Le Mans 2012

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door Ferrari10flrb »

Stranger schreef:
Ferrari10flrb schreef:GT, ondanks het feit dat ik Ferrari man ben, wel een erg hoog 458 gehalte, helaas geen BMW, het GT programma heeft dus niets gebracht. Ook jammer: géén Mclaren, Audi R8, Mercedes SLS en fabrieks Aston Martins. Ze moeten al die GT klasses maar eens gaan samenvoegen.
Geen fabrieks Aston Martins? Ze staan toch echt op de lijst hoor ;-)

Voor wat betreft het samenvoegen van die klassen - gezien grote verschillen in regelementen (Technisch en sportief) niet direct mogelijk. Wees blij dat er in ieder geval nog GTE wagens meerijden - die Fransen hebben het liefst alleen maar LMPs ;-)
Voor wat betreft de GT's dat is nu eenmaal vader van de gedachte om het zo maar uit te drukken, ik weet ook wel dat eea moelijk te realiseren is. Idd klopt wat betreft de Aston Martins, maar heb de indruk dat de deelname wel een stuk minder is dan een aantal jaren geleden, toen er een mooie strijd was tussen Corvette en Aston Martin in de GT1.
Gebruikersavatar
Stranger
Berichten: 142
Lid geworden op: za 08 mar 2008 16:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door Stranger »

Toen reden die twee tegen elkaar in GT1 en was er niemand anders die ze kon verslaan.

Nu met GTE zijn er juist veel meer merken waardoor het niet meer vanzelfsprekend is dat Corvette of Aston wint, je ziet het aan BMW. Paar keer geprobeerd en nu niet meer aan de start op Le Mans.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Le Mans 2012

Bericht door NetForce84 »

Iemand een idee of Eurosport deze editie opnieuw live en integraal gaat uitzenden?
tim1803
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 19 sep 2010 12:59
Schaal: 1:43

Re: Le Mans 2012

Bericht door tim1803 »

Weet iemand waarom Team Farnbacher niet mee rijdt dit jaar?

Dankje
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door Markopolo »

NetForce84 schreef:Iemand een idee of Eurosport deze editie opnieuw live en integraal gaat uitzenden?
http://2012tvguide.eurosport.com/#24" onclick="window.open(this.href);return false;
tim1803 schreef:Weet iemand waarom Team Farnbacher niet mee rijdt dit jaar?

Dankje
Omdat ze overgestapt zijn naar de ADAC GT Masters en Horst waarschijnlijk een beetje op de centjes moet letten.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door Ferrari10flrb »

Ook live op RTL7.

De deelnemerslijst:

http://www.lemans.org/wpphpFichiers/1/1 ... s_2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Helaas maar een beperkte Nederlandse inbreng. De LMP2 klasse kunnen ze beter omdopen in LMP Nissan klasse.
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door zipperscales »

Zover maar 2 Nederlanders aan de start. Jeroen Bleekemolen en Yelmer Buurman, weinig Le Mans modellen dit jaar dus.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door 117ayrton »

zipperscales schreef:Zover maar 2 Nederlanders aan de start. Jeroen Bleekemolen en Yelmer Buurman, weinig Le Mans modellen dit jaar dus.
dan ben je niet veel € kwijt :D
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door Ferrari10flrb »

117ayrton schreef:
zipperscales schreef:Zover maar 2 Nederlanders aan de start. Jeroen Bleekemolen en Yelmer Buurman, weinig Le Mans modellen dit jaar dus.
dan ben je niet veel € kwijt :D
Nou met de belgen ben je dit jaar ook niet al te druk wat verzamelen betreft :D :D 3 waarvan 2 in 1 dezelfde lmp2.

Gezien het aantal 458's is de kans procentueel gezien groot dat de GT Pro en/of de GT Am klasse gewonnen wordt door een 458 en ik dus een 458 aan de verzameling kan toevoegen. Alhoewel ik Corvette wat betrouwbaarheid wel hoger inschat en de Felbermayr Proton Porsche op SPA ook goed de snelheid er in had zitten.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door Markopolo »

Ferrari10flrb schreef:Gezien het aantal 458's is de kans procentueel gezien groot dat de GT Pro en/of de GT Am klasse gewonnen wordt door een 458 en ik dus een 458 aan de verzameling kan toevoegen.
Jij moet uit de zon gaan zitten hoor! :mrgreen:

Mark my words de 80 op 80 :wink: (startnummer en editie) :dance:

Nog anderhalve weekie :cool: en dan wordt Houx weer opgevrolijkt door de Dutch Lizards.
Enne Dirk.... dit keer wel een biertje komen drinken, dan praten we gelijk even over dat 458 verhaal van je :D
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door Ferrari10flrb »

Markopolo schreef:
Ferrari10flrb schreef:Gezien het aantal 458's is de kans procentueel gezien groot dat de GT Pro en/of de GT Am klasse gewonnen wordt door een 458 en ik dus een 458 aan de verzameling kan toevoegen.
Jij moet uit de zon gaan zitten hoor! :mrgreen:

Mark my words de 80 op 80 :wink: (startnummer en editie) :dance:

Nog anderhalve weekie :cool: en dan wordt Houx weer opgevrolijkt door de Dutch Lizards.
Enne Dirk.... dit keer wel een biertje komen drinken, dan praten we gelijk even over dat 458 verhaal van je :D
Nou Polo, ff goed lezen hoor :D :D Ik zeg procentueel gezien, dat zegt verder niets, dat bleek de afgelopen 2 jaar maar weer. Wat mij betreft wordt het een fotofinish tussen 3 of 4 auto's als de Ferrari 458 met de mooiste livery maar wint :dance: :dance: Maar als de #51 AF Corse heel blijft en de italianen niet in paniek raken dan wint deze gewoon :dance:

By the way: voor mij weer geen Le Mans dit jaar :cry: :cry: . In onze Le Mans club heeft de financiële crisis behoorlijk hard toegeslagen :evil: :cry:
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door model1op43 »

Het begint hier ook weer behoorlijk te kriebelen. Van het weekend de tent al even opgezet, sta ik tenminste niet zo heel erg te klungelen op Houx over 2 weken :doh:
is er nog een kleine MAF bijeenkomst, bijvoorbeeld vrijdag in de pitstraat?
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door Peter Parker »

Ik kom zaterdag ochtend aan, dus mij zien jullie wel rond hobbelen.
Gebruikersavatar
Basselijn
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 29 dec 2010 00:21
Schaal: 1:18

Re: Le Mans 2012

Bericht door Basselijn »

Plannen aan het maken (weliswaar wat laat, maar er zijn nog kaarten) om ook over twee weekjes de trip richting het zuiden te ondernemen :oops: ........
Afbeelding

Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door Markopolo »

Ferrari10flrb schreef:By the way: voor mij weer geen Le Mans dit jaar :cry: :cry: . In onze Le Mans club heeft de financiële crisis behoorlijk hard toegeslagen :evil: :cry:
Das erg spijtig te lezen. :( Volgend jaar met ons mee :thump_up: Le Mans wordt hier niet meer overgeslagen. :cool:
Plaats reactie