Siku Trucks

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Quadrifoglio Verde
Contacteer:

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Heb ook nog wel een aantal Siku's van eerder. De meeste komen uit de jaren 80, dus ze zullen wel niet echt heel zeldzaam zijn. Toch zou ik ze nooit verkopen, achter elk autootje zit wel weer een ander verhaal :D

Van de Mercedes transporter had ik nog een foto, die auto's horen er niet origineel bij.

Afbeelding

Afbeelding
Tjaard
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Zoals deze dan b.v.. Het leuke is dat deze een magneet vanonderen had omdat hij bij een verkeersset hoorde.

Ik herriner me dat wij de vroeger ook op school hadden ... maar dan oa. een zwarte Mercedes. Die heb ik ooit eens meegenomen naar huis omdat ze anders weggegooid werden, maar waar die modellen gebleven zijn :?:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Mint modellen van de 80ér jaren zijn rond de 2 tot 4 euro per stuk. In Duitsland gek genoeg is de prijs vaak alweer hoger. Via internet handelaren kan je ze nog wel kopen in mint toestand. Mooie verzameling heb je!

@Hoop dat je de zwarte Mercedes nog ergens hebt, neem hem graag van je over!
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

De prijzen in Duitsland staan nu onder druk omdat... oke dit gaat misschien wat grof klinken, maar men gaat er vanuit dat een flink aantal verzamelaars die er vanaf het begin bij waren binnen nu en 15 jaar dood zijn, waardoor er veel spul op de markt komt. Men probeert het nu dus exclusief te houden.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Hier is mijn verzameling Siku's;

De V serie modellen, de oudste.
Afbeelding

De serie met Siku op de wielen, die ik het mooist vind.
Afbeelding
Afbeelding
En de moderne serie, eerst met een soort speedwheel en nu tegenwoordig met rubbere bandjes;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter Parker op za 17 sep 2005 14:50, 5 keer totaal gewijzigd.
buttonfreak
Contacteer:

en de 2 plastic V-series links vooraan zijn de alleroudste. Ik heb ook 2 V1's, 1 in het zwart en 1 in t wit.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Ik moet wel lachen om je statement Buttonfreak dat er de komende 15 jaar veel oude verzamelaars dood zullen gaan. Zo ging het Boudewijn Buch ook. Zijn hele verzameling boeken en andere byzonderheden, wordt weer verspreid onder andere verzamelaars. Dat zal met onze verzameling ook gebeuren tenzij degene die ons overleven denken wat moeten we met die troep? Weg ermee!
Dan kijken we toe vanaf een wolkje en roepen

:cry: [center]NEEEEEE!!![/center]
tom

Bericht door tom »

Mooie verzameling zeg! Daar heb ik ook nog wat van staan, hopelijk ooit weer eens in een vitrine (als ik eens kan verhuizen naar een ruimere woning).
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Heb even 2 verhuisdozen en een kleine doos achter het schot van de zolder weggehaald om een kleine impressie te geven van mijn "oude" verzamelwoede. Moet erbij zeggen dat dit maar een klein deel van de verzameling betreft en dat vele oude modellen nog veilig onder mijn bed en bij mijn vriendin thuis (ruimtegebrek) opgeborgen staan. Zodra ik ooit een ruimte heb, dan zullen ze zekers weer uitgestald gaan worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PS als ik alle dozen op de grond zal leggen dan denk ik datik me kamervloer er wel mee kan vullen :mrgreen:
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Zo hee Ricardo, ik dacht dat Peter Parker veel Siku's had, maar jij hebt er zo te zien nog meer :!:
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

:lol: Weer helemaal besmet door die foto's Ricardo!!! Zo gek dat je meteen achter de schotten bent gaan spitten. Mooie wagens :thump_up:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Peter Parker schreef::lol: Weer helemaal besmet door die foto's Ricardo!!! Zo gek dat je meteen achter de schotten bent gaan spitten. Mooie wagens :thump_up:

Sorry :oops: Dacht laat ik ze dan ook eens een keer van stal halen :mrgreen:
Nu alleen nog eens een keer de modellen waar ik geen doos van heb, waaronder dus ook een behoorlijk aantal V-series. Moet maar weer eens een keer gaan spitten. heb ze namelijk weggeborgen in houten wijnkistjes werkt perfect :thump_up:
ECL

Bericht door ECL »

Ik heb ook nog wat Siku trucks, heb ik met veel plezier mee gespeeld, al deed ik dat niet vaak. Ze staan nu mooi te zijn in de vensterbank...
Met de Siku-trekkers heb ik veel meer gespeeld, wat wil je, als je vader boer is. Dan moet alles nagedaan worden. :)
snelheid = evenwicht
buttonfreak
Contacteer:

SIKU 3417, een MAN bus van Air France (met die koffertjes) is ook een mooi beessie!
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Door een niet nader te noemen persoon ben ik vandaag op zoek geweest naar een doos voor een Ford Focus. Overal gezocht en hij bleek onder het bed te liggen. Daar kwam ik deze siku's nog tegen :mrgreen:

Beide dozen heb ik bijna nog nooit het het internet gezien.
Afbeelding

Zo liggen ze er dus bij dit zijn de auto's verpakt in kranten en in een wijndoosje geplaats. Zoals je ziet liggen er ook veel dozen van me 1:18 modellen :mrgreen:
Afbeelding

Kleine greep uit de V-serie
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie