Renault Clio III maxi 1:18

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Pjearke
Schaal: 1:43

Re: Renault Clio III maxi 1:18

Bericht door Pjearke »

antoine schreef:Dat klopt, aangezien ik de kapjes weg gegeven heb aan de kennis, moet ik wel iets anders verzinnen. Motorkap is ook dicht gelijmd, dus ook geen motor.. Ik weet nog niet precies wat ik er van ga maken.. Eerst eens 1 kleur geven, dan heb ik een beter overzicht.
Ben in ieder geval wel zeer benieuwd naar het eindresultaat
antoine

Bericht door antoine »

Heb je nog een half jaartje? :)

Ik heb zaterdag weer iets nieuws gezien en ben benieuwd of ik zoiets ook kan maken. Eerst eens kijken of ik ergens een 1:1 bouwtekening kan vinden.
ronald-clio

Bericht door ronald-clio »

weg gegeven aan een kennis............. zou niet weten wie je bedoeld :D
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
antoine

Bericht door antoine »

Ronald, ga jij zaterdag naar Deventer?

Nieuwe foto's van gisteren/vandaag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Model is nu voor 50 % klaar denk ik, de body dan.. Ik wil nog iets van luchthappers maken op de plaats waar de achter ramen behoren te zitten en de neus moet ook nog iets veranderd worden. Eerst nog wat ideeën opdoen voordat ik weer verder kan. Achterlichten passen, maar moeten nog samen gevoegd worden aan de rest.
ronald-clio

Bericht door ronald-clio »

deventer??? heb ik wat gemist???
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
Pjearke

Bericht door Pjearke »

Whaha half jaartje nog maar? Ik heb de tijd :P Zal geduldig blijven wachten tot je model klaar is... :wink:
antoine

Bericht door antoine »

Afbeelding

Dertig jaar geleden organiseerde ik samen met mijn vrouw de eerste meeting in Nederland voor Renault 5 Alpine bezitters. Ja, zo ging dat in die tijd. 'de eerste zus en zo', da's best gek eigenlijk want vervolgens kwam er nooit een '2e club zus en zo' . :)
Sinds de overdracht van het ledenbestand aan een buitengewoon actief lid eind 1982 gingen de meeste leden op in een andere meer algemene Renaultclub. De oorspronkelijke club is eigenlijk nooit echt opgeheven danwel actief voortgezet onder dezelfde naam. Niets let ons dus dertig jaar na dato weer eens wat Renault 5 Alpine bezitters bij elkaar te laten zijn onder dezelfde noemer. :wink:
Dat kan op Zaterdag 3 September van 10.00 tot 15.00 bij Bandencentrum Jan Steverink te Deventer.
Daar is iedereen in het bezit van een Renault van harte welkom om gebruik te maken van de koffie automaat, ruime parkeergelegenheid en gratis wielen balanceren op een 'wie het eerst komt....' basis.
Kijk alvast eens bij http://www.steverinkbanden.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor een indruk waar je misschien de 3e september heen gaat.......
Wie heeft hier wel zin in? Hartelijke groet, Dolf
antoine

Bericht door antoine »

Zaterdag bij Gérard 'WRM" geweest en heb wat onderdelen meegekregen voor de ombouw. Bedankt Gérard!
supra007
Schaal: 1:18

Bericht door supra007 »

Het model is op zich redelijk strak te noemen, maar mag ik vragen wat er met de detailering gaat gebeuren? :O
voorlichten, grill, ramen??
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
antoine

Bericht door antoine »

Ramen komen er voor en achter, de ramen boven de deuren vervallen en blijft gewoon open. Verder weet ik nog niets van de voorkant, hoe of wat.
antoine

Bericht door antoine »

Ik ben nu bezig om een dikke intercooler te monteren tegen de bumper aan. Dit geeft de auto wel meteen een dikke tuning's uiterlijk. Ik was van plan om er een rolkooi in te monteren van een R3, maar aangezien ik van Gérard een RS interieur heb gekregen kunnen die plannen wel eens veranderen.
antoine

Bericht door antoine »

De foto's..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
antoine

Bericht door antoine »

Weer 'iets' gedaan aan de clio.. vandaag wat geschuurd en in de spuitplamuur gezet. Hij is bijna naar tevredenheid.
Afbeelding
Afbeelding
bobbob
Schaal: 1:18

Bericht door bobbob »

Wat een immens karwei zeg!
Ik dacht trouwens dat ik lang bezig was met projectjes :lol: :P :mrgreen:
antoine

Bericht door antoine »

Ik heb de laatste paar maanden weinig tijd (gehad) en de temperatuur is ook niet super om iets te doen. Ik heb ook nog wat kleine dingen aan de Ford gedaan. Ik denk binnenkort weer wat meer tijd te hebben zodat ik ze af kan maken.
Plaats reactie