Alonso kampioen!

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

rsh_scuderia schreef:Alonso stond op Imola onder druk van (P)MS.

En Alonso is idd de jongste F1 rijder ooit met 24 jaar en nog wat maanden, weken, dagen,uren,minuten en seconden.

Hulde voor dit ventje. Het grappigste vond ik wel dat hij opmerkte dat Spanje geen echte F1 historie had. Vast vergeten dat er op Mont Juich werd gereden, op Jerez de la Frontera en Catalunya. Spanjaarden sowieso snel zijn met gemotoriseerde sporten (Sianz, MotoGP, 250 & 125 cc). Kleine, lichte en snelle mannetjes zijn nu eenmaal in het voordeel, nietwaar?

hij bedoelde wel dat er geen echte toppers waren bij het formule 1,je had wel wat spaanse rijders dat wel maar ,die niet veel voorstelde :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Dat is waar dat ie dat zei ja. Ik heb er niet op gelet maar helemaal geen F1 geschiedenis slaat eigenlijk nergens op. Van de 31 landen waar ooit races gehouden zijn behoort Spanje tot de top 9 van landen waar de meeste races ooit gehouden zijn. De eerste race was zelfs al in 1951 en sinds 1986 wordt er elk jaar nonstop een F1 race gehouden. Catalunya had dit jaar zelfs al de 15de race daar. En dat wordt toch goed bezocht want anders hadden ze wel dezelfde problemen als Spa en Magny Cours waar de bezoekers aantallen achter blijven. Daar hoor ik bij Spanje geen commentaar over.

En qua rijders... De beste zonder meer maar Pedro had wel de pech door Jaguar opgepakt te worden net als Klien en Webber. Jaguar lijkt mij net als het team zelf meer een eindpunt dan een opstap. Denk aan Justin Wilson die van ellende ook maar een etenswaren en gerechten website begonnen is. http://www.justinwilson.com/ :mrgreen: Als het aan mij had gelegen had Pedro Alonso al het vuur aan de schenen mogen proberen te leggen. En dan heb je Marc Gene nog... Ja... Williams he. had ie beter testrijder bij Jordan kunnen worden, die komen tenminste aan.

Maar die jongens lukt het zonder resultaten als die van Alonso toch ook in de F1 te blijven en bij topteams ook. Dus die opmerking van Alonso vind ik toch idd iets overdreven.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
boerke04

Bericht door boerke04 »

Alonso is er wel verantwoordelijk voor dat de F1 nu echt groot is in Spanje, de race van afgelopen zondag is daar de best bekeken sportuitzending ooit. Een beetje het Barney effect eigenlijk, iedereen wist wat darts was maar niet veel mensen interesseerden zich ervoor. Barney wint de Embassy en ineens is darts een van de bekendste sporten/bezigheden in Nederland.
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Omdat een bierbuikje dan ook "sportief type" in zijn contactadvertenties kan zetten ja... :mrgreen:

Maar dat media attentie genereren doet idd iedere sporter als hij/zij een beetje uitblinkt. Maar ik vind het wel overdreven om te zeggen dat er absoluut geen grond was. Maar ja als er jaren lang 1 in de Rally dominant is en op de superbikes dan kan ik me voorstellen dat daar meer aandacht heen ging dan de F1. Ik lees nu ook dat Alonso zegt dat hij een nieuwe motivatie moet zoeken in de F1... :? Als hij dat gezegd heeft vind ik hem wel flink aan sympathie verliezen. Want niet dat hij er minder om is of het niet verdient maar hij dankt wel erg veel aan zijn team en aan Mercedes. Als Mercedes de boel op orde had gehad dan was er nog niks beslist. Het is net als millionair worden. De tweede is moeilijker dan de eerste, geloof mij. 8)
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

St. Paul schreef:Het is net als millionair worden. De tweede is moeilijker dan de eerste, geloof mij. 8)

Gratis modellen van St. Paul. O nee, zo komt die 2 milioen nooit in zicht ;-)

Ik weet wel een mooie motivatie. Iedere race op het podium staan. Bij mijn weten is dat nog nooit gebeurt.
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

rsh_scuderia schreef:[..]

Gratis modellen van St. Paul. O nee, zo komt die 2 milioen nooit in zicht ;-)

Ik weet wel een mooie motivatie. Iedere race op het podium staan. Bij mijn weten is dat nog nooit gebeurt.

Had Schumacher dat niet in een van de laatste paar jaren? Of was dat bijna elke race?
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Bij mijn weten bijna elke race.

McLaren had in 1988 bijna alle races gewonnen, behalve Monza die werd gewonnen door Ferrari.

Verlede jaar en het jaar daarvoor stond Schumacher bij mijn weten ook niet altijd op het podium.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

In 2004 5 races niet, 2003 10 races niet, in 2002 6 races niet, in 2001 8 races niet. Kwam nergens in de buurt dus. Maar naar eigen zeggen interesseren dat soort records MS niet. Dat hij een jaar lang geprobeerd heeft elke race de pole en dat record te pakken door enorm licht te vertrekken tot ergernis van zijn teamcrew.... tsja. :roll:

Maar qua poles is er maar 1 de beste natuurlijk. :mrgreen: 13 van de 16 pakken terwijl je teammaat een 3voudig wereldkampioen is in dezelfde wagen. :worshippy: En het jaar erop vrolijk weer. :worshippy: :worshippy:

Edit: Verrek, Podiumfinishes, dat is ook eerste van de verliezers dus. Dan heeft ie ze allemaal in 2002 geloof ik.
Plaats reactie