Aankondigingen in privecollecties

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Dat vind ik een heel goede oplossing van Ricardo. :thump_up:
Die lijst vind ik wat minder, omdat de hoeveelheid auto's per verzameling enorm verschilt.
En ik vind het huidige prive-collectie gebeuren een goed middel om elkaars verzameling te leren kennen.

Regels naleven: Er word hier meer gemod dan op andere forums waar ik kom, en sommige dingen veranderen niet. Neem nou de modelautowinkel verkiezing, dat gaat al meteen in de 2e en de 5e reactie fout. (en daarna nog, na een waarschuwing van Mark) Als dat nou gemod werd, had ik er alle begrip voor.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Toch ben ik bang dat je over een tijdje een nieuw topic moet starten omdat er mensen zich dan niet aan die regel houden... :| Ik denk dat je je helaas moet neerleggen bij het feit dat het brede publiek dat hier komt inhoudt dat er ook een brede inslag is en dat iedereen op zijn eigen manier gebruik maakt van het forum. Ik heb het wel eens met Schumi er over gehad dat naast de optie om je te abonneren op een onderwerp er ook een optie zou moeten zijn die er voor zorgt dat je het juist niet te zien krijgt dat er in een bepaald onderwerp nieuwe posts zijn. Dan kun je je eigen filter opbouwen. Maar ik weet niet of dat technisch mogelijk is.
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Idd een eigen filter zou wel beter zijn. Als het het forum opgaat kun je ook kijken wat voor berichten er allemaal staan, daar maak ik al een selectie uit wat ik wel en niet wil zien.....dat scheelt al heel veel...
Afbeelding
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

St. Paul schreef:Ik heb het wel eens met Schumi er over gehad dat naast de optie om je te abonneren op een onderwerp er ook een optie zou moeten zijn die er voor zorgt dat je het juist niet te zien krijgt dat er in een bepaald onderwerp nieuwe posts zijn. Dan kun je je eigen filter opbouwen.


Kan. Ik zou het jammer vinden als daar gebruik van werd gemaakt. Als je een keer per dag even op het forum kijkt, heb je in 20-25 min. alle posts gelezen/ doorgekeken. Zelfs met die aankondigingen en onzinposts erbij.
Dat is nou net het leuke hiervan, de diversiteit van de verzamelingen. Of beter: dat vind ik het leuke eraan. :?

Ik zou het alleen graag wat leesbaarder zien. :|
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Ik begrijp wel wat Tim nou in principe bedoelt...

Zoals ik heb bij m'n collectie staan dat ik een stel BMW's in 1:18 ga kopen... maar ik heb ze nog niet... sterker nog ik zit zelfs te twijfelen over de kleur... Ze komen er wel... de vraag is alleen wanneer, dit jaar waarschijnlijk niet meer :lol:

Ik kan m'n bericht niet verwijderen, maar misschien kan ik ze zo aanpassen zodat ze ook daadwerkelijk enig nieuws vertellen.
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Als beheer van de privé colecties wil ik ook graag even mijn zegje doen.

De privé collecties geven ieder lid de gelegenheid om nieuwe aanwinsten van zijn/haar verzameling te tonen. Maar let wel: de topicstarter is NIET de eigenaar van het topic, anders zou hij/zij wel moderator taken hebben.

We streven ernaar om per lid slechts 1 topic in de privé collecties te hebben om het nog een beetje overzichtelijk te houden. Het is aan de topicstarter of hij/zij een volledig beeld van de verzameling wil geven of slechts een indruk. Veel leden hebben naast de topic in de privé collecties een eigen website waarnaar gelinkt wordt.

De collecties worden gemodereerd, maar niet met de bedoeling ze continu op te schonen tot een soort individueel museum, daar kun je je eigen website voor gebruiken. Het is juist de charme van het forum dat andere leden de gelegenheid hebben om er op te reageren. Als de reacties echt te knullig voor woorden zijn (alleen maar een duimpje en/of smily en nauwelijks zinnige tekst) worden ze na enkele dagen verwijderd. Grove of beledigende teksten e.d. worden z.s.m. verwijderd.

Gezien het huidige tempo waarmee de berichten geplaatst worden in de privé collecties is een meer inhoudelijke opschoning nauwelijks te doen ... Toch zou ik niet gauw iets willen veranderen aan deze opzet. Als een bepaald onderwerp je minder interesseert hoef je niet alles te lezen :mrgreen:

Misschien lees je dit bericht wel niet eens :mrgreen:

Mike
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Aankondigingen in privecollecties

Bericht door Markopolo »

Tim schreef:Ik wilde even weten of er nog meer mensen hier hetzelfde over denken.
Het is niet zozeer dat ik me eraan stoor alswel dat ik het soms een beetje flauw vind overkomen.
De laatste maanden zie ik bij verschillende personen in hun privecollecties een blijde mededeling als ze op bv. Ebay iets gewonnen hebben, met foto erbij. Dan nog een foto als het model opgestuurd word, en dan nog een paar als het modelletje binnen is.
Kunnen we niet beter afspreken om alleen maar foto's van auto's te plaatsen als die daadwerkelijk in het bezit zijn?
Scheelt een hoop geblader en gezoek.


Mee eens!

Ricardo schreef: :idea: Misschien is dit ook wel wat. Als iedereen nu met een datum in zijn titel geeft met de update, alleen wanneer er echt een auto aangeschaft is. Als je bijvoorbeeld ergens op geboden hebt, kun je wel een topic plaatsen maar laat je gewoon de datum staan. Zodra als het model thuis is pas je de datum aan.

ter voorbeeld

Ik heb geboden 12/12/04 op een modelauto. Mijn laatste update was 05/12/04.
Dus topic-titel is Ricardo's verzameling 05/12/04 en blijft ook zo omdat ik het model nog niet binnen heb.
Het model komt binnen op 18/12/04. De topic-titel wordt veranderd in Ricardo's verzameling 18/12/04

Op deze manier kan men dan zelf bepalen of je wel of niet in de topic gaat kijken toch :?:
Hoop dat ik het een beetje redelijk heb verwoord :D Anders maak ik er wel even een filmpje van :lol:


Leuk idee, maar de meeste lezen hier toch alle berichten die nieuw gepost zijn dus je topic titel wel of niet aanpassen maakt niet zoveel uit, en wat is het probleem om heel even te wachten tot de modellen daadwerkelijk op de stoep staan? Zelf wacht ik (als ik weet dat er nog meer modellen mijn kant op komen in die week of 2 weken, of er moet iets speciaals mee zijn) tot ik een x aantal auto's heb, oke nou is dat met een 1:18 heel ander verhaal, maar waarom zou je niet een week je nieuwe aanwinsten op kunnen sparen om ze daarna op het forum te klappen?

Stel (ik moet er niet aan denken) dat je laat zien dat je een model gewonnen hebt via ebay, en de verkoper komt niet over de brug met het model of modellen, of het model raakt zoek in de post, of een ander probleem doet zich voor. Dan heb je het model niet in je bezit, maar volgens je topic wel, geeft ook weer een vertekend beeld.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Het idee schoot me gewoon te binnen, aan de andere kant is het eigenlijk ook wel leuk om te zien waar mensen op bieden en vooral met hoeveel er geboden wordt. Misschien kun je dan ook nog wel advies krijgen van medeforumleden. Ik heb me persoonlijk nog nergens aan geergerd binnen de topic privecollecties. Vind het wel leuk zo :thump_up: Vooral doorgaam net z'n allen :D
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik erger me er ook niet aan, maar overal staat "prive" collectie, en zolang het nog niet bij jou op de plank staat is het nog niet prive van je.
Het is een surgestie die geplaatst wordt om de boel lekker leesbaar te houden

Ricardo schreef:aan de andere kant is het eigenlijk ook wel leuk om te zien waar mensen op bieden en vooral met hoeveel er geboden wordt.


Totdat er een paar mensen hier overboden worden door andere leden, en dan is de lol er wel gauw af. :|
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14083
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Maar dat is het risico van het vak denk ik. Had je het niet moeten vermelden :) Maar ik denk dat we hier wel eindeloos over kunnen gaan discussieren maar dat dat er verder niet beter op wordt. De kans die je ook krijgt als je het "verbied" om biedingen of overwegingen te plaatsen dat je ergens anders op het forum berichten krijgt met als inhoud: Is dit te duur? Welke kleur moet ik nu nemen etc. etc. Laat het maar mooi bij het oude.
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Laat ik ook maar even mijn steentje bijdragen aan dit onderwerp :thump_up:
Hoe je je topic in 'Prive Collecties' indeelt moet je zelf weten maar ik vind het te veel van het goede om hetzelfde onderwerp te herhalen. Dan raakt iedereen het overzicht kwijt.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Aankondigingen in privecollecties

Bericht door Markopolo »

Markopolo schreef:Stel (ik moet er niet aan denken) dat je laat zien dat je een model gewonnen hebt via ebay, en de verkoper komt niet over de brug met het model of modellen, of het model raakt zoek in de post, of een ander probleem doet zich voor. Dan heb je het model niet in je bezit, maar volgens je topic wel, geeft ook weer een vertekend beeld.


Het is bizar maar waar m'n woorden zijn nog niet eens droog en we hebben dus nu zo'n geval in de Pits staan: Klik hier!
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Zo maak je je dus wel verdacht Polo! :mrgreen: Mensen die het plot al voor de moord kennen... :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Aankondigingen in privecollecties

Bericht door Peter Parker »

Markopolo schreef:
Markopolo schreef:Stel (ik moet er niet aan denken) dat je laat zien dat je een model gewonnen hebt via ebay, en de verkoper komt niet over de brug met het model of modellen, of het model raakt zoek in de post, of een ander probleem doet zich voor. Dan heb je het model niet in je bezit, maar volgens je topic wel, geeft ook weer een vertekend beeld.


Het is bizar maar waar m'n woorden zijn nog niet eens droog en we hebben dus nu zo'n geval in de Pits staan: Klik hier!


Het ging hier meer om een waarschuwing voor deze verkoper want het zaakje stonk. Maar wel opvallend dat er zoveel forumleden op dezelfde wagen aan het bieden waren. Misschien moet we prijsafspraken maken. lol
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Aankondigingen in privecollecties

Bericht door Markopolo »

Peter Parker schreef:
Markopolo schreef:
Markopolo schreef:Stel (ik moet er niet aan denken) dat je laat zien dat je een model gewonnen hebt via ebay, en de verkoper komt niet over de brug met het model of modellen, of het model raakt zoek in de post, of een ander probleem doet zich voor. Dan heb je het model niet in je bezit, maar volgens je topic wel, geeft ook weer een vertekend beeld.


Het is bizar maar waar m'n woorden zijn nog niet eens droog en we hebben dus nu zo'n geval in de Pits staan: Klik hier!


Het ging hier meer om een waarschuwing voor deze verkoper want het zaakje stonk. Maar wel opvallend dat er zoveel forumleden op dezelfde wagen aan het bieden waren. Misschien moet we prijsafspraken maken. lol


Dat klopt, maar als Bart de wagen gewoon had gehad dan hadden we deze natuurlijk in zijn prive collectie kunnen bewonderen, en stel dat hij nu van te voren aangekondigd had dat hij deze zou krijgen, krijg je geen vertekend beeld als je pas je modellen laat zien als je ze daadwerkelijk binnen hebt. Daar doelde ik dus op.
Plaats reactie