NilsCollection | p 4 | Clio is (deels) gespoten!
Re: NilsCollection | versch. updates Porsche 356 B
Ik denk dat je hem zwart gaat spuiten, en de witte elementen laat je zitten. Ik heb het je al verteld op MSN. Maar nogmaals dan maar. Een erg slim idee. En suc6 ben benieuwd hoe die wordt. En ik zit eraan te denken die Citroen nog is te halen en leuk om te bouwen. hmmm... 

Hallo mensen,
Ik heb net even nagedacht over wat ik verder nog met de Porsche wil gaan doen:
Ik heb net even nagedacht over wat ik verder nog met de Porsche wil gaan doen:
Eén dezer dagen zal ik weer aan de Porsche beginnen maar ik heb even een vraagje omtrent de verf... kan ik Tamiya verf gebruiken voor resin én plastic of is dit alleen bruikbaar op één van de twee?• vloer bekleden
• nieuwe lak?
• dashboard
• kleur v/h interieur
EDIT: Ja kan waarschijnlijk wel, ik heb het wel is met lak gedaan en dat kan als je het maar niet te dik doet. Kleine laagjes, maar niet te klein. Dan wordt het wel mooi
@ Scenic
Ja, maar dit is het geval: Tamiya-lak wordt doorgaans gebruikt voor plastic modelbouwkits, en ik weet niet of deze lak geschikt is voor de resin body van die-castmodellen. Het interieur lijkt me inderdaad geen probleem, maar het gaat me dan ook om de body.
Ja, maar dit is het geval: Tamiya-lak wordt doorgaans gebruikt voor plastic modelbouwkits, en ik weet niet of deze lak geschikt is voor de resin body van die-castmodellen. Het interieur lijkt me inderdaad geen probleem, maar het gaat me dan ook om de body.
Ooh oke, nou wat ik doe is gewoon naar een autozaak gaan en zo´n busje lak kopen met zo´n kwastje erbij. Dan zorg ik dat het model goed is opgeschuurd en in de thinner is geweest. En dan met dat kwastje voorzichtig erover strijken, en het goed verdelen. Ik heb het meerdere keren op 1:43 gedaan. En ook op 1:64. En dat ging tot nu toe allemaal perfect. Het is ook te gebruiken om kleine schades op je modelwagens te weghalen. Eigenlijk is die lak voor 1:1 wagens maar het kan. Op resin ja dat heb ik eigenlijk nog niet gebropeerd. Ik hoop dat je hier wat aan heb. SuccesNilsK schreef:@ Scenic

P.S. Zorg wel dat je het flesje goed schut voor gebruik
Scenic

@ Scenic
Ik ben bang dat 1:18 hier iets te groot voor is. Ik heb voorheen al twee modellen gelakt en ik heb dit gedaan met behulp van spuitbussen, gelijk de Tamiya-lak. Dit werkt echt heel erg goed en zo zorg je ervoor dat de lak zich gelijkmatig verdeelt. Dit moet je alleen doen bij warm weer, anders reageert de lak met de koude en krijg je dus een lak die lijkt op het vel van een bejaard persoon... dus daarmee wacht ik tot het echt een paar dagen achter elkaar warm is.
Omdat Tamiya veel mooie kleuren heeft, wil ik deze ook eens gaan proberen en bovendien hebben ze ook een fijne dosering, zodat je, als het goed is, met één busje lak precies één model kan lakken.
Ik ben bang dat 1:18 hier iets te groot voor is. Ik heb voorheen al twee modellen gelakt en ik heb dit gedaan met behulp van spuitbussen, gelijk de Tamiya-lak. Dit werkt echt heel erg goed en zo zorg je ervoor dat de lak zich gelijkmatig verdeelt. Dit moet je alleen doen bij warm weer, anders reageert de lak met de koude en krijg je dus een lak die lijkt op het vel van een bejaard persoon... dus daarmee wacht ik tot het echt een paar dagen achter elkaar warm is.
Omdat Tamiya veel mooie kleuren heeft, wil ik deze ook eens gaan proberen en bovendien hebben ze ook een fijne dosering, zodat je, als het goed is, met één busje lak precies één model kan lakken.
Scenic schreef:Ik denk dat je hem zwart gaat spuiten, en de witte elementen laat je zitten. Ik heb het je al verteld op MSN. Maar nogmaals dan maar. Een erg slim idee. En suc6 ben benieuwd hoe die wordt. En ik zit eraan te denken die Citroen nog is te halen en leuk om te bouwen. hmmm...
Van die clio een slim idee? Het was mijn idee

gr
Nou oke dan goed verzonnen.benzfreak schreef:Scenic schreef:Ik denk dat je hem zwart gaat spuiten, en de witte elementen laat je zitten. Ik heb het je al verteld op MSN. Maar nogmaals dan maar. Een erg slim idee. En suc6 ben benieuwd hoe die wordt. En ik zit eraan te denken die Citroen nog is te halen en leuk om te bouwen. hmmm...
Van die clio een slim idee? Het was mijn idee![]()
gr
@ NiksK,
Heb je geen kleine verwarming die je aan kan zetten?? Wat je ook kan doen; de auto met een fóhn verwarmen en zorgen dat de spuitbus ook warm is. En dan buiten, of in een garage spuiten. En dan direcht binnen leggen
Heb je geen kleine verwarming die je aan kan zetten?? Wat je ook kan doen; de auto met een fóhn verwarmen en zorgen dat de spuitbus ook warm is. En dan buiten, of in een garage spuiten. En dan direcht binnen leggen

1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Kyoshofan schreef:@ NiksK,
Hoe ga je die spuitbus warm maken?

gr
Even een kwartiertje op de verwarming 

Zoals jullie vast al weten krijg ik dus een professionele airbrushset mits ik over een maand een goed rapport heb, dus het overspuiten van de modellen komt later pas.
Ik heb wel al opgeschreven wat ik precies aan alle auto's wil doen, dus bij deze (ik hoop dat jullie mijn gekriebel kunnen lezen, zo niet dan zou ik het graag horen, heb nu namelijk kramp in mijn handen van het opschrijven):

Ik heb wel al opgeschreven wat ik precies aan alle auto's wil doen, dus bij deze (ik hoop dat jullie mijn gekriebel kunnen lezen, zo niet dan zou ik het graag horen, heb nu namelijk kramp in mijn handen van het opschrijven):

Re: NilsCollection | ombouwtopic (update 20 april)
Word, toetsenbord, kladblok, quote
Nu al kramp in je handen
Ga maar een examen Duits schrijven
Aanpassingen zien er netjes uit. En nu duimen voor die Airbrush set

Nu al kramp in je handen

Aanpassingen zien er netjes uit. En nu duimen voor die Airbrush set

- kennytuning_
- Banned
Re: NilsCollection | ombouwtopic - zijruitjes, stoelen 25/04
Hee allemaal,
Vandaag even snel tussendoor de Lamborghini Countach en de Lamborghini Diablo van zijruitjes voorzien.
De deuren van de Diablo sloten al van hiervoor niet goed, heeft iemand ideeën over hoe ik dit aan kan passen?
EDIT tevens de Diablo van Ferrari F40-kuipstoelen voorzien. Deze moeten natuurlijk ook nog gelakt worden, net als het interieur etc.

Vandaag even snel tussendoor de Lamborghini Countach en de Lamborghini Diablo van zijruitjes voorzien.
De deuren van de Diablo sloten al van hiervoor niet goed, heeft iemand ideeën over hoe ik dit aan kan passen?
EDIT tevens de Diablo van Ferrari F40-kuipstoelen voorzien. Deze moeten natuurlijk ook nog gelakt worden, net als het interieur etc.