Wat ben jij?

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

De grappige poster. Dit zijn de wijsneuzen van een forum met een bepaalde soort van “inside” grappen. Seize 48 en 40/45 grappen die bijvoorbeeld hier in de shoutbox worden aangetroffen...
Tja, je beschrijft me al in je stukje :wink:.

Al slaat dat neuzen dan weer meer op jezelf :angel: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
hocko
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 05 mar 2007 18:41
Locatie: Hellouw (gelderland)

Bericht door hocko »

Mooie column
Ik ben een veel lezer maar post bijna nooit wat alleen in de ombouw sector post ik wel is wat
Maar ben hier wel elke dag te vinden lees gewoon alles maar post eigenlijk nooit wat.

Mijn intersse gaan wel het meeste uit naar duitse auto`s en auto`s van deze tijd,klasiek auto`s heb ik niet zo veel mee.
Ombouwers vink ik altijd mooi om te zien komt miss ook omdat ik dit zelf ook doe.
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Bericht door coolpappa04 »

super topic :worshippy:
wie ben ik ?
ik ben hier hoofdzakelijk om me te relaxen,van zodra ik thuis kom is het forum het eerste wat ik opzet en het laatste wat ik afzet als ik ga slapen,ja mag gerust zeggen dat ik wel een beetje verslaafd ben ja :oops: toen het forum een tijd geleden er even tussen uit was voelde ik me een beetje verloren en wist ik met mijn tijd niet echt een blijf,ik heb hier leuke mensen leren kennen zowel in het echt als over de computer,ook heb ik mijn verzameling grotendeels te danken aan dit forum want zeg nu zelf modelverzamelaars zijn een volkje apart,sommige noemen ons grotekleine kinderen die nog met autotjes spelen en als je dan zegt hoevel dit of dat model kost verklaren ze ons voor gek dat wij er zoveel aan spenderen,terwijl andere hobby's soms handen vol geld meer kosten...
ik ben lid van 4 modelautoforums maar MAF is waar mijn wiegje staat,daarom geeft ik ook graag 25 eur voor een vriend te zijn,en is ook de reden waarom ik de bmw die ik dan ontvangen heb ter beschikking stel voor de eindwinnaar van de fotowedstrijd(zie topic)
regelmatig probeer ik medevrienden te helpen door een pb te sturen over een auto die ze zoeken(ik denk dat sommige dit wel kunnen beamen)omdat dit gewoon veel leuker is dan topics om zeep te helpen door ruzie te beginnen maken of met scheldwoorden te gooien :thump_down: :thump_down: :thump_down:
Dat ben ik :!: :!: :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerben Olsder
Berichten: 950
Lid geworden op: wo 09 feb 2005 21:27
Schaal: 1:43
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

leuke dingen lees je zo...
Ik ben eigenlijk heel erg selectief. Ik probeer die dingen uit het Forum te halen waar ik wat aan kan hebben voor mijn eigen verzameling.
Ik ben dan ook niet iemand die heel veel antwoorden post maar ik lees wel heel erg veel op het forum.
Zo af en toe kan ik mij niet in houden en dan moet ik even mijn mening geven of mijn waardering uitspreken.
Ik zie ook wel dat er op mijn updates over het algemaan door een select gezelschap gereageerd wordt. Ik ben dus kennelijk niet de enige die selectief ik denk ik dan.
Maar ja dat is ook niet erg. Dat is eigenlijk het mooie aan dit forum. Een ieder doet wat hij er mee wil en haalt er uit wat hij wil.
En een ander bijkomend voordeel is dat je nog eens leuke mensen ontmoet. Zowel prive als ook bij de meating.
En dat totaal plaatje maakt dat ik het forum een warm hart toedraag!
Bedankt allemaal..

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5162
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Hoe mensen mij zien is mij een zorg. Daarom vind ik het echter nog wel een leuke column. Waarom gaan mensen op een forum posten? Of werken ze mee aan Wikipedia?

Ik denk dat voor veel mensen het toch zo is dat een forum er is om mensen te vinden die hetzelfde denken als jij of hetzelfde doen als jij. Vaak vanuit een hobby (in dit geval), werk, of locatie. Je kan dingen met elkaar delen, nieuwtjes geven en zeker in het geval van de hobbyfora je aanwinsten laten zien.

Des te interessanter is het te zien dat er mensen zijn die daarin een bepaalde eer zoeken.

