Jurriens Ferrari collectie (update 07-09 & vitrines)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Bracer

Bericht door Bracer »

Das al een aardige rits wagens die je daar hebt :thump_up:

333 SP Hotwheels/Mattel, duurste aankoop ooit voor 1 model, iets meer dan ?30

Als je maar lang genoeg doorgaat worden die bedragen steeds hoger en hoger :? :lol:)
Afbeelding
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

dat denk ik ook wel ja.. duurste van mij was zo'n 400 euro :doh:
Afbeelding
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Woow..... duurste aankoop ?30 euro :mrgreen: . Zoals Remco al zegt, dat wordt zeker wel meer :mrgreen: . Ik ben nu 14 en heb mezelf beloof op deze leeftijd langer sparen voor betere modellen, dus het komt misschien al over halfjaartje ofzo :P.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D prachtige kast met al je wagentjes ,heb je die zelf gemaakt :thump_up:
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

netjes die zelfgemaakte kast!
nog een ferrari verzamelaar, moeten jullie soms niet vechten voor een model ofzo?! :lol:
mooi collectie is het wel :thump_up:
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

JurrienK schreef:348 TB Bburago, over dit model wil ik graag meer informatie, hij mist nu verschillende onderdelen die ik wel weer van een ander model dat ik dan moet gaan kopen af kan halen, maar is dit het wel waard?
Afbeelding

Hoi Jurrien,

Ook welkom namens een mede Ferrari verzamelaar! 8)

Wat betreft de 348: De echte versie is een uniek exemplaar, gebouwd voor Jean Blaton, een Belgische coureur en Ferrari verzamelaar met nauwe banden met de Ferrari fabriek. De auto heet om precies te zijn 348 tbf, met de "f" voor Francorchamps.
De wagen is flink aangepakt, helemaal voor de racerij. Ik heb zelf veel foto's (ook interieur, motor etc.) van deze auto met het racenummer 177 (Spa Ferrari Days 1991).

Over het model weet ik niet zoveel. Heb je meer foto's ervan? Dan kan ik zien of het een beetje lijkt. Men heeft in ieder geval de moeite genomen om de vulgaten van de tankinstallatie in de neus na te maken (of zijn dat stickers?).

Veel verzamelplezier (maar dat heb je al aardig onder de knie :mrgreen: )
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Welkom Noord-Hollander, alleen jammer dat het allemaal ferrari's zijn :mrgreen:
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Meest betaalbare, waar ik er ook het meest van heb: Bburago, maar dan heb je niet echt een goede kwaliteit.
Beste kwaliteits/prijs verhouding: heb ik niet echt een voorkeur voor, maar heb wel een mooi stukje in mn vitrine (die overgins door mn vader is gemaakt, thx vor alle reacties ) met een stuk of 20-30 308GTB 1:43, in allerlei uitvoeringen, oa een woestijnrijder, 5 gewone en heel wat rally/race auto's
Burago is inderdaad niet echt goede kwaliteit. Ze hebben allemaal dezelfde velgen eronder zitten, en de details blijven ook nog weleens haken :? Die 308GTB's heb ik vaker gezien ja, dat zijn leuke en veelal ook betaalbare modellen, maar het is niet wat ik zoek. Jij hebt er nu al 20-30 stuks, maar er zijn zeker nog veel meer te krijgen? Zo blijf je natuurlijk wel altijd aan het verzamelen, en vind je altijd weer wat nieuws. Maar op laatst zie je zoveel moois dat je aan het einde van de maand geen bankrekening meer over hebt, en daar zit ik ook niet op te wachten. :?

Maar hou ons wel up-to-date als je weer eens een leuke aanwinst hebt! :thump_up:
Afbeelding
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

bigodino schreef:
JurrienK schreef:348 TB Bburago, over dit model wil ik graag meer informatie, hij mist nu verschillende onderdelen die ik wel weer van een ander model dat ik dan moet gaan kopen af kan halen, maar is dit het wel waard?
Afbeelding

Hoi Jurrien,

Wat betreft de 348: De echte versie is een uniek exemplaar, gebouwd voor Jean Blaton, een Belgische coureur en Ferrari verzamelaar met nauwe banden met de Ferrari fabriek. De auto heet om precies te zijn 348 tbf, met de "f" voor Francorchamps.
De wagen is flink aangepakt, helemaal voor de racerij. Ik heb zelf veel foto's (ook interieur, motor etc.) van deze auto met het racenummer 177 (Spa Ferrari Days 1991).

Over het model weet ik niet zoveel. Heb je meer foto's ervan? Dan kan ik zien of het een beetje lijkt. Men heeft in ieder geval de moeite genomen om de vulgaten van de tankinstallatie in de neus na te maken (of zijn dat stickers?).

Bedankt voor de informatie, meer foto's heb ik op z'n vroegst woensdag, maar kan wel eens in het weekend komen...
En die tankinstallatie zijn (helaas), zoals je al zei, stickers
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

bigodino schreef:
Afbeelding

Hoi Jurrien,

Op jouw verzoek, hier nog wat detail foto's van het model, je zegt het maar als het het waard is om een andere 348 TB te kopen om de onderdelen daarvan te gebruiken!

Hier zie je dat de luchtinlaten aan de zijkanten missen, ze missen allebei.
Ook zie je dat het Ferrari merkje aan de voorkant mist.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kofferbak, hier mist het koffertje in het voorste gedeelte
Afbeelding

Motorblok in de achterkant
Afbeelding

Motorblok van de onderkant gezien
Afbeelding

Eventueel heb ik nog een paar foto's, die zou ik toe kunnen voegen
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Hoi Jurrien,

Ik vind dat de ombouwer wat gemiste kansen heeft laten liggen. Ik zal wat foto's posten van de echte auto, dan zul je zien wat ik bedoel.
Misschien dat je met wat huisvlijt het model zelf kan perfectioneren. Wordt vervolgd.
Groeten, Peter

bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Okee, hier zijn de foto's:

Je ziet dat de 348 tbf ronde achterlichten van een F40 heeft:
Afbeelding
Daarnaast zijn de velgen anders en staan ze niet zo ver naar buiten bij de achterste.

Afbeelding
De voorkant: de "grille" is helemaal dicht gemaakt (die had toch geen nut) en er hoort eigenlijk een extra lipspoiler onder de spoiler te zitten plus luchtinlaten in het zwarte deel. De ribben in de portieren zijn verwijderd en de dorpels iets verlaagd (zwarte skirts). De motorkap is niet helemaal rood zoals in jouw model, maar deels zwart. De stickers e.d. kloppen allemaal wel.

Afbeelding
Het interieur is spartaans en lijkt veel op dat van de F40.

Afbeelding
De naam is dus 348 tbf, zoal je ziet.

Ik ben niet thuis in de waarde van een omgebouwde Bburago. Ik zie nog wel eens omgebouwde F40's te koop op internet voor circa 70 euro, maar of ze daar ook echt voor verkocht worden weet ik niet.
Groeten, Peter

Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Gezien het feit dat het een racewagen is, vind ik het missende koffertje nog niet zo gek :wink:

Bburago had dit model in de collectie, maar dat was een standaard 348 met stickers, deze versie is al een heel stuk natuurgetrouwer met die gladgemaakte luchtgeleiders in de deuren e.d.

Ik weet helaas niet of dit een Cavalino Scrimante ombouw of iets dergelijks is of gewoon huisvlijt van de vorige eigenaar :?

Welkom op het forum trouwens, ben zelf met het verzamelen van Ferrari's gestopt, maar vind het altijd leuk om er weer eens zo'n berg bij elkaar te zien :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Volgens mij is hij idd van Cavalino Scrimante, ik zal morgen kijken of ik er nog een afbeelding van heb
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

motorhead schreef:Volgens mij is hij idd van Cavalino Scrimante, ik zal morgen kijken of ik er nog een afbeelding van heb

Ik weet niet welke site jullie gebruiken om modellen te "identificeren", maar op de site die ik gebruik (http://www.scale18.com) zie ik hem niet staan, ook niet onder Cavallino, maar als je foto's hebt, ze zijn welkom :D
Plaats reactie