Formule 1 2014

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
NetForce84
Moderator
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2014

Bericht door NetForce84 »

Formule 1 is niet echt mijn ding.
Het gaat in mijn ogen teveel de commerciële kant op.

Geef mij maar dikke GT's, Le Mans en andere 24h races :D
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Ach in de Formule 1 hebben ze al vaker van die domme ideeën doorgevoerd. Punten aftrekken was ook zo'n geweldig idee destijds :doh:
Maar zouden wel meer punten mogen invoeren . Bijvoorbeeld: snelste ronden, Pole.

Verder is het inderdaad een commercieel uitgemolken raceklasse geworden die mij niet echt meer kan boeien :cool:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

jonnoT schreef:Maar zouden wel meer punten mogen invoeren . Bijvoorbeeld: snelste ronden, Pole.
Is net zo onzinnig als dubbele punten in de laatste race. Wie haalde in 2013 de meeste poles? :idea:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
subaru.nr1

Bericht door subaru.nr1 »

Ik vind de f1 ook sterk achteruit aan het gaan. Vroeger keek ik elke wedstrijd maar laatste jaren eens af en toe als ik zin/niks te doen had. De spanning is eruit doordat ze het beetje 'te' veilig gemaakt hebben. Ook door de professionaliteit en niets anders dan geld geld geld... Ik zou zeggen, weg met al die elektronische hulpmiddeltjes zoals tractiecontrol, regelen benzine onderweg enzo en terug zoals vroeger. Puur op driving skills! de f1 is echt aan de kant geschoven voor mij en nu dit jaar met de kleinere motoren amai.. :nee:
Dan trek ik me liever terug tot mijn tak van de autosport: rallycross, waar iedereen elkaar kent, veel plezier is in de paddock en meer actie is. :wink:
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
hanske10

Bericht door hanske10 »

heb me abonnement van sport 1 opgezegd.heb de laatste 3 race,s al niet meer gekeken zo spannend was het :thump_down:

heb nu motors tv enzo daar lekker kijken naar 24 hrs van daytona en dubaiy ( mist goed geschreven :oops: )

en alle GT klassen en meer spanning en nog ouderwets race,n met hier en daar een flinke duw. :thump_up: :thump_up:
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Nou ik blijf het kijken, wanneer het weer begint, zit ik bij Sport 1, jammer vindt ik dat de beeldkwaliteit van MotorsTV niet zoveel is, waardoor ik er niet graag naar kijk
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Ik lees graag de koppen van het formule 1 nieuws. Het leek me leuk om af en toe de headlines te noemen die ik tegen kom.

We zitten in week 3 van 2014:Boefje Ecclestone moet voor de rechter komen voor omkoping, hij zou 44 miljoen hebben betaald met als doel de baas te kunnen blijven in het Formule 1 wereldje. Voor 44 miljoen zou ik met pensioen gaan en wel direct, maar niet Bernie, hij bood ook nog op de Nurnburgring.
Vettel schijnt vader te zijn geworden van een dochter, ik wist niet eens dat hij al sex had? De felle kleuren van Pirelli blijven tot en met 2016 op de banden. Marussia hoopt met een Ferrari motor in de middenmoot terecht te komen. Had Caterham die hoop ook niet met de Renault motor? Bij Caterham zit iedereen te wachten wie er gaat rijden. Kobayashi is genoemd en alleen Giedo wordt weinig genoemd. Robin Frijns mag er mogelijk testcoureur worden. Ook dat wordt nog later bekend. De teams trappelen om hun nieuwe wagens te laten zien aan het einde van deze maand. Ik ben ook vooral benieuwd naar hoe ze klinken. Als je die Formule E wagen hebt gezien maar vooral ook gehoord.... Vreselijk. Klonk als mijn scheerapparaat. Horner verwacht veel uitvallers in de eerste races, omdat de wagens nog veel kinderziektes zullen hebben.
Lotus blijft verzekeren dat er echt geen financiele problemen zijn. Echt niet! Heus niet! Massa is echt heus onder de indruk van de superieure Williams.
Afbeelding
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Giedo van der Garde is zijn racestoel kwijt bij de formule 1-renstal van Caterham. De Nederlandse autocoureur blijft komend seizoen wel actief in de koningsklasse van de autosport, maar niet als wedstrijdracer. Hij wordt reserve- en testrijder bij Sauber.
'Dit is een belangrijke stap in mijn carrière. Het is mijn doel om het team te helpen met de ontwikkeling van de auto. Uiteraard wil ik ook laten zien dat ik een stoeltje verdien binnen het team in 2015', aldus Van der Garde.
Goed verhaal man. Stond Frijns ook niet een paar maanden op de reserve/testlijst van Sauber? :think: :doh:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

We zitten in week 4 en de nieuwtjes stromen weer binnen. Caterham heeft Pic en van der Garde laten gaan voor Kobayashi en Ericsson. Kobayashi was heel blij met het stoeltje van Caterham, zei hij, dat vragen we hem halverwege het seizoen nog een keer. Van der Garde is de 3e rijder geworden voor Sauber, volgens hem een grote stap. Laten we het hopen voor hem. Robin Frijns is dan weer reserve voor Caterham F1. Neerlands lot, de reserve bankjes in 2014. Tony Fernandes heeft wel aangegeven dat er in 2014 punten gehaald moeten worden, anders..... (geen dreigement hoor!) Kobayashi blijkt ook een pay driver te zijn, want Kovalainen, die dat niet wilde, is afgeserveerd.
Onder de noemer crash test, zijn er weer aardig wat wagens tegen een muur aangereden. Zouden daar beelden van zijn? Of hoort dat bij de taken van een reserve rijder? Force India was de eerste die zijn wagen liet zien. Het neusje was nog aan verandering onderhevig gaven ze aan, maar ik vind voor al het zwart erg mooi in de livery. Volgens Raikkonen vallen al die veranderingen in de auto wel mee. Je hebt een stuur en 4 banden en wat is daar nu anders aan...Afbeelding
ge-flopt
Contacteer:

Bericht door ge-flopt »

Mooi dat 3e coureur zijn voor Frijns en van de Garde. Hopelijk halen Caterham en Sauber geen Lotusje uit als 1 van hun reguliere rijders niet kan. Er werd al ergens geopperd dat 3e rijder zijn eigenlijk betekende dat je rondleidingen door de garage regelt.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Oeh pijnlijk, links en rechts ziet u de echte rijders... :D
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Nog eens een landgenoot in de F1. :worshippy:

Vandoorne lands McLaren reserve role

Williams reveal first images of FW36
Het zal weer wennen worden aan deze nieuwe neuzen.
Het is alleszins een verbetering op die "trap-neuzen" van de afgelopen jaren.
Afbeelding

Force India VJM07
Afbeelding
Afbeelding
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Vanmiddag om 13 uur de eerste officiële teampresentatie van het jaar > McLaren. De Force India (enkel zijaanzicht en op livery gericht) en de Williams (computer animatie) waren een paar opwarmertjes. Deze zullen ook nog officieel onthuld gaan worden. Echte foto's en vanuit alle hoeken spreken meer dan zulke plaatjes. De neuzen die we nu gaan zien veranderen nog tussen de tests en de eerste race van het seizoen. Ben benieuwd naar de verschillende designs en kan niet wachten op de eerste foto's en bewegende beelden met geluid van de eerste testweek volgende week.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Foto's van de McLaren "Silberpfeil".
Afbeelding

Doet mij een beetje denken aan de williams FW26 met die walrus neus.
Afbeelding

Lotus Renault E22
Afbeelding
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Afbeelding :lol:
Plaats reactie