oud maken

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
capri power

Bericht door capri power »

hey,

idd is made in china, verder zonder enige andere vermelding
Afbeelding

grt,c
Ford Capri 2600GT V6 1973
caprigek

Bericht door caprigek »

volgens mij een met friktiemotor geweest

die waren tekoop bij zeeman als ik me niet vergis

wat ga je ermee doen ombouwen of voor onderdelen gebruiken

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
capri power

hey is idd eentje met frictie motor.

momenteel doet deze enkel dienst als dekor...
heb wel nog alle onderdelen liggen...

grt,c

ps aan allen prettige eindejaarsfeesten toegewenst
TimKaa

Bericht door TimKaa »

TimKaa schreef:Ik was het forum wat aan het verkennnen en zag dit leuk onderwerp staan :D. Een paar maand geleden heb ik ook zoiets geprobeerd met een Bburago 2300 1:18. Het idee van de auto in vuil water te laten staan is geen goede oplossing. Ik heb dat ook uitgeprobeerd, ik had de wagen in een emmer vol met water gezet, na een maand had ik nog geen resultaat. Dan heb ik de emmer maar gevuld met roeste vijzen waardoor het water helemaal oranje was van het roest maar ik had nog steeds geen resultaat :| . Uiteindelijk heb ik de auto gedeeltelijk in brand gestoken. Dit doe je niet zomaar, je moet eerst alle plastick-onderdelen verwijderen zodat die niet opbranden. Het metaal van de wagen laat je een tijdje boven een vuur hangen (niet te lang). De plastic-onderdelen kan je bewerken met een aansteeker, zo kan je ook de banden plat zetten. Ik zal deze week eens foto's maken van het resultaat :wink:.

Even mezelf quoten :wink: . Zoals beloofd heb ik enkele foto's gemaakt van mijn Bburago alfa romeo 2300 1:18. Ik heb dus geprobeerd om hem er wat ouder te laten uitzien. Hoe ik dat gedaan heb ik al uitgelegd in mijn vorige post hierboven :wink: .

Hier een foto van hoe het model er uitzag:

Afbeelding

Even bewerkt, en nu ziet hij er zo uit. Van de witte kleur schiet niet veel meer over :lol: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tim

Bericht door Tim »

Tsss...Wie gaat er nou opzettelijk een modelauto slopen. :snooty: :nuts: :mrgreen:

Maarreh, leuk gewerkt. Wel een klein puntje, als het achterwiel zo door z'n as is gezakt, mogen die spaken daar wel wat roestiger.
De geflambeerde stukken ben ik ook niet zo'n fan van, liever de roestwerking zoals op de motorkap. :thump_up:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

mooi en gedurfd :worshippy:
HHF
Schaal: 1:18

Bericht door HHF »

Heel mooi gedaan en idd gedurft zoals Peter zegt :thump_up:
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ziet er erg goed uit, alleen zou ik persoonlijk alle velgen nog een bruiner kleurtje geven. Ze glimmen nu teveel voor zo'n roestige auto!

Voor de rest doe ik je het niet na :mrgreen: :thump_up:
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Een goed idee lijkt me om eens te kijken (op een sloperij of op foto's) waar een oude auto meestal doorroest. De wielkastranden, de voorschermen vooraan bij de lampen, achteraan bij de voorruit, de onderkant van de deuren, de dorpels... de roestgaten kun je maken met de Dremel (boortje voor de gaten, wat uitkotteren) en dan vervolgens met bruine verf wat roest aanbrengen. Spuit een scherm in de primer (je kunt er dan ook eerst wat deuken in aanbrengen) en spat er wat verfnevel op om oppervlakteroest te simuleren.

Met wat afplakken van de wisservlakken en de ruit 'vuil' maken kun je ook een leuk effect krijgen.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ziet er wel redelijk goed uit, waar ik alleen een minpuntje zie is bij de voorwielen, het lijkt wel of de spaken gesmolten zijn. :wink: Voor de rest echt schitterend gemaakt. Lijkt mezelf ook een keer leuk om zoiets te maken.
TimKaa

Bericht door TimKaa »

Bedankt voor de reacties. Er is inderdaad nog wat werk aan, maar ik ben dan ook niet zo professioneel :wink: .
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Een heel knap resultaat :worshippy: :worshippy: Op naar de rest van de collectie :mrgreen:
capri power

heb gedaan zoals timkaa vertelde, een tbird van corgi in een bakje met water en roestig metaal vijlselvijlsel. waterhoogte juist tot paar mm boven het te beroesten oppervlak en goed roeren, model in bad zetten en door de zon twater laten verdampen...
Afbeelding
en zo was de na paar dagen verdampen de bovenkant al volledig roestig
dagje laten drogen in de zon, als 2de stap wagen op zn zijkant en opnieuw de zelfde werkwijze toegepast...
daarna met vernis ingespoten dit is het resultaat, echt roest...
Afbeelding...

deze capri had ik al eens roestig gemaakt (geschilderd) maar vond het nog wat te weinig roestig...
Afbeelding
heb voor deze gewoon wat ijzervijlsel erop gelgd en met een verstuiver gezouten water overgespoten en opnieuw laten drogen in de zon, heb dit verschillende keren gedaan...
Afbeelding

voor deze 2 roestige karren te maken heeft me dat een weekje tijd gekost met behulp van de natuur...

grt,c
TimKaa

Bericht door TimKaa »

Knap, bij jou is het precies goed gelukt :o! Bij mij wou dat maar niet lukken met die roeste vijzen in een bakje water. Ik zal eens kijken of ik nog ergens een sloopmodel heb en zal eens opnieuw beginnen. Hopelijk wordt mijn resultaat zoals het jouwe.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ijzer vijlsel, vertel eens hoe je daar aan komt. :?:
Plaats reactie