Tip van de Praxis!

Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
niels_ut

Re: Tip van de Praxis!

Bericht door niels_ut »

SanderD schreef:Ik ben nu eigenlijk ook hard aan het nadenken of ik deze set wel of niet aanschaf dus ben ook ontzettend benieuwd naar de eerste resultaten (en ben benieuwd of die scherpe vouwen eruit te strijken zijn) !!
Idd, ik wacht ook even af. :wink:

Niels_ut
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ik zou niet te lang wachten , want ik de Praxis hier bij ons in de buurt
issie al uitverkocht .
Gelukkig heb ik er nog een kunnen scoren door een kennis die bij deze firma werkt. :mrgreen:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
SanderD

Bericht door SanderD »

Nabestellen zal toch niet het grootste probleem zijn denk ik (meestentijds als aanbiedingen gedurende de periode uitverkocht raken zijn ze gedurende die periode voor de aanbiedingsprijs nog na te bestellen) ? Alvorens tot aanschaf over te gaan zou ik toch graag eerst wat voorbeeldfoto's zien om te kunnen beoordelen of dit is waar ik 'naar op zoek' ben ...
jerico
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door jerico »

ik ga zo snel mogelijk wat voorbeeld foto's maken...morgen heb ik blijkbaar zat tijd...ik probeerd ie vouwen eruit te halen, anders gooi ik er zelf wel een lap stof in...het ging mij vooral om het omhulsel en de lampen die je erop kunt zetten...

dus nog even geduld en je krijgt de voorbeeld foto's te zien

greetz,

jerico
Afbeelding
SanderD

Bericht door SanderD »

jerico schreef:ik ga zo snel mogelijk wat voorbeeld foto's maken...morgen heb ik blijkbaar zat tijd...ik probeerd ie vouwen eruit te halen, anders gooi ik er zelf wel een lap stof in...het ging mij vooral om het omhulsel en de lampen die je erop kunt zetten...

dus nog even geduld en je krijgt de voorbeeld foto's te zien

greetz,

jerico
Alvast bedankt ! :thump_up: Ik wacht gespannen af :wink:
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

heej allemaal,

ik heb hem getest...en het rolt er allemaal best goed uit...

de kreukels heb ik er gelukkig goed uitgekregen...Ik heb een theedoek helemaal nat gemaakt(doorweekt) en uitgeknepen totdat er geen water meer uitkwam en hem daarna over het doek heen gelegd en daarna gestreken op de stoom stand(stand 2)...daarna gingen de kreukels er goed uit...pas wel goed op want het materiaal kan gaan samentrekken, probeer het daarom eerst met een kleur doek die je niet gaat gebruiken...

dit is de opstelling:

Afbeelding

Dit zijn de eerste ONBEWERKTE foto's die er uitrolde...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik foto 1 nog even bewerkt ...(dus alleen die randen weg gehaald van het doek)

Afbeelding

Al met al is het dus best een goed setje, misschien een beetje aan de krappe kant, maar dat valt goed op te lossen...

ik heb verder niet met de iso, diofragma, sluitertijd waardes gespeeld...dus dat is ook nog eens mogelijk...

greetz,

jerico
Afbeelding
Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

Deze laat ik toch maar liggen, met een vel papier en lampen werkt het ook :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

ja mijn reden dat ik hem gekocht heb, is dat ik hem kan opbergen, zoals je in de opstelling foto kan zien heb ik al een andere opstelling erachter...
Maar mijn vriendin word er gek van, die staat heel de tijd op der nachtkastje...

en als je dat met een vel papier voor elkaar krijg wil ik dat wel eens zien...

ik ga nog even verder vogelen, totdat ik een clean foto tot smaak heb(deze hierboven waren wat test foto's)

greetz,

jerico
Afbeelding
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

eigenlijk snap ik niet goed dat je er eentje hebt gekocht jerico, je hebt toch thuis al een mooie opstelling voor je foto's? Die zien er namelijk altijd super uit, dit setje vind ik eerlijk gezegd wat tegenvallen!
Afbeelding
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

heej,

ja er zitten inderdaad wat minpuntjes aan deze set...maar de resultaten zijn best wel redelijk, ik denk dat ik zulke foto's ook wel uit mijn eigen opstelling kan krijgen...maar deze set geef uiteindelijk wel een wittere achtergrond, maar dat kan ik met mijn balans zelf regelen.

Ik denk persoonlijk dat dit een hele goeie set is voor mensen die nog helemaal niets hebben.En ik weet niet of ik me geld terug krijg bij de praxis...

hier nog twee foto's(geheel onbewerkt!):

Afbeelding

Afbeelding

heb jij hem wel gekocht tom?

greetz,

jerico
Afbeelding
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Vervang die lappen gewoon voor een stuk karton/papier en je bent gelijk van die kreukels af! :thump_up:

Maar een leuke set denk ik voor iemand die nog niets heeft en geen zin heeft om te knutselen! :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

@ Jerico, nee ik heb m toch maar niet gekocht :wink:
Afbeelding
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

heej allemaal,

Ik zat zelf ook even te twijfelen, het is een goeie set voor mensen die nog niets hebben of die zelf niet willen knutselen, zoals 1:18 24/7 al zei.

Ik heb hem dan nu dus ook netjes geretouneerd en ik knutsel nog wel even verder aan me eigen creatie...dat kost minder dan 10 euro.

maar al met al een goede set voor beginners en ik heb jullie wat voorbeeldjes gegeven...hoop dat jullie er wat aan hebben...

p.s. de vrouw achter de balie zei:"Ik heb toch heel wat mensen moeten teleurstellen en u vind hem tegenvallen :worshippy: :thump_up: :mrgreen: "

met vriendelijke groet,

Jerico
Afbeelding
SanderD

Bericht door SanderD »

Dank voor de foto's Jerico ... helaas moet ook ik bekennen dat het helaas niet is geworden wat ik voor ogen had ... maar nogmaals dank voor alle moeite :thump_up:
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

Dank voor de foto's Jerico ... helaas moet ook ik bekennen dat het helaas niet is geworden wat ik voor ogen had ... maar nogmaals dank voor alle moeite
Heej,

op wat voor manier is het niet wat je er van verwacht had?

Geen dank hoor, ik hou het bij mijn eigen foto studio...

greetz,

jerico
Afbeelding
Plaats reactie