Chipperfields and more...

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Frederic
Schaal: 1:43

Re: Chipperfields and more...

Bericht door Frederic »

De NAMAC beurs. Dank voor de tip! Ben ik nog nimmer geweest. Eens even zien wanneer de eerstvolgende in Drenthe/Groningen wordt gehouden. Houd mij tot die tijd echter aanbevolen voor een adspirant-ombouwexemplaar van een Routemaster schaal 1:50.

Groet,

Fred

Afbeelding

'Een Smith's Karrier Shop getransformeerd tot een promotiewagen voor The Beatles. Beatles 4 Ever! De afbeeldingen heb ik uit een gratis magazine geknipt dat door Free Record Shop is uitgegeven rond de release van hun complete digitaal geremasterde oeuvre.

Ik heb een zwak voor dit model van Corgi. Het kijkt je wat verdrietig aan en het leent zich perfect om er allerlei toepassingen van te maken. Deze is dan ook zeker niet de laatste.'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

'Dit modelletje kocht ik voor een habbekrats bij een ander wagentje. Model zag er dan ook niet uit. Ik had toen juist mijn Corgi promotiewagen klaar en dacht: 'Corgi moet destijds natuurlijk ook bezorgwagens hebben gehad om al die miljoenen modellen bij de verkooppunten te brengen.' Het idee was geboren en ik ben ermee bezig gegaan. Uitgangspunt voor de kleuren is het boek 'The Great Book of Corgi Toys' geweest van Marcel R. van Cleemput. Daar heb ik ook de afbeeldingen uit gekopieerd, op diverse sterk verkleinde formaten (zoals eerder ook bij het Corgi promotiemodel. Toevallig is de roldeur al geel; daar hoefde ik dus niets aan te doen. Alleen maar schoonmaken en weer goed 'rollend' maken.'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooi werk !!!!!
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Erg fraai gedaan :worshippy:
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

heel leuk gedaan en welkom hier een unieke colectie zo te zien heb je
Afbeelding
Frederic

Bericht door Frederic »

Wederom dank voor de aardige en leuke reacties!

Afbeelding

'Een Dinky Leyland Comet. Zat amper verf op toen ik hem kocht. Maar ik wist al direct wat ik ermee wilde: zo'n vrachtwagen-voor-alles van maken die je in elk circus tegenkomt. Omdat de cabine tamelijk klein is en de opbouw open, moest ik een plek bedenken waar ik de naamplaat kwijt kon. Een verlopen creditcard bracht uitkomst. Precies de juiste dikte en sterkte. Stickers die eigenlijk bedoeld zijn voor de Corgi Bedford giraffenwagen erop, en het truckje past perfect in mijn collectie.'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Schitterend \Fred, ken je toevallig Kees uit Oosthuizen, dat is ook zo'n Corgi ombouwer en Beatle fan? :worshippy:
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Ben altijd tege restauraties,maar dit smaakt me wel,knap werk !!!! Respect hoor.. :thump_up:
Frederic

Bericht door Frederic »

Een compliment krijgen van iemand die pricipieel tegen het restaureren -laat staat ombouwen- van modellen is. Als dat geen opsteker is!
En nee: Kees uit Oosthuizen ken ik niet. Sta je ook ergens op dit forum? Ben benieuwd!

Afbeelding

'Een Commer 3/4 ton Chassis van Corgi. Omgebouwd tot een promotiewagen. Zo'n promotiewagen kwam er in de Corgi-serie van de jaren negentig van Chipperfields bij, maar zoals eerder gezegd vind ik die modellen een dissonant vergeleken met de oorspronkelijke serie van de jaren zestig. En ben ik dus -met als basis een half onttakelde Commer- aan de slag gaan met een eigen versie van een promotiewagen. De driehoek die de billboard houdt, was nog een heel gepeuter met piepschuim, maar het is me gelukt. Als echte drager van de affiche deden twee afgeschreven creditcards weer prima dienst. De affiche komt van internet. Al met al een modelletje dat naar mijn idee naadloos past binnen de aloude Corgi Chipperfields.'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooi werk alweer !!!
Frederic

Bericht door Frederic »

Het heeft even geduurd, maar na lang zoeken op Marktplaats heb ik dan eindelijk de Routemaster 1:50 gevonden. Van Solido, mooi gedetailleerd en in prima staat. En bedoelt dus om er een Chipperfields directiewagen van te maken. Met beneden het woonverblijf van de directeur (general manager) en boven de kantoorruimte.

