Formum-Fiat Panda ombouw

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Vandaar :mrgreen: Tom, is een poging om de concurrentie op het verkeerde been te zetten.....:wink:

Als ze allemaal de slijptol in de Panda zetten, heb ik misschien een kans :dance:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Kale
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 02:29
Schaal: 1:64
Locatie: Notta oeps' idea...

Bericht door Kale »

Ik moet mijn Pandaaaatje nog ophalen... :doh:
Greetz, Kale
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Hij ligt hier uit elkaar.... ben nog aan het hersenstormen wat het moet gaan worden...

wel is al duidelijk dat de slijptol er aan te pas moet komen...

"herkenbaar als Panda"....is wel ruim als begrip... maar ik denk dat als je er een onbewerkt model naast gaat zetten je nog wel enige overeenkomsten kan vinden
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Inmiddels is het werk aan de Panda gestart...

richting is bepaald :

Afbeelding

Geïnteresseerden kunnen het werk bewonderen op

CM-Project PandaBuild
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

De Panda is nu kaal en de voorbumper is verlengd. De gaten aan de zijkant van het bodywork zijn al aardig onderweg. Waarschijnlijk krijg ik ze nog deze week precies op maat zodat ik kan beginnen met het inmeten van de kasten die er in moeten komen.

Afbeelding

Ook heb ik de luchthapper aan de voorbumper groter gemaakt.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

:shock: Slim om je project met je tegenstanders te delen Michel....ik heb de Panda nog niet ééns in huis en de moed zakt me al diep in de schoenen :mrgreen:

Goed bezig :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14085
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:shock: Waar kan ik me afmelden :?: Denk dat ik mijn panda maar kennis laat maken met het huisvuil. Ziet er zeer goed uit :thump_up:
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Jolly Club schreef::shock: Slim om je project met je tegenstanders te delen Michel....ik heb de Panda nog niet ééns in huis en de moed zakt me al diep in de schoenen :mrgreen:

Goed bezig :worshippy:


Ik dacht dat het de bedoeling was om het bouwproces te laten zien zodat anderen er van konden leren (ook hoe het niet moet) en om ideeën op te doen voor je eigen model....

Natuurlijk heeft niet iedereen bergen met ervaring, maar ook voor mij is niet alles gesneden koek. Een kitje in elkaar zetten is iets heel anders als hem aanpassen. Als ik naar de Extreme BMW Cabrio kijk dan moet ik ook diep buigen voor de bouwer ervan... :worshippy:

Met een beetje geduld kom je een héél eind zeg ik maar. En omdat het niet in een weekje klaar hoeft kan je nog wel eens wat proberen. Gelukkig kan je met een modelletje van 1 euro nog wel eens een foutje maken en opnieuw beginnen.. met een kitje van € 50 is dat een ander verhaal..
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Vraagje, ben ff de foto kwijt waar op te zien was dat je onderkant van de portieren had weggeslepen...

Bij de meest actuele foto zit het deel er blijkbaar weer op, heb je na het maken van het gat voor de luchtgeleiders het originele deel teruggezet, of heb je dat anders gefabriceerd :?:

By the way ik vind het super dat je het project gewoon laat zien, vind het boeiend om te volgen en inderdaad er mogelijk wat van op te steken.
Denk dat ik de mijne ook gewoon toon als ik éénmaal begonnen ben :wink:

Het is tenslotte maar een wedstrijd, we moeten het ook niet té serieus nemen :angel:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

dit is versie 2, de andere had ik vernield bij het frezen. En omdat ik vond dat ik te enthousiast geweest was bij het frezen van de portieren heb ik het deze keer wat voorzichtiger gedaan...

Het zou leuk zijn als iedereen zijn bouwproces laat zien, misschien nodigd het andere uit om mee te doen...
Als niemand iets laat zien, hoe moeten anderen dan enthousiast worden.

Ik vind het juist leuk om iemand te helpen bij het bouwen van zijn model, of het nu met ideeën is of met iets anders. En als ik een slimme manier heb om iets te maken, waarom dan niet delen met een ander...

Ik vind het gewoon leuk en ontspannend om te doen. En door te laten zien wat en hoe ik het doe, kunnen anderen het ook proberen. Het betekent niet meteen dat ze mijn model namaken, ze gebruiken gewoon dezelfde technieken voor hun eigen model.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ziet er zeer veelbelovend uit met die Renault stijl bodykit eronder :thump_up: ook mooi gesjopt trouwens :wink:
Die zal zonder twijfel hoog scoren!
Afbeelding
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Ten eerste mijn diepste respect :worshippy:

Het ziet er fenomenaal uit.

Ten tweede je hebt helemaal gelijk. Het is de bedoeling om te zien naar de vooruitgang van verschillende bouwers. Alleen een nadeel hiervan is, dat je dan geen suprise krijgt bij de onthulling.

Maar ja iedereen gewoon doorgaan en heb wel gebrainstormd ben er alleen nog niet aan begonnen. :cry:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik vind het niet erg om mij bouwproces te laten zien, alleen heb ik zoiets van ik kan nu vertellen wat ik wil maken, maar veel van die dingen die ik wil gaan doen heb ik nog nooit geprobeerd en het ene heeft een vervolg op het andere. Ik bedoel dus dat deel 1 van de ombouw zou kunnen lukken en deel 2 niet wat je dus weer terug naar de tekentafel brengt. En als je dan halverwege bent met je bouw proces wil dat dus zeggen dan je weer opnieuw kan vertellen waar je mee bezig bent. Excuus dat ik mijn bouwproces niet laat zien, des te meer wordt het een verrassing straks. :P
Laatst gewijzigd door Markopolo op di 22 nov 2005 12:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Markopolo schreef:Ik vind het niet erg om mij bouwproces te laten zien, alleen heb ik zoiets van ik kan nu vertellen wat ik wil maken, maar veel van die dingen die ik wil gaan doen heb ik nog nooit geprobeerd en het ene heeft een vervolg op het andere. Ik bedoel dus dat deel 1 van de ombouw zou kunnen lukken en deel 2 niet wat je dus weer terug naar de tekentafel brengt. En als je dan halverwege bent met je bouw proces wil dat dus zeggen dan je weer