapijt op de vloer :
Afbeelding

Maar de Welly ziet er wel héél netjes uit hoor:
Afbeelding

Details op het wiel, de remschijven en de remklauwen:
Afbeelding

Ook in de koffer geen tapijt in deze Welly:
Afbeelding

Het oranje deel op de deurpanelen ziet er wel een beetje onverzorgd uit:
Afbeelding

Maar toch blijft de 1/18 Aventador van Welly er bijzonder goed uitzien:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de prijs is dit echt HET model van de Lamborghini Aventador LP700-4 dat je moet kopen, wil je beter dan wacht je best even op de AutoArt versie die binnenkort in Europa aankomt ... maar tussen €37 en €170 is wel een serieus verschil in prijs hé ... zal de AutoArt 4 keer beter zijn dan deze Welly? Ik hoop van wel natuurlijk, maar ik koop hem toch :doh:
Mark
Afbeelding
alain_1978

Bericht door alain_1978 »

Het lijkt wel alsof iedere miniatuurfabrikant deze Lambo wilt maken want ze blijven maar komen.
Deze Welly ziet er idd goed uit (ze worden steeds beter bij Welly) maar ik zou toch wachten op de AutoArt versie.
Mooie update :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
lambodiecast

alain_1978 schreef:Het lijkt wel alsof iedere miniatuurfabrikant deze Lambo wilt maken want ze blijven maar komen.
Deze Welly ziet er idd goed uit (ze worden steeds beter bij Welly) maar ik zou toch wachten op de AutoArt versie.
Mooie update :thump_up:
Ik denk dat Automobili Lamborghini SpA een klein fortuin aan licenties verdiend met de Aventador, zoals je aangeeft maakt zowat elke modelauto fabrikant deze V12 ondertussen, en allemaal moeten ze een stevige licentie kopen ... straks maakt Lamborghini nog meer winst met deze 'merchandising' dan met de echte auto :D

Ik ga natuurlijk ook de AutoArt versie kopen, de Nero Nemesis komt volgende maand en deze Arancio Argos kleur zal in november de verzameling uitbreiden ... maar deze Welly moest er gewoon nog even bij ... ga hem trouwens eens uit elkaar halen om te zien of hij vlot kan aangepast worden, zou een betere basis dan de Bburago moeten zijn dan, alles hangt af van hoe moeilijk hij uit elkaar gaat ... de Welly Miura is op veel plaatsen gelijmd, en dat is niet praktisch om uit elkaar te halen.
Mark
Afbeelding
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Zelfs in mijn schaal zijn er vele, ik heb er al 3 en dat zijn nog niet alle.
Faultier

Bericht door Faultier »

The Welly Avy is very tempting, esp. for the low price of just 36 EUR :drool:
Bye
Faultier
Plaats reactie