Echter, ik ben voornamelijk hier om erkenning te krijgen. Ik ben veel gepest en als gevolg daarvan heb ik weinig zelfvertrouwen. Mijn hobby wordt door mijn familie vaak niet als normaal gezien of zelfs kinderachtig.

Nogmaals leuke column. Zet je aan het denken.
Gebruikersavatar
Veicolo
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 09:05
Schaal: 1:43
Locatie: Zuidwest Drenthe

Bericht door Veicolo »

Leuk en goed verhaal, compliment!
Voel me ook aangesproken om even te reageren. Sinds de ontdekking van dit prachtige forum ben eigenlijk een "elke dag even neuzer en af en toe antwoorder".
Mijn modelautohobby beperkt zich tot 1:43 Fiat-modelletjes. Dat wil niet zeggen dat ik niet van andermans verzameling(en) kan genieten, integendeel. Ik zie hier prachtige verzamelingen voorbij komen in alle schalen; om jaloers van te worden! Ook zie ik veel creativiteit van verschillende forummers, bijvoorbeeld in het maken van een mooie scenery of het creëren van een bijzondere foto van zijn of haar model. Kijkplezier verzekerd!
Velen zijn ook behulpzaam in het meedenken of beantwoorden van vragen, geven van tips enzovoort. Tja, en om die enkeling die "verbaal of visueel buiten de pot piest" kan ik me niet echt druk maken; die vind je overal wel. "Men doet maar!" is een gevleugelde uitdrukking op m'n werk en daar laat ik het ook maar bij.
Verder ben ik van plan om nog veel plezier aan dit forum te beleven en, als ik de tijd kan vinden, mijn bescheiden verzameling ook eens te posten in een privé-topic.
Rock & Roll!!!
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Weer een heerlijk scherp geschreven column :worshippy: :worshippy:

Tja , waar ik toe behoor laat ik liever aan anderen over omdat te beoordelen en ik heb een hekel aan om in een hokje gestopt te worden 8)
Ik zwerf een beetje van boven naar onder over het forum. Wel veelvuldig bij de privecollecties, mag nu eenmaal graag de collectie van anderen bewonderen. In mijn reactie probeer ik toch wisseling te brengen omhet een beetje leuk te houden. Humor kan mij niet ontzegd worden en ik kan ook heel kritisch uit de hoek komen. (een Verstappenfan op de kast jagen is altijd leuk :angel: )
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

(een Verstappenfan op de kast jagen is alrtijd leuk )
Uhm, kan het zijn dat ik me nu aangesproken moet voelen :angel: :wink: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Ik zie mezelf als af-en-toe poster, die altijd weloverwogen zijn woorden kiest en zich stilhoudt als 'ie niks zinnigs te melden heeft.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

boerke04 schreef:
(een Verstappenfan op de kast jagen is alrtijd leuk )
Uhm, kan het zijn dat ik me nu aangesproken moet voelen :angel: :wink: .
Nee, hoor geheel niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Wat ben jij?

Bericht door Ferrari10flrb »

Ten eerste: erg leuke column.

Tja wat ben ik, ten eerste een liefhebber van het merk Ferrari en dan voornamelijk de racerij. Dus verzamelaars in deze categorie hebben direct mijn belangstelling daarnaast ook de racerij in zijn algemeen dus ik ben ook wel te vinden op het autosport gedeelte van dit forum. Ik (probeer) wat betreft de discussies die veel voorkomen toch zoveel mogelijk objectief te blijven en respect te hebben voor andermans mening en zonder persoonlijk te worden. Het is tenslotte maar een sport.

Verder heb ik bewondering voor de verzamelaars die volgens vastomlijnde doelen verzamelen, informatie plaatsen over modellen, rijders en hoe ze aan het model zijn gekomen. En met een "jaloers oog" kijk ik ook naar de handige forumleden omdat ik dat namelijk zelf totaal niet ben en ben vaak verbaasd wat men soms weet te bouwen of te veranderen.

Misschien vinden sommigen mij wel een streber omdat mijn posts vrij uitgebreid zijn, ik zoek graag informatie op over de auto en de rijders, dat laatste heb ik op dit forum opgedaan. En ik vind het zelf ook leuk om te vertellen hoe ik aan een model ben gekomen, wie weet heeft iemand er wat aan. Ook ben ik mij wat meer gaan verdiepen in het fotograveren want je wilt je modellen toch een beetje leuk in beeld hebben.

