voorstel aan alle modelbouw/ ombouwleden van het forum !

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
Rakesh_BMW
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 05 dec 2004 22:45
Locatie: den haag

Bericht door Rakesh_BMW »

Dit lijkt mij echt een supermooi idee, :P

Het lijkt mij wel slim dat bijv. iedereen op de meeting bijv. toch 1 zelfde model heeft, en dan ergens in de zomer2006 de auto s totaal op zijn/haar eigen manier verbouwd.....

En zo peil je de smaak van iedereen, of je nou houd van street-tuning, of bloementjes erop, of een monstertruck ervan maken etc. iedereen ken het op zijn/haar eigen manier doen.

En dan op het eind alle modellen bij elkaar zetten, ( een soort van DE GROTE BEURT aktie :lol: )

Ik ben er in ieder geval voorstander van, en het hoeft niet een super dure model te zijn naar mijn mening, het gaat erom dat je een super-meerwaarde creeert, doordat er geen tweede van bestaat.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Is het dan niet handiger om een Bburago of Hotwheels te nemen?

Sommige modellen zijn dan tussen 10/15 euro via de verschillende internetwinkels/partners.
Gebruikersavatar
Rakesh_BMW
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 05 dec 2004 22:45
Locatie: den haag

Bericht door Rakesh_BMW »

Dat is idd een goed idee, want het is het makkelijkst als denk ik gewoon iederee zelf het model koopt, en niet de stichting ervoor te laten opdraaien....

Dit neemt niet weg dat in een grotere partij het natuurlijk voordeliger is om mischien gezamelijk de auto s in te kopen via en partner evt. ..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Heu houd je er wel rekening mee dat er hier veel verschillende verzamelgebeiden zijn en dat meesten na afloop toch graag hun bouwproject in hun eigen verzameling willen neerzetten. :doh:

Ik ga geen 1/18 verbouwen, want ik spaar toch echt alleen 1/43 8) 8)
Anders heb ik nog wel een 1/24 kit van een Duesenberg staan, die ik nog voor mijn vriendin moet bouwen :P
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Dan zou je moeten kijken naar de type auto. Bijvoorbeeld een Porsche 911. DIe is immers in alle schalen wel vooradig.
Maar in 1/43 knutselen? Ben je hartchirurg dan? :shifty:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Ja, maar dan één met een Dremel :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

:shock:
Heb ik geluk dat ik geen hart- of vaatziekte heb. :wink:

Maar een model dat zowel in 1:43 als in 1:18 te verkrijgen is, tegen een beperkte aanschaf.

Ik heb reeds een 911 geopperd, maar ik kan me voorstellen dat er andere auto's beter zijn. Suggesties?
Gebruikersavatar
Special Models
Berichten: 315
Lid geworden op: di 12 jul 2005 01:38
Locatie: brakel

Bericht door Special Models »

Ik vind het wel een leuk idee.
Maar ik betwijfel of het wel haalbaar is :doh:
Net als wat al eerder gezegd is ieder spaart toch wat anders.
Maar ik doe allicht mee ook al geef ik niks om al die straat modellen.
Verzamelen is de kunst van het kopen
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Erg gaaf idee. En al past het misschien niet in je verzameling, het is toch wel leuk om een model te hebben wat je zelf verbouwd hebt?

Lijkt me wel eerlijk om allemaal van hetzelfde (goedkope) model uit te gaan. Zo kan iedereen meedoen en krijgt iedereen dezelfde kans.
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

Bij voldoende animo kunnen we ook meerdere klasses maken: 1:18, 1:24 en/of 1:43 enz.
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
powerline
Berichten: 74
Lid geworden op: do 14 apr 2005 14:15
Locatie: heemskerk

Bericht door powerline »

DTM schreef:Bij voldoende animo kunnen we ook meerdere klasses maken: 1:18, 1:24 en/of 1:43 enz.


jaja dat is waar, we kunnen dan zeker verschillende klasses maken, mAAR mij maakt het persoonlijk niet uit, want het idee was ook om een soort auto show te maken, en daar zie je ook allerlei gekke modellen en creaties :roll: :D grtzzz powerline
powerline. bouw eens een modelauto om ! , dat is een stuk goedkoper dan een 1:1 auto tunen :) :P
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Je kunt wel verschillende klasses maken, maar dan zit er toch enig voordeel voor sommige van de bouwers, als je 1:24 en 1:18 pakt kan je daar veel tuningsets enz. voor krijgen.
In de AIM hadden ze een standaard 1:43 VW Transporter, A: Goedkoop model. B: Voor 1:43 zijn haast geen standaard dingen te krijgen dus werd het aan de bouwer om er iets van te maken.
C: De helft van de bouwers had die wagens ook niet in het standaard pakket zitten van wat hun verzamelde maar deden voor de zeg maar lol gewoon mee. En ik wens jullie veel succes om een model in zowel 1:18, 1:24 en 1:43 te vinden, maar wat dan de mensen die 1:64 of 1:87 verzamelen, of 1:10, of 1:12. Dus ik denk dat het beter, eerlijker, makelijker, goedkoper is om 1 model in de de schaal 1:43 te zoeken en hier een wedstrijd van te maken.

:think: Als er een forummodel moet komen dan moet deze wel zo goedkoop mogelijk zijn en vinden we het niet erg dat het een 1:43 is :?
Gebruikersavatar
Kale
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 02:29
Schaal: 1:64
Locatie: Notta oeps' idea...

Bericht door Kale »

Mij maakt 't niet uit!!! Ik doe wel mee, de schaal maakt me niet uit 1:18 t/m 1:87 ik vind 't prima!!!!
Greetz, Kale
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Er zijn andere dingen voor 1/43 op de markt maar daar hangt meestal een straf prijskaartje aan vast :?

Als model kun je natuurlijk een Cararama, Schuco junior of zo nemen die zijn niet duur. 8) 8)
Gebruikersavatar
BMW M3 GTR
Berichten: 134
Lid geworden op: za 09 apr 2005 18:53
Locatie: Assendelft

Bericht door BMW M3 GTR »

Ik zou ook wel mee willen doen!!
BMW M-POWER!!!
Plaats reactie