Wat was jullie allereerste model?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Uiteraard heb ik vroeger ook speelgoedauto's gehad en die knullige Shell Ferrari's, Porsches en andere 'supercars'.

Ook heb ik 10 jaar geleden als eens een poging gedaan al mijn echte auto's ook als model te vinden. Maar ik heb zulke onbenullig incourante hokken gehad dat het merendeel niet als model bestond - wordt inmiddels beter en ik heb er dan ook een paar gevonden - maar het blijft een probleempje.

Maar bij mij Le Mans verzameling is begonnen met deze Nissan R390 GT1 (Onyx) die ik cadeau heb gekregen van een vriend die bij Nissan werkte en waarmee ik in '98 naar de 24 uur ben geweest. Bedankt Paul :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
schumifan

Bericht door schumifan »

mijn eerste model wat ik koht was een ferrari F40 1:18 van Burago. Mijn eerste F1 wagen was de MSC 37 Ferrari F300 uit 1998 1:43 van Michael Schumacher.
Cedrick

Bericht door Cedrick »

Mijn eerste modelletje was een 1/24 Bburago Lamborghini Countach. 12 jaar geleden :mrgreen:
Frenk74
Contacteer:

Bericht door Frenk74 »

Mijn allereerste auto was een Arrows A22, van Jos Verstappen. :worshippy: (daar is het allemaal mee begonnen)

Deze heb ik in oktober 2003 gehad, sindsdien is er alleen nog maar bij gekomen :lol: :thump_up:
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

http://www.xs4all.nl/~camipeet/312B3B.JPG

Ik ben een nakomeling, dus toen ik geboren werd, had ik al meteen een hele verzameling Matchbox autootjes! :lol:

Maar de aanzet tot mijn verzameling was toch wel deze Ferrari 312 B3B F1 uit 1974. Die heb ik volgens mij ergens in 1976 of zo van mijn moeder met Sinterklaas gekregen. Ik weet nog wel dat ik eigenlijk een beetje teleurgesteld was, want ik had om een afstandbestuurd model gevraagd, maar nu heb ik er geen spijt van! dit model doe ik ook nooit meer weg.

[MOD-EDIT]: even plaatje als link neergezet, omdat deze veel te groot is, door schumi28
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik weet dat mijn verzamelwoede is ontstaan door het verzamelen van Siku modellen. Deze staan op dit moment nog steeds keurig in dozen op zolder. Mijn eerste 1:18 model was een Autoart. De Lotus met de skies erop van James Bond. Op de doos stond toen de website van autoart en toen heb ik me ogen uitgekeken en moest en zal alle Bond modellen hebben. Nou ja het zijn er wat meer geworden :)
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Mooie wagen Bigodini, van welk merk is die Ferrari?
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

De Ferrari is van Polistil, schaal 1:16. Past minder goed bij mijn 1:18 modellen, maar hij staat dan ook op een aparte plank. :)

Hij heeft een beetje speelschade (zie voorspoiler). Ik weet het, zonde. :doh:
Hij was voor zijn tijd wel aardig afgewerkt, met werkende vering en stuur en afneembare wielen (met wielmoeren).
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
oranginas

Bericht door oranginas »

Het eerste model van mijn 'echte' verzameling is een Renault Laguna [nee niet de saloon, maar de concept-sportauto die tijdens de RAI van (91' ofzo ? weet het niet meer precies) de Lambo stand incrashte]
supernova

Bericht door supernova »

Het kostte me flink wat moeite, maar ik denk dat ik 't juiste antwoord in m'n hersens opgediept heb. :roll: Als eerste kocht ik op de Marlboro Masters in waarschijnlijk '98 of '99 4 Onyx Formule 1 1:43's. Aangezien ik daarna gelijk ben overgestapt op de Minichamps 1:43 F1's, beschouw ik ze niet als onderdeel van m'n verzameling. Hoogstwaarschijnlijk was m'n eerste de '98 Minichamps Minardi M198 met Nakano d'r in. Gekocht in '99 denk ik, weet 't niet zo zeker.
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Als ik zo het ganse topic overlees dan zijn er toch verdomd veel die als eerste model een Ferrari hadden, eigenaardig toch?

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Yip, mijn allereerste was inderdaad ook een Ferrari.
In December 1996 het Minichamps 1/18 Ferrari F412T2 model van Schumacher gekocht in een winkeltje in Valkenburg (L).
Bij thuiskomst bleek er onder het model een frictie motortje te zijn gebouwd. Origineel zo gemaakt door Minichamps. Eigenlijk nooit begrepen, dat ze dat bij dit model hebben gedaan. Volgens mij maar eenmalig alleen gedaan bij het 412t2 model van Schumacher.
droomautoos
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Mijn eerste model was natuurlijk een Porsche :mrgreen:

Van Kyosho de Porsche 356A Speedster Zilver 1/18

Afbeelding

En het is ook het enigste model war ik de doos van weg gegooit heb :wall:
tom

Bericht door tom »

Eén van de mooiste Porsches ooit, in mijn opinie. Prachtig model ook.
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Als ik zo het ganse topic overlees dan zijn er toch verdomd veel die als eerste model een Ferrari hadden, eigenaardig toch?
dat is niet eigenaardig Frans, Ferrari hep gewoon wat, wat een andere auto niet hep! :mrgreen: :dance:
Afbeelding
Gesloten