Ik eindig met feit dat een dag zonder het MAF géén dag is :thump_up:
Dinky_Boy
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 17:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wat ben jij?

Bericht door Dinky_Boy »

Leuke column met leuke reacties.

In de eerste alinea (in de openingspost) spreek je over een "ladder". Ik noem het liever een palet. Een ladder veronderstelt een rangorde, 'hoger is beter', maar de vraag is op dat opgaat voor een forumgemeenschap. We posten om verschillende redenen, maar we lezen ook om verschillende redenen. Voor mij is het uitwisselen van informatie belangrijk, het elkaar wat wijzer maken. Grappige postings zijn voor mij bijzaak, maar dat wil niet zeggen dat iemand die hoofdzakelijk grappige postings op zijn/haar naam heeft staan een treedje lager staat dan iemand die uitsluitend 'hot news' uit de industrie publiceert. Die humor is vaak ook wat andere gebruikers steeds weer doet terugkomen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Wat ben jij?

Bericht door tom »

Leuk inderdaad. Ik ben ook niet zo van de hokjesgeest, en mijn leven wordt gekenmerkt door tijden waarin ik mijn hobby's door tijdgebrek soms niet kan uitoefenen. Verder heeft de rem op mijn bestedingen sinds eind '06 ook een beetje de rem op mijn enthousiasme voor de hobby gezet.

Als echte verzamelaar kan ik de charme van elke verzameling inzien. Ik heb echter niet zoveel met motoren, met moderne F1-auto's of met moderne trucks. Bijna alle klassieke vormen van transport boeien me wel en het hoeft echt niet mijn eigen favoriete merk te zijn. Ik vind het leuk om iemand te laten merken dat ik respect heb voor zijn verzameling, dat ik een nieuwe aanwinst kan waarderen. Verbouwingen vind ik vaak ook leuk om te zien.

Het belangrijkste op een forum is dat we elkaars voorkeuren respecteren en dat de egootjes niet te groot worden. Leuk als je ergens een mening over hebt, maar dring die niemand op...
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Re: Wat ben jij?

Bericht door Timo911 »

Kheb momenteel iets meer dan 250 posts gemaakt op dit forum, en ben meer dan 3 jaar lid, sinds december 2004.. Dus een grote poster ben ik niet, buiten dit forum ben ik nog op een 3 tal forums geregistreerd maar daar post ik nog minder. Ik lees eerder veel meer.
Maar voor mezelf vind ik het totaal niet belangrijk veel posts te maken, of "bekend" te zijn op dit forum door het aantal posts te maken.
Iemand die veel post: knap schaalmodel ofzo, stoort mij totaal niet, in mijn eigen topic apprecieer ik dit zelfs, het is altijd wel tof om te lezen dat iemand je collectie ook knap vind..

Een deel van mn posts zijn updates van mn verzameling.
En voor de rest, ik verzamel maar 1 schaal van 1 merk, en daar probeer ik zoveel mogelijk over te weten en af en toe worden daar vragen over gesteld en als ik dit lees zal ik altijd antwoorden als ik kan helpen.
Ik gebruik dit forum om te zien in topics van AutoArt, Minichamps, etc. om te zien welke 1/18 Porsches zouden uitgebracht worden, maar zie dan ook weer niet de meerwaarde als ik zeg: "Dat schaalmodel wil ik.." en daarom post ik bijna niet in zulke topics..
Net zoals ik bvb bijna nooit op de AutoArt site ga, want daar staan al zoveel jaren zoveel modellen op die zouden uitkomen, maar ze komen toch maar niet.
Ik zit soms elke dag op dit forum, maar log me in veel gevallen zelfs niet in, alleen als ik ergens iets post doe ik dat dan.. Maar soms kan het ook 2 weken duren dat ik er zelfs nog maar eens kom kijken..

Kheb op een ander forum ooit eens iemand zien posten: hoe hoger je aantal posts, hoe hoger je bull-shit gehalte..
Het is nu niet om te slijmen, maar op dit forum valt dit echt zo goed mee, maar er zijn genoeg andere forums waar er zijn met 20,30,40000 posts op 3a4 jaar tijd, daar kun je je dan wel vragen bij stellen hoeveel % daar nuttig of informatief van is..
Die personen genieten dan ook wel meer aanzien dan andere bij vele andere forumleden, maar eerlijk gezegd, dat intresseerd me in de verste verte niet
Langs de andere kant, moet een forum alleen maar informatief zijn? Voor mijn part ook niet.
Gesloten