LamboDieCast - 10 mei : 1/18 Aventador p105

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Ruben

Re: LamboDieCast - Lamborghini verzameling

Bericht door Ruben »

OMG 400 modellen :shock: Ontzettend gaaf, zeker omdat het Lambo's zijn. Ik zal binnenkort ook eens mijn collectie lambo's online zetten hier (zijn er ietsiepietse minder :D )
lambodiecast

Bericht door lambodiecast »

wousmous schreef:Gaaf, 400 modellen!!! Ikben weg van je vergulde Diablo, heb je daar meer foto's van AB
Yep, kijk hier maar even : Diablo Europ'Or
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
marco71

Bericht door marco71 »

lambodiecast schreef:Allemaal bedankt voor de welkomst.
Ik heb met thumbs moeten werken omdat mijn foto's 900px breed zijn, en dus net iets te breed voor het forum.
Op dit moment ben ik bezig een online database op te zetten met mijn volledige verzameling ... die zo'n kleine 400 Lamborghini modellen omvat in zowat alle mogelijke schalen.

Zal de volgende dagen zeker meer foto's posten ...

ben zeer benieuwd en met mij vele andere denk ik

ziet er nu al mooi uit :drool: :drool:
Afbeelding
sport and supercars forever
Tinman
Schaal: 1:18

Bericht door Tinman »

De laatste tijd komen er meer Lambo verzamelaars hier dat gaat de goede kant op :thump_up:

En 400 modellen dat is niet mis :shock:
Marc540i

Bericht door Marc540i »

Welkom hier op dit superforum. :)

Je start hier ziet er al veelbelovend uit, :worshippy: stuk voor stuk schitterende modellen. :thump_up:

Laat de rest van die 400 modellen maar gauw komen, zijn we hier allemaal gek op. :dance:

Hoe meer modellen/pics je laat zien hoe beter. :thump_up:

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
lambodiecast

Nog enkele teasers ... (klikken voor grotere afbeelding natuurlijk :wink: )

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dit zijn allemaal 1/18 modellen van oa Norev, AutoArt, Kyosho, Maisto, Mondo Motors en de Murcielago R-GT is een 1/24 model van Motorama ...
Mark
Afbeelding
supernova

Bericht door supernova »

Zo, wat een superfoto's van geweldige modellen! :D Je collectie is zeker een aanwinst voor dit forum.
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Die R-GT is wel erg wijs, jammer dat die nog niet in 1:18 is uitgebracht :think:
Ruben

Bericht door Ruben »

Ik twijfel heel om die modellen van Norev aan te schaffen. Vooral de Nera is prachtig. En binnenkort komt de Gallardo SE ook uit in 1/18.

Weet iemand hoe Norev zich kwalitatief verhoudt tov AutoArt en Kyosho?
yvdhaak

Bericht door yvdhaak »

Beetje een karige verzameling 400 stuks.........

Man wat een aantal, top! :thump_up:
lambodiecast

Ruben schreef:Ik twijfel heel om die modellen van Norev aan te schaffen. Vooral de Nera is prachtig. En binnenkort komt de Gallardo SE ook uit in 1/18.
Weet iemand hoe Norev zich kwalitatief verhoudt tov AutoArt en Kyosho?
Persoonlijk vind ik de Norev modellen héél goed voor hun prijs, ze zijn net niet in het vaarwater van Kyosho of AutoArt, maar stukken beter van bburago of Maisto, zoveel is zeker. wat me wel opviel is dat de witte Murcielago LP640 bvb een stuk beter afgewerkt is dan hun grijze versie, daar is blijkbaar nog redelijk wat verbetering geweest ondertussen.

De Gallardo modellen zijn goed ... maar er zijn twee dingen die me een beetje verbaasd hebben :
1. de grille is eigenlijk een stukje transparant plastic met een raster print erop, geeft de indruk van een grille, maar is het niet.
2. vooral op de Gallardo's kloppen de velgen niet, de originele Callisto velgen zijn platter, die op de Norev geven de indruk van een beetje gebogen te zijn. Maisto bvb heeft de velgen wel perfect op hun Spyder versie bvb.

Maar verder zijn het echt schitterende modellen, en vermits niemand anders deze in 1/18 maakt heb je weinig keuze hé, het dakje bij de Spyder is echt mooi, die Nera is gewoon machtig, de Cesam vind ik niet echt mooi, maar het is een Lambo dus ik heb hem ook gekocht. Nu wachten op de SE versie en de LP560-4 ... en een GT3-R in 1/18 :pray: :pray:

Het is trouwens zo goed als zeker dat AutoArt en Bburago beide met de LP560-4 in 1/18 zullen komen dit jaar, en Mondo Motors zal de Estoque in 1/18 maken tegen mei 2009 ... heb hem al besteld (pre-order natuurlijk) in Duitsland :dance:
Mark
Afbeelding
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Ik val in de herhaling maar: wat een onwijs mooie foto's! :drool: Heb je misschien wat foto's/info over de opstelling die je gebruikt?
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
FordMustangGT

Bericht door FordMustangGT »

Heel erg mooie bolides en wat een geweldige foto's! :shock: :drool:
Afbeelding
Harm-Jan
Beheerder
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Echt prachtig :worshippy:

En bedankt voor de tips die je hebt gegeven over de foto's :mrgreen: moet toch maar eens een Spiegelreflex camera kopen :respekt:
lambodiecast

Blijkbaar zijn er heel veel mensen die intresse hebben hoe ik nu juist deze foto's maak ... eigenlijk heel simpel, maar het is wel een redelijke investering (in Euro'tjes)

Ik gebruik een licht tent van 80cm voor de 1/18 modellen en eentje van 40cm voor de 1/43, een daglicht lamp (5000°) links, rechts en eentje boven het model, als achtergrond een witte velour (is mat) en als ondergrond ofwel een witte plexi of een zwarte plexi (geeft zo'n mooie reflectie) Verder een EOS350D met 50mm prime lens op statief met draadontspanner (dit is mijn oude camera, een remote heb je nodig omdat je rond de 2 seconden belichting gaat hebben, je moet dus vermijden dat de camera beweegt als je op het knopje duwt) en twee extra flitsers (Canon 580EX II) met radio trigger om de achtergrond over te belichten zodat deze mooi wit is ipv grijs. Dan nog een anti statisch doekje en een blaasbalgje om het stof van de zwarte plaat te houden ... wat toch niet lukt (dus wegclonen in PhotoShop) en een reflector die een beetje licht terug kaatst naar de voorkant van het model.

Series saaie uitleg, maar kijk hier maar even :
Afbeelding

Ik heb trouwens een tutorial geschreven over foto's maken van schaalmodellen, is wel in het Engels, maar geeft een hele mooie, low cost oplossing : Photographing scale cars

Als er nog vragen zijn ... shoot :)
Mark
Afbeelding
Plaats reactie