Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door Tom_Aston-Martin »

sjefske schreef:
- 1;18 Exoto Sauber C9 Liquid Silver + doos : Gerolen voor een Solido Peugoet 307 WRC
- 1:18 Autoart Buggati Veyron Zwart/Rood : 45,-

Best wel veel geluk gehad vind ik toch wel :dance:
allemachtig! Waar heb je die goedkope Veyron vandaan :shock: ? En diegene die een C9 ruilt tegen een 307 WRC is helemaal :nuts: Heb je cht niks bijgelegd? :shock: :?:
Afbeelding
sjefske
Berichten: 994
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:36
Contacteer:

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door sjefske »

Tom_Aston-Martin schreef:
sjefske schreef:
- 1;18 Exoto Sauber C9 Liquid Silver + doos : Gerolen voor een Solido Peugoet 307 WRC
- 1:18 Autoart Buggati Veyron Zwart/Rood : 45,-

Best wel veel geluk gehad vind ik toch wel :dance:
allemachtig! Waar heb je die goedkope Veyron vandaan :shock: ? En diegene die een C9 ruilt tegen een 307 WRC is helemaal :nuts: Heb je cht niks bijgelegd? :shock: :?:
Tjaa gewoon bij een man :P
Kreeg toen reactie op mijn advertentie's, later heb ik nog aardig wat modellen van hem gekocht.
Die Sauber heb ik echt niks op bijbetaalt nee! Was trouwens ook bij die man van de veyron! :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door Jolly Club »

Een reportage over de schaduwkant van de website Marktplaats.nl, de succesvolle advertentie-site. Per dag verschijnen er tussen de zeventig- en honderdduizend nieuwe advertenties op de site. Helers en inbrekers hebben de site ontdekt om daar anoniem hun waar te verkopen.
Om eens over na te denken :!: :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door volvofiel »

Dus dáár heb je je Fietstas gekocht! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door Jolly Club »

volvofiel schreef:Dus dáár heb je je Fietstas gekocht! :mrgreen:
Tja... dezelfde heler bood me een hele oude Volvo 343 aan, dus de keus was gauw gemaakt! :smoke:

Vaag verhaal met eerst wachten op APK en zo... je kent dat wel. :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Honda.f1
Berichten: 699
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 14:52
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door Honda.f1 »

schumifan schreef:Ik heb een jaar of 5 geleden op marktplaats een 1:12 Ferrari F2002 van Revell op de kop getikt voor 40 euro.

Het was met een omschrijving dat het niet echt duidelijk was. Dus 40 euro geboden, kreeg dezelfde dag een mailtje terug dat hij akkoord ging. Helemaal blij natuurlijk. Moest er wel even naar apeldoorn toe rijden maar dat maakte niet uit. Want nieuw in de doos, ongebouwd koste hij 100 euro of zo iets. Model stond op een plankje met plexiglas cover erover. Gewoon een top model.
heb je die nog? dan wil i kdaar wel is foto's van zien
Onderweg:

Mclaren MP4/22 Fernando Alonso
Mclaren MP4/21 Lewis Hamilton 1st rollout
Jordan EJ13 testcar (Plastic delen zijn gespoten, Body is geplamuurd,17/6 eerste laag spuiten)
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door volvofiel »

Jolly Club schreef:
volvofiel schreef:Dus dáár heb je je Fietstas gekocht! :mrgreen:
Tja... dezelfde heler bood me een hele oude Volvo 343 aan, dus de keus was gauw gemaakt! :smoke:

Vaag verhaal met eerst wachten op APK en zo... je kent dat wel. :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door Tom_Aston-Martin »


Tjaa gewoon bij een man :P
Kreeg toen reactie op mijn advertentie's, later heb ik nog aardig wat modellen van hem gekocht.
Die Sauber heb ik echt niks op bijbetaalt nee! Was trouwens ook bij die man van de veyron! :mrgreen:
heeft ie nog meer :angel: :?:
Afbeelding
sjefske
Berichten: 994
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:36
Contacteer:

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door sjefske »

Tom_Aston-Martin schreef:

Tjaa gewoon bij een man :P
Kreeg toen reactie op mijn advertentie's, later heb ik nog aardig wat modellen van hem gekocht.
Die Sauber heb ik echt niks op bijbetaalt nee! Was trouwens ook bij die man van de veyron! :mrgreen:
heeft ie nog meer :angel: :?:
Nee,

dit was het laatste spul uit zijn collectie! :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door Ricardo »

:roll: misschien kunnen we de topic beter hernoemen in: wie heeft de voordeligste modelauto aangeschaft. Een lijst van prijzen vind ik persoonlijk heel NIET leuk om te lezen :oops:

Mijn leukste ervaring tot nu toe is wel de zoektocht naar de Landrover Defender Afrique. Tijdens een van mijn speurtochten op Ebay kwam ik een foto van het model tegen. Een schitterend model :!: Als Landrover liefhebber moest ik hem in mijn verzameling hebben. Ebay was toe nog niet mijn sterkste punt. Veel gegoogeld en uiteindelijk kwam ik erachter dat het om een speciale uitgave betrof van een sigarenfabrikant. Mijn eerste ingeving, speur het net af naar groothandels die sigaren importeren. Helaas bleek het merk niet in Nederland te verkrijgen zijn. Dan maar met de fabrikant mailen. Deze werkte ook allerminst mee. Ik moest maar wat doosjes sigaren bestellen en dan kwam de auto er gratis bij. De prijzen van deze sigaren was behoorlijk hoog dus ik heb het maar geweigerd. Als laatste redmiddel dan toch maar Ebay. Vaak geboden maar aldoor overboden :( Uiteindelijk toch maar via buy now een model weten te bemachtigen. Veel stress maar het was het zeker waard :worshippy: :drool:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door rsh_scuderia »

Zal ik dan ook maar een bijdrage leveren? :)

Bij mijn verhuizing heb ik de keus gemaakt om mijn Le Mans racers van Maisto van de hand te doen. Tussen het Exoto, Minichampsm Autoart en Kyosho geweld liep het een beetje uit de pas.
Op MP gezet en binnen twee dagen heb ik iemand erg blij gemaakt voor een zacht prijsje, want hij spaarde de Maisto modellen en die vier ontbraken in zijn collectie. :thump_up:
Onder de aanschafprijs, maar als je een mede verzamelaar gelukkig kan maken, moet je dat natuurlijk niet laten :thump_up:

En nog een leuk verhaal. Dankzij een bestelling bij Frank, rijd ik nu iedere morgen extra file. Frank had een CMC zo goed ingepakt in een grote doos dat ik het matras wat in de doos stond heb verkocht op MP. Via de schuifpui moest de doos naar binnen, want via de voordeur paste het. Maar als je uiteindelijk een CMC Birdcage in je handen hebt, is het die verbouwing aan de Hollandse Brug tot 2009 en dito file natuurlijk meer dan waard :angel:
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door MiddleMan »

rsh_scuderia schreef:Zal ik dan ook maar een bijdrage leveren? :)

Bij mijn verhuizing heb ik de keus gemaakt om mijn Le Mans racers van Maisto van de hand te doen. Tussen het Exoto, Minichampsm Autoart en Kyosho geweld liep het een beetje uit de pas.
Op MP gezet en binnen twee dagen heb ik iemand erg blij gemaakt voor een zacht prijsje, want hij spaarde de Maisto modellen en die vier ontbraken in zijn collectie. :thump_up:
Onder de aanschafprijs, maar als je een mede verzamelaar gelukkig kan maken, moet je dat natuurlijk niet laten :thump_up:

En nog een leuk verhaal. Dankzij een bestelling bij Frank, rijd ik nu iedere morgen extra file. Frank had een CMC zo goed ingepakt in een grote doos dat ik het matras wat in de doos stond heb verkocht op MP. Via de schuifpui moest de doos naar binnen, want via de voordeur paste het. Maar als je uiteindelijk een CMC Birdcage in je handen hebt, is het die verbouwing aan de Hollandse Brug tot 2009 en dito file natuurlijk meer dan waard :angel:
Hahaha, geweldig met dat matras! :mrgreen: :worshippy:

/offtopic: wie is Frank? ik zie deze naam heel vaak voorbijkomen op het forum. :oops:
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door schumifan »

Frank is de eigenaar van droomautoos, partner van het forum
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door tom »

Ik moet een jaar of 7 geweest zijn, ergens in het begin van de jaren '70. Zowel ik als mijn schoolvriendje waren volkomen autogek- we spaarden een paar weken om dan bij de plaatselijke speelgoedzaak de nieuwste Matchbox te kopen voor 2,25. Guldens, dus. Op een gegeven moment wilde hij een boek over concept cars hebben wat te koop was bij de kantoorboekhandel. Het kostte flink veel geld voor iemand die drie kwartjes zakgeld kreeg, dus we moesten om de paar dagen terug naar die winkel om te kijken of het er nog lag.

Vond ik niet erg, want ze hadden daar iets waarvan ik spontaan begon te kwijlen- een DAF 750 pick-up van Lion Toys, overgebleven uit de dagen dat ze daar ook speelgoed verkochten en toen al een antiquiteit. Ik moet er al zeker dertig keer vol aandacht naar hebben gekeken toen ik- opgestookt door mijn vriendje, durfde te vragen wat-ie moest kosten. Hij had me ook verteld dat ik korting moest vragen, want het stuurtje lag los. Er moest goed worden nagedacht (voor mijn gevoel duurde het een uur!) en toen kwam de prijs tevoorschijn: voor twee gulden vijfendertig was-ie van mij! Tja, dat werd dus een paar weken langer sparen voor de volgende Matchbox en die DAF moest en zou er komen... de volgende zaterdag stond ik met mijn ouders in de winkel, spaarpot omgekeerd en 2,35 in de zweterige knuistjes. Ik weet nog precies dat het een mooie zonnige dag was, hoe de winkel eruit zag, hoe de eigenaresse eruit zag. Oh, wat was ik trots op mijn prachtige DAF!

Die DAF is goed behandeld, want hij staat hier nog steeds in de vitrine en is nauwelijks beschadigd. Hij heeft ook geen 'verfraaiïng' hoeven doorstaan, zelfs het prachtige kartonnen doosje heeft nog jaren geleefd als garage en om 'm 's nachts in op te bergen. Al een jaar of 34 in de verzameling, dus...

Wat werkt het geheugen toch vreemd.

Afbeelding

Dit is helaas niet mijn verzameling, maar mijn DAF is de identieke tweeling van het exemplaar links, donkerblauw met een lichtgrijze blikken huif.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Vertel hier je leukste ervaring rond een modelauto!

Bericht door Peter Parker »

Mooi verhaal Tom,, mooie klassieker van DAF en LION Toys.
Plaats reactie