1:18 Garagediorama: Update 22-08: "klaar"!!

Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Bericht door Kyoshofan »

:shock: Wordt al erg mooi :thump_up: :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Bericht door Jaap »

nou dat ziet er zeker goed uit! mooi die accesoires en vooral die muur vind ik heel mooi! Maar die wanden op de laatste foto's, waarvoor gaat u die gebruiken??
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Er begint al behoorlijk schot in de zaak te komen, ziet er al fraai uit :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

Dat is mooi geworden :thump_up: :!:

Misschien kun je straks ook nog iets van remstof ofzo her en der op de muren/vloer smeren om het helemaal 'af' te maken. Een echte garage is nl. smoezelig...
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Bedankt voor de positieve reacties allemaal! Dit doet mijn motivatie zeker ten goede :wink: :D
Jaap schreef:nou dat ziet er zeker goed uit! mooi die accesoires en vooral die muur vind ik heel mooi! Maar die wanden op de laatste foto's, waarvoor gaat u die gebruiken??
Hoi Jaap, deze wanden zijn de zijmuren van het diorama. Dus dit zijn de linker en rechterwand op de eerste foto in dit topic. Alleen zijn ze nu geverfd en bewerkt :)
Ow, en zeg maar je hoor :) Anders voel ik me ook zo oud :wink:
volvofiel schreef:Dat is mooi geworden :thump_up: :!:

Misschien kun je straks ook nog iets van remstof ofzo her en der op de muren/vloer smeren om het helemaal 'af' te maken. Een echte garage is nl. smoezelig...
Hoi volvofiel,

ik was al van plan om het geheel wat smoezelig te maken. Ik moet alleen nog even denken hoe ik dit ga doen. Misschien met houtskool of iets dergelijks. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Even een update zonder foto's. De achterwand is nu voor ongeveer de helft klaar. Maar aangezien dit dezelfde techniek is als de zijmuren heb ik hier niet zo'n uitgebreid fotoverslag van. Maar ik zal nog wel wat foto's plaatsen als de muur bijna, of in z'n geheel af is.

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
flame
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 23:39
Locatie: Belgium,naast m'n gebuur!

Bericht door flame »

Komt mooi,knap werk :wink:
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Laat maar zien als het project voor mekaar is, ik ben wel benieuwd :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Erg knap dat steen profiel.
Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 17:06
Schaal: 1:18
Locatie: Pieter Baan Centrum

Bericht door maikel »

Prachtig gedaan :shock:
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Erg mooi gedaan allemaal, vooral de baksteenstructuur ziet er geslaagd uit. Benieuwd naar het eindresultaat :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

Allemaal bedankt voor de positieve reacties :thump_up: Dit had ik niet verwacht voor mijn eerste diorama :oops: Maar ik ben zelf ook wel blij met het resultaat.

Nog even een foto update. De muren zijn nu bijna klaar. De verf moet nog drogen en er komen waarschijnlijk nog wat pilaartjes tegen de muur. De deur is ook geschilderd, maar ik weet nog niet zeker of dat ik hier ook nog een houten lijstje om ga maken ( hetzelfde als de scheiding tussen muur en beton).

Afbeelding

Afbeelding

Hierna komt eigenlijk het lastigste: het aankleden van de garage. Ik wil er sowieso nog een werkbank in hebben staan. En misschien nog een klein verdiepinkje om wat spullen op te leggen. Voor tips sta ik nog steeds altijd open :)

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Bericht door F40F50ENZO »

Kijk een op http://www.wilcosdioramas.com/
of op http://www.modelbrouwers.nl/index.php of op http://benelux.kitmaker.net/
Wellicht kan je daar ideen opdoen of spullen kopen.

GMP heeft een setje met gereedschappen e.d. in 1:18, wellicht ook te koop bij een van de partners?

Zelf loop ik ook al een tijdje met vergelijkbare ideen rond, alleen ontbreekt het nog aan de tijd er voor. :wall:

Daarom hulde :worshippy: voor jou initiatief, wellicht kan ik er ook wat van opsteken als ik tzt wel tijd heb. :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Bericht door Jaap »

ik vind het prachtig! :thump_up:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Bericht door Powersprint »

F40F50ENZO schreef:Kijk een op http://www.wilcosdioramas.com/
of op http://www.modelbrouwers.nl/index.php of op http://benelux.kitmaker.net/
Wellicht kan je daar ideen opdoen of spullen kopen.

GMP heeft een setje met gereedschappen e.d. in 1:18, wellicht ook te koop bij een van de partners?

Zelf loop ik ook al een tijdje met vergelijkbare ideen rond, alleen ontbreekt het nog aan de tijd er voor. :wall:

Daarom hulde :worshippy: voor jou initiatief, wellicht kan ik er ook wat van opsteken als ik tzt wel tijd heb. :thump_up:
Hoi F40F50ENZO,

ik ben inderdaad al bekend met de diorama's van wilco en op modelbrouwers ben ik ook lid. Daar heb ik ook de tip vandaan om met styrodur aan de slag te gaan. Maar in ieder geval bedankt voor de andere site! Ik zal er eens op rondneuzen om te kijken of ik daar wat vanaf kan halen.

Groetjes Arno

Toegevoegd na 4 uren 56 minuten:

Ik ben vandaag weer even verder gegaan, en het schiet al op moet ik zeggen :) Er is een "zoldertje" gemaakt ( nog niet bevestigd) en de trap er naar toe is ook af. De buizen voor de afzuiging zijn geschilderd ( rietjes) en de pilaartjes zijn geplaatst. Ook de wasbak en toebehoren hangen al op. Ook zijn de zijwanden aan de achterwand bevestigd d.m.v. hobbylijm.

De vloer voor het zoldertje is te zwaar om alleen gelijmd te worden, dus er komt een pilaar onder van styrodur. Ook steek ik onder het vloertje een paar satéprikkers in de muur om zo het vloertje beter te kunnen dragen.

Zo weer even genoeg uitleg, hier de foto's:

totaaloverzicht. De schroevendraaier dient ervoor om de deurklink even op z'n plaats te houden totdat hij vast gelijmd zit ;)
Afbeelding

De buizen voor de afzuiging en de trap naar het zoldertje
Afbeelding

Het washoekje plus de deur en de plaats waar het zoldertje moet komen. Hier komt dus nog een pilaartje onder.
Afbeelding

En nog even een close up van de wasbak + toebehoren.
Afbeelding


Ik hoop dat ik er morgen weer even aan verder kan werken, maar dat zal wel lukken. Dus hopelijk dan weer een foto update :D

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Plaats reactie