Ik hoefde het model nu eens niet uit elkaar te boren; twee schroefjes houden de bus bij elkaar en binnen no time had ik haar ontmanteld. Ik heb toen eerste de gele band tussen de beneden- en bovenverdieping in Chipperfieldsblauw geschilderd. Omdat de bus verder al rood was, scheelde me dat deze keer het overschilderwerk.

En dan de aankleding. Ik heb op internet allerlei relevante afbeeldingen gezocht, in de grafische stijl van de originele Chipperfields uit de jaren zestig. Die heb ik vervolgens op de juiste grootte gebracht en voor wat betreft de zijkanten van de bus aan elkaar gelast. Tussendoor telkens proefprintjes in zwart/wit tot ik de juiste afmetingen had.

De gordijnen beneden en de luxaflex boven heb ik eveneens gegoogled en op de juiste grootte gebracht. Vervolgens heb ik alle afbeeldingen op een A-viertje gezet en ze bij de kopieerwinkel op een stickervel laten zetten.

Omdat ik geen woon/kantoorinrichting van de bus heb, zijn alle ramen geblindeerd. Waar je ook kijkt, je kunt niet naar binnen kijken. Ze is als het ware in nachtrust. Een foefje om het gemis van die woon/kantoorinrichting te camoufleren.

Een extra uitdaging was de entree aan de achterzijde. Die kon ik niet open laten. Iedereen kan dan maar in- en uitlopen. Hoe die af te sluiten? Met een deur? Lijkt voor geen meter. Tot ik op het idee kwam om het met een theater/circusdoek te doen. Die ook nog eens in kleur van de bus is. Een afgedankte creditcard bood ook nu weer uitkomst en het resultaat oogt naar mijn idee geloofwaardig en in stijl.

De stang bij de opstap was het enige detail dat ontbrak toen ik de bus kocht. Voorlopig laat ik die stang ook weg. Ze is niet nodig, zit in de weg en ik vind het een storend element in relatie tot het gordijn. Maar misschien zet ik haar er toch nog een keer weer in. Voortschrijdend inzicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Roebas

Bericht door Roebas »

Leuk om ook eens zo'n verzameling te zien.
Creativiteit kent geen tijd.

Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
Straetos
Schaal: 1:18

Bericht door Straetos »

Ziet er leuk uit allemaal, weer eens wat anders!
De make-overs zijn goed gelukt en gelukkig geeft u niets om de waarde van de modellen!
Ik vind: Modellen koop of spaar je voor voor een eigen verzameling en niet om geld aan te verdienen, al is dat wel lekker soms :D

Misschien alleen nog decals gebruiken voor een nog mooier resultaat!?
Verder, keep up the good work! :worshippy:
Wild wild horses couldn't drag me away
Smokey

Bericht door Smokey »

Nou dan.......
We hebben weer een winnaar!!! We zijn weer getuige van iemand die er hoogst pesoonlijk voor zorgt dat ie 1 van de meest exclusieve verzamelingen heeft van dit forum!!!
Strak werk dat je afleverd en ook erg leuk om de transformatie te zien!!!
Dit is weer zo`n topic dat ik zeker ga volgen. Erg leuk :worshippy: :thump_up: :cool:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Wat een creativiteit :thump_up: Het resultaat mag er zeker zijn :worshippy:
Bien

Bericht door Bien »

Ik sluit me aan bij de rest: dit is echt een uniek verzamelthema, die Chipperfield wagentjes.
Prachtige modelletjes, tot in de perfectie omgebouwd. :worshippy:
Een topic om te volgen...
Plaats reactie