Fruitcake schreef:Trouwens, ALMS zit bij MotorsTV en FIA-GT bij Sport1weet niet of dat dit jaar ook zo is want NASCAR en IndyCar zijn ze ook al kwijt.
Ik weet ze wel te vinden

Fruitcake schreef:Trouwens, ALMS zit bij MotorsTV en FIA-GT bij Sport1weet niet of dat dit jaar ook zo is want NASCAR en IndyCar zijn ze ook al kwijt.
Met 17 wagens aan de start deze race mag je die mening volgens mij wel weer bijschroeven. LMP1, LMP2 en GT1 zuigen hard buiten de belangrijke races.Markopolo schreef:Fruitcake schreef:Trouwens, ALMS zit bij MotorsTV en FIA-GT bij Sport1weet niet of dat dit jaar ook zo is want NASCAR en IndyCar zijn ze ook al kwijt.
Ik weet ze wel te vindenMaar ik doelde erop dat hier ook NLers in rondrijden maar dat je hier geen ruk van ziet bij RTL, en dat terwijl deze series al jaren NLers huisvest en hoog aangeschreven staan bij de autosport fans
Zo, het volkslied heeft al geklonken in de USAAutosport.nl schreef:Junior Strous heeft zijn debuut in de Firestone Indy Lights serie op het stratencircuit van St. Petersburg (Florida, USA) beklonken met een prachtige overwinning. Door polesitter JR Hillebrand halverwege de race te passeren, wist de Nederlander zich naar een briljante overwinning te rijden. Met de hierbij behorende 50 punten neemt Junior Strous ook direct de leiding in het kampioenschap. Morgen (zondag) zal Strous in de afsluitende race opnieuw van de eerste startrij vertrekken.
En het volkslied heeft nogmaals geklonken, Junior Strous doet goede zakenracexpress.com schreef:IL: Herstartkoning Junior Strous pakt tweede zege in Indy Lights
SINT PETERSBURG - Junior Strous kan na dit weekend met recht de koning van de herstarts worden genoemd. Nederlander won vandaag ook de tweede race van het Indy Lights-seizoen, dankzij ijzersterke racehervattingen. Strous kwam als eerste over de finish, voor Sebastian Saavedra en James Hinchcliffe.
Sebastian Saavedra werd bij de start direct gepasseerd door zijn teamgenoot J.R. Hildebrand. Junior Strous viel door de opmars van Hildebrand terug naar de derde plaats. In de eerste ronde zorgde Duncan Tappy meteen voor een neutralisatie door zijn auto in de bandenstapel te zetten. Tijdens de safety car-periode kreeg Hildebrand te horen dat hij te vroeg langs Saavedra en Strous was gegaan, waardoor hij terug werd gezet naar de derde plaats.
Net nadat Hildebrand de tweede positie overnam van Junior Strous, schoof Ali Jackson de bolide van Pippa Mann de muur in, waardoor voor de tweede keer de safety car de baan op moest. Bij de herstart veroverde Ana Beatriz de vierde plek, ten koste van James Davison. Martin Plowman zag zijn kansen op een toptienklassering verdwijnen, toen hij in de eerste bocht in de rondte ging.
Na de twintigste ronde werd de race nogmaals stilgelegd, omdat Pippa Mann stil was komen te staan in bocht 8. Een botsing tussen Philippe en Davison zorgde niet lang na de hervatting voor de vierde neutralisatie. James Davison zag hierdoor zijn positie in de kopgroep verloren gaan. Bij deze herstart passeerde Junior Strous zijn voorligger op dezelfde manier en plaats als in de eerste race. J.R. Hildebrand werd vervolgens door Ana Beatriz aangereden, waarbij beide wagens veel schade opliepen. Dit incident tussen de nummer drie en vier van de race betekende de vijfde neutralisatie. Stefan Wilson verlengde deze onderbreking door zijn bolide tijdens de safety carperiode stil te zetten op de baan.
Door de grote opruiming in de kop van het veld kon James Hinchcliffe doorschuiven naar P3, gevolgd door Summerton en Herrington. Bij de zoveelste herstart pakte Junior Strous zijn kans. De Nederlander passeerde de jonge Colombiaan en kwam daarmee voor het eerst deze race aan de leiding. In dezelfde ronde werd de zesde neutralisatie veroorzaakt door Jesse Mason en Ali Jackson, die elkaar uitschakelden in de tweede bocht.
Met nog vier ronden te gaan, werd het deelnemersveld opnieuw los gelaten door de safety car. Ondanks een klein foutje van Strous, slaagde Saavedra er niet in om de koppositie over te nemen. Junior Strous greep hierdoor zijn tweede zege in de tweede race van het seizoen. Saavedra werd tweede, gevolgd door James Hinchcliffe.
Uitslag IndyCars-race St. Petersburg:
1. Ryan Briscoe 100 ronden
2. Ryan Hunter-Reay
3. Justin Wilson
4. Dario Franchitti
5. Tony Kanaan
6. Will Power
7. Graham Rahal
8. Darren Manning
9. Vitor Meira
10. Alex Tagliani
11. Robert Doornbos
Helemaal mee eens NiekNiek-106 schreef:je hebt gelijk.
Maar bedoelde eigenlijk dat het jammer is dat ze niet alle 17 races live deden uitzenden.
Niek
En gelukkig zat Winkelman naast Allard, dus was het nog een beetje te pruimen
Zal het vandaag dan gaan gebeurenFormule1Nieuws schreef:IRL: Doornbos completeert eerste startrij
Het team van Newman/Haas/Lanigan zal vanavond vanaf de eerste startrij vertrekken nadat Rahal pole had gereden en Doornbos wegens straffen is opgeschoven naar de tweede startplaats.
Voor het Newman/Haas/Lanigan Racing team is het haar eerste èèn-twee sinds haar oval debuut in 1993.
Nadat de kwalificatie een half uur later was begonnen wegens olie op de baan, was het de eer aan Ed Carpenter om de kwalificatie te openen. Al snel doken er diverse coureurs onder de tijd van Carpenter
tot Dario Franchitti de baan op kwam, die een snelle pole tijd wist te rijden. Helio Castroneves wist in de buurt te komen van
Franchitti, maar moest genoegen nemen met de voorlopige tweede plaats. Doornbos maakte een goede run tijdens zijn oval debuut wat hem naar de derde plaats bracht. Na Doornbos kwam Graham Rahal de baan op en plaatste zichzelf direct op Pole, waardoor Doornbos terugviel naar de vierde plaats.
Doordat Franchitti en Castroneves tijdens de kwalificatie over de witte lijn zijn gereden, zijn hun tijden afgenomen en zullen zij achteraan moeten starten. Hierdoor is Robert Doornbos opgeschoven naar de tweede plaats en bezet het Newman/Haas/Lanigan Racing team de eerste startrij.
Robert Doornbos
"Dit is mijn eerste weekend op een oval en morgen gaat een spannende dag worden. Deze kwalificatie methode bevalt mij wel en ik had een goede run, hoewel ik tijdens mijn eerste vliegende ronde èèn keer verkeerd schakelde. Arie Luyendyk is een legende en heeft mij hier vandaag geholpen, tijdens de Indy volgende maand gaat hij mij nog meer helpen."
Helaas nietSchumi28 schreef:Zal het vandaag dan gaan gebeuren