Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door Peter Parker »

Zo slecht deed Doornbos het niet in de F1, met de Minardi viel niet heel veel eer te halen nadat hij het van Friesacher overnam en voor Red Bull, reed hij wel aardige test tijden, die tegen of boven de vaste rijders lagen en in de laatste 3 wedstrijden kon hij zich prima meten met Coulthard.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door Ferrari10flrb »

Absoluut waar wat Doornbos betreft. Vind het ook erg jammer dat hij niet in de F1 rijdt maar blijkbaar heeft hij de heren van Redbull toch niet voldoende kunnen overtuigen. Wie weet ooit wel.

Denk dat Verstappen het gewoon leuk vind om op die manier in het nieuws te komen ala Irvine en Jacques Villeneuve.

Zoals gezegt cijfermatig heeft Jos gelijk dat hij de beste F1 coureur van Nederland is.
Tot op heden dan. Ik hoop ook dat iemand ooit hem in de zeik kan nemen wat zijn F1 prestatties betreft.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door St. Paul »

Volgens mij zit Verstappen daar gewoon voor een of andere knuppel die in komkommertijd ook een rel wil proberen te veroorzaken. Zal eens een sollicitatie naar het blad of de site sturen. :mrgreen:

En vervolgens worden volledig uit verband getrokken quotes ongenuanceerd geplaatst. Moet eerlijk zeggen dat ik Jos destijds een knuppel vond die zijn kansen aan het verprutsen was. Jammer want er had echt wel meer ingezeten. Ik begin Jos nu wel te mogen. Hij is nu eerlijker en open over toch ook zijn eigen fouten.

En over Albers en van de Garde ben ik het wel eens. Doornbos wordt ook niet meer uitgenodigd dus dat is ook een makkelijk te maken conclusie. Mooie aan Doornbos blijf ik vinden dat hij altijd gewoon aangaf hoe gaaf het was daar te mogen rijden in de hoogste klasse. Iets alle anderen inclusief Jos ook eens zouden moeten toegeven.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5191
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door Schumi28 »

En ja Jos is niet de enige :mrgreen:
Jan Lammers: ‘Voor Jos Verstappen hebben ze het woord l*l uitgevonden’

Wie van een autosportinterview met gepeperde uitspraken houdt, moet de nieuwe Sportweek maar eens aanschaffen. In een vraaggesprek met het sportieve weekblad haalt Jan Lammers hard uit naar Jos Verstappen en zijn manager Huub Rothengatter: ,,Ik vind het twee karakterloze eikels.’’

Jos Verstappen haalde onlangs in zijn column in De Telegraaf flink uit naar zijn collega-coureurs. Zo had Christijan Albers volgens hem altijd smoesjes, is Robert Doornbos een niet zo’n goede coureur en vindt Giedo van der Garde het vooral belangrijk dat zijn haar goed zit. Volgens Jos dan. In de nieuwe Sportweek krijgt Verstappen zelf de wind van voren.

Stellingen
In het blad krijgt Jan Lammers tien stellingen voorgehouden. Op de opmerking ‘Autosport in Nederland stelt zonder Jos Verstappen niks voor’ antwoordt de 51-jarige Zandvoorter: ,,Is dat zo? Rob Slotemaker, Arie Luyendijk. Gijs van Lennep, Carel Godin de Beaufort, Ben Pon, Boy Hayje, Toine Hezemans, Huub Rothengatter, ikzelf… Kijk naar Arie in Amerika, naar Robert in Amerika en Tom in Japan. We stellen wél iets voor.’’

’Schandalig’,
,Ik denk dat mijn oordeel over Jos niet objectief is’’, vervolgt Lammers. ,,Mijn ervaring met hem in de A1GP was ronduit slecht. Recht uit het hart gesproken: ik vind het schandalig zoals hij en Huub over mij praten. Ik pak A1GP op, de eerste die ik bel is Jos. Kort samengevat: ik haal hem uit de mottenballen, zet hem in een racewagen, op het podium en zorg voor een miljoen in zijn zak. Ik vertelde hen: het kan even duren, maar je krijgt al je geld. Heeft-ie ook gekregen. Jos heeft alle reden de ogen uit zijn hoofd te schamen. Als je hoort hoe hij nu nog over mij praat… Beschamend. Dit is de jongen waar ze het woord l*l voor hebben uitgevonden. Ik vind het twee karakterloze eikels.”

Papieren versie
Lammers’ antwoorden op de andere negen stellingen, gesteld door autosportkenner Nando Boers, kunt u in de papieren versie van Sportweek vinden.
:worshippy: Hulde aan Jan dat het maar gezegd is, Jos kan alleen maar zeuren over mensen die het in zijn ogen niet goed doen. :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door fish88 »

Lammers :worshippy:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door Matt Modelautos »

Niets meer en niets minder dan 2 mannen die elkaar met modder besmeuren. :thump_down2: Vindt het van beiden ZWAK. En dat is nog zacht uitgedrukt.

En om even een quote aan te halen.
Stellingen
In het blad krijgt Jan Lammers tien stellingen voorgehouden. Op de opmerking ‘Autosport in Nederland stelt zonder Jos Verstappen niks voor’ antwoordt de 51-jarige Zandvoorter: ,,Is dat zo? Rob Slotemaker, Arie Luyendijk. Gijs van Lennep, Carel Godin de Beaufort, Ben Pon, Boy Hayje, Toine Hezemans, Huub Rothengatter, ikzelf… Kijk naar Arie in Amerika, naar Robert in Amerika en Tom in Japan. We stellen wél iets voor.’’


Valt hier een naam in op.? tjonge jonge........
Beiden moeten zich schamen. :snooty:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door Jolly Club »

Niet stijlvol van Lammers, maar kan me zijn boosheid wel voorstellen...

Als JosdeBossmeneertje elke keer dat er nog eens een journalist naar hem omkijkt een beetje om zich heen loopt te meppen als een vechtend meisje om de spotlights te halen, kan 'ie verwachten dat 'ie de bal een keer teruggespeeld krijgt!

De man mag zich zo langzamerhand wel eens een bescheidener ego aanmeten, het formaat dat past bij zijn prestaties, en afstappen van het idee dat heel Nederland hem op de blote knietjes moet bedanken voor het uitvinden van de autosport in ons kikkerlandje! Het zegt veel over het vertrouwen in je eigen kwaliteiten als sportman als je geen gelegenheid laat passeren om zo hard mogelijk zelf te roepen dat je beter bent dan Bio van de Garde en Alberts. :nuts:

Ik bedoel; IK rij zelfs beterder dan die twee !! :eerste:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door St. Paul »

Matt Modelautos schreef:Vind het van beiden ZWAK.
Ja, helemaal omdat hun zaken afgerond zijn. Beetje jammer en nutteloos om dan nu nog er over door te gaan. Lammers moet er boven staan en Verstappen had niet meer moeten doen dan hij kan, rijden.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door Peter Parker »

Tuurlijk mag Jan wel eens terug bijten, denk dat ie heel wat weet over Jos en dat het hem even overstroomde.
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door Matt Modelautos »

Even een reactie uit het diepst van mijn hart gegrepen. :x
Heb het hele intervieuw van Jan Lammers lezen en moet zeggen: "Dat is Jan-onwaardig".!!! Ik heb hem altijd als gentlemen coureur gezien, maar dat heb ik danig bijgesteld. Van Jos kun je zoiets verwachten (is niet intelligenter) maar van Jan had ik verwacht hier boven te staan. De pot verwijdt de ketel.?

Daarbij bewijzen de harde feiten dat Jos op dit punt (voor deze ene keer) wél gelijk heeft. Nederland steld op autosportgebied helemaal NIKS voor. Laten we even de belangrijkste toonaangevende wapenfeiten op een rijtje zetten:
-Arie Luyendyk: 2 maal de Indy500 gewonnen.
-Gijs van Lennep: 2 maal Le Mans gewonnen.
-Jan Lammers: 1 maal Le Mans gewonnen.
Dan hebben we het zo ongeveer gehad. De andere (zeldzame) overwinningen in klasses als A1GP, Champcar, WTCC, FIA Championships of wat dan ook, zijn wel aardig, maar om nou te zeggen "hier vergaar je eeuwige roem mee". NEE, niet bepaald. En dan hebben we het over meer dan 50 jaar Nederlandse autosportgeschiedenis.
Laten we eerlijk wezen Heren,....op mondiaal gebied zijn we een kabouter in reuzenland. En wat verder typisch Nederlands is: Als hun talent (van de heren coureurs) evenredig groot is/was aan hun grote mond hadden de erelijsten er veel beter uitgezien.

Neem b.v. Finland met hun 5 miljoen inwoners. ZIJ kunnen met récht zeggen: "Wij stellen iets voor op autosportgebied". Onze Nederlandse coureurs dienen zich héél nederig op te stellen. En wij (de autosportfans) kunnen alleen maar HOPEN,...dat er vrij snel een écht talent opstaat.


Maar verder ben ik wel blij :dance: dat ik bij het verzamelen van modellen van DD-ers niet automatisch het karakter van de coureurs erbij krijg. :mrgreen:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door Ferrari10flrb »

MOOI gesproken!! :thump_up:

(Ben als nederlander al jaloers op de Belgische prestaties in de autosport over de afgelopen 50 jaar, om over de finnen idd maar te zwijgen)
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door Peter Parker »

En dat van een DD verzamelaar :shock: Ach Jan kan bij mij niks fout doen. Ben het niet helemaal met je eens over onze trots. Jan won ook Daytona 24 uur en Le Mans serie. En Carel Godin deed leuk mee met inferieure wagen, won ie ook nog puntjes. Niet gek. Iedereen die in de F1 kwam heeft toch wel cojonas. Zoveel komen er niet. Zelfs nog een periode met 2 NL rijders in 2005, ook al was het Minardi, evenzogoed. We zijn een klein landje, maar hebben toch wat op onze schaal betekend.
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door JoostV6 »

Verstappen is gewoon recht door zee en daar kunnen niet heel veel mensen tegen. Zo is hij altijd al geweest en zal altijd zo blijven. Je bent fan van hem of niet. Een gulden middenweg is er volgens mij niet :|

Ik ben en blijf nog steeds een grote fan van de man, ongeacht z'n soms recht voor z'n raap uitspraken :worshippy:

Maar dat is mijn mijn bescheiden mening.......
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door Markopolo »

Matt Modelautos schreef:Daarbij bewijzen de harde feiten dat Jos op dit punt (voor deze ene keer) wél gelijk heeft. Nederland steld op autosportgebied helemaal NIKS voor.
Lekker kort door de bocht al zeg ik het zelf, misschien verder kijken dat dan Jan of Jos opsommen.

- Coronel die op handen gedragen wordt in het Oosten van de wereld met zijn kunsten daar.
- Nederlandse successen in de Parijs-Dakar rally met de Rooy en laatst met Stacey.
- Doornbos die Amerika toch op zijn kop zetten in de Champcars als Rookie.
- Spyker die (totdat ze de F1 in stapte) veel respect kreeg met hun GT deelnames.
- De diverse Bleekemolens overwinningen.
- Hezemans, Kox, Menten met hun GT overwinningen.

Is misschien niet over de laatste 50 jaar bekenen, maar als nederlander staan we toch wel op de kaart qua autosport, misschien is aan een engelsman of een Duitser vragen die ook langs het circuit staat ipv van iets klakkeloos van een Jos overnemen ;) 1,5 uur babbelen met een engelsman over Spyker of een hele leuke discussie met een Duitser hebben over hoe Albers het leven van Schneider moeilijk maakte zegt mij meer dan dat huiliehuile Jos roept dat we niets voorstellen in de autosport. :!:
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door 117ayrton »

dit had ik ook niet van jan lammers verwacht ,maar blijf wel achter hem staan .jan :eerste: jos :thump_down: :evil:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie