2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Ferrarifan
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: Het drama van de BBR Ferrari 330 LMB "cabrio"

Bericht door Ferrarifan »

Gelukkig is het toch goed afgelopen. En wat een model van 1 van de mooiste Ferrari's allertijden die helaas nog wel eens wordt verward met de 250 GTO :worshippy: :worshippy:
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op do 24 feb 2011 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Nelis

Bericht door Nelis »

Erg mooi model, jammer dat niet iedereen zuinig is op andermans spullen! :evil:
Jiry97

Bericht door Jiry97 »

zonde zeg :cry: :evil: .heeeeeeel zonde :cry: :evil: .en dat voor een bbr :shock: .hij ziet wel mooi uit.heb je die dak weer er op gemaakt of niet.
Afbeelding
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Jiry97 schreef:zonde zeg :cry: :evil: .heeeeeeel zonde :cry: :evil: .en dat voor een bbr :shock: .hij ziet wel mooi uit.heb je die dak weer er op gemaakt of niet.
:D nee zo handig ben ik niet. Toevallig kwam ik hetzelfde model een week later weer tegen op Ebay. :dance: :dance:
Repareren is denk ik alleen mogelijk door een professionele handbouwer zoals Gijsbert Achterberg of Lex Rijsdijk. Model zal gestript moeten worden, geschuurd en opnieuw gespoten. Misschien met kunsthars kunnen de stijlen weer gemaakt worden. Zal net zoveel tijd in gaan zitten als het bouwen van een kit.
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Gelukkig is het goed gekomen, kan je van die ander misschien een cabrio uitvoering maken :cool: :thump_up:
v8-vette

Bericht door v8-vette »

op zo'n moment zou je de man aan de deur toch spontaannuh, hé? :mrgreen:

mooi model, mede omdat de club compleet is :thump_up:
coolpappa04

Bericht door coolpappa04 »

Mr. Dj M. schreef:Gelukkig is het goed gekomen, kan je van die ander misschien een cabrio uitvoering maken :cool: :thump_up:
ja was ik ook aan het denken, wat zonde zeg :cry:
Afbeelding
Straetos

Bericht door Straetos »

Eeuwig zonde het verlies van een prachtmodel en geluk bij een ongeluk in dit geval dat je er nog één heb kunnen bemachtigen!
Hopelijk lukt het dat andere model te restaureren!

benieuwd naar de volgende foto's!
Wild wild horses couldn't drag me away
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

:shock: Hedde ze dat ding via Egypte gestuurd. :| (Hopelijk is mijn italiaans pakketje niet zo :pray:)
Wel een mooi goedmakertje dat je hetzelfde model kort daarna weer tegen bent gekomen. :cool:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Tja zo ziet een 330 LMB van BBR zonder dak er van binnen uit........

Maar niet getreurd, geld terug en het model toch in bezit tegen een lagere prijs ook nog eens!!

Deze #12 werd 5e overall en 1e in de klasse prototype +3000, tijdens de 24 uur van Le Mans in 1963. Van de 3 LMB's was dit de enige die aan de finish kwam. De 330 LMB was een op sportief gebied niet helemaal gelukte variant op 250 GTO, de zwaardere motor van de Testarossa bleek in praktijk niet echt werken in een GT. Er zijn er maar 5 van gebouwd. De #12 bestaat momenteel nog steeds.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ferrari 250 SWB #14 Le Mans 1961
We gaan nog ff lekker door. Persoonlijk vind ik dat er wat weinig Ferrari 1/43 te zien is.
Dit model is door Madyero gebouwd. Zelf nooit van gehoord, maar hij heeft goed werk geleverd. Hij schijnt ook voor Remember en MG Model Plus te bouwen. De prijs was in ieder geval aanzienlijk lager dan de MG Model Plus modellen.

Deze 250 SWB #14 werd in 1961 3e overall en 1e in de GT klasse tijdens de 24 uur van Le Mans. In 1961 was de zoektocht naar gewichtsbesparing al begonnen. De 250 SWB had een ingekort chassis, de bumpers waren erafgehaald en had maar 1 ruitenwisser.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

HECO Ferrari 250 TR, Le Mans 1958
Via een medeverzamelaar is deze schitterende 250 TR van Heco in mijn bezit gekomen. De 1e Heco, TR '61 smaakte naar meer. Helaas zonder doos, maar daar was de prijs ook naar en de doos heeft voor een behoorlijk volle vitrine wat lastige afmetingen dus deze krijgt binnenkort een BBR showcase.

De 250 TR is wat mij betreft 1 van de mooiste Ferrari's ever.
De sierlijke spatboarden van '57 versie waren in 1958 vervangen. Die gingen klapperen op topsnelheid. Na 4 jaar niet meer gewonnen te hebben op Le Mans, wonnen Gendebien/Hill weer voor Ferrari de "race der races". De 250 TR en varianten waren succesvol in de sportcars tot 1962.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Redline Ferrari 430 GTC, VIRGO Racing, Le Mans Series 2008
Om het rood in de 430 club eens te doorbreken, een 430 GTC met een totaal andere livery dan de meeste topteams in de GT klasse die met een 430 racen.

Deze #86 430 van het Virgo Motorsport won met Robert Bell de GT2 klasse van de Europese Le Mans Series in 2007 en 2008. Model is van Redline. Zoals bekend ben ik erg van dit merk gecharmeerd, helaas door licensie perrikelen is men gestopt :evil: . Prima gedetailleerd, decals mooi duidelijk en strak in de lak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Handbouw modellen zijn meestal duurder dan diecast. Maar voor wat betreft mazzeltjes op prijsgebied staat deze 312 PB van Tameo wel bovenaan.

Normaal gesproken kost een Tameo kit (witmetaal) al ca € 40,-. Een goed gebouwde of factory built ruim boven de € 100,-. Ik heb dit model voor $ 16,50 gewonnen op Ebay. De verzendkosten waren nog hoger. . Voor dit bedrag kun je niet zoveel verwachten, maar het model is echt prima gebouwd, misschien ooit nog een keer een blanke laklaag erover.

Deze 312 PB #3 won in 1972 de Targa Florio. Feitelijk was de Targa Florio een rally op de openbare weg voor sportscars en GT's. Er werden snelheden van tegen de 300 km gehaald. Tot 1972 telde de Targa Florio gewoon mee voor het WK sportscars en GT's. Ferrari stuurde in 1972 maar één auto met Merzario/Munari, het WK was al binnen. (alle races muv Le Mans werden gewonnen, Le Mans liet Enzo lopen omdat dat volgens hem te lang duurde)
Maar om de Italiaanse eer op Italiaans grondgebied moest toch met Alfa Romeo nog wel ff worden gestreden . Landgenoot Toine Hezemans werd 3e in een Alfa.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben nu weer helemaal bij en hopelijk voelen meer Ferrari 1/43 verzamelaars zich geroepen om foto's te plaatsen.
Voorlopig zal het weer ff rustig blijven. Het budget is weer voor een tijdje op.
Laatst gewijzigd door Ferrari10flrb op vr 04 mar 2011 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferrarifan
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

Prachtige update met weer leuke achtergrondinformatie. Ondanks de mindere prestaties van de LMB blijft het 1 van mijn favorieten :worshippy:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Re: MEGA UPDATE Ferrari Le Mans en Targa Florio

Bericht door Ricardo »

Met dak ziet hij er inderdaad stukken beter uit :mrgreen: Ik vind de Redline trouwens een beetje vreemd ogen. De wielen staan volgens mij een beetje te ver naar binnen :think:
Voor de rest uiteraard juweeltjes van modellen :worshippy:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Ricardo schreef:Met dak ziet hij er inderdaad stukken beter uit :mrgreen: Ik vind de Redline trouwens een beetje vreemd ogen. De wielen staan volgens mij een beetje te ver naar binnen :think:
Voor de rest uiteraard juweeltjes van modellen :worshippy:
Dat vond ik van de Redline ook. Maar heb gegoogled:

Afbeelding

Kan met de regelgeving van de GT2 klasse te maken hebben wat betreft spoorbreedte.
Jiry97

Bericht door Jiry97 »

mooie aanwinsten.vind die 430 een beetje raar uit zijn zo met die velgen zo naar binnen.
Afbeelding
Roebas

Bericht door Roebas »

Mooie update met leuke wetenswaardigheden.

Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
Plaats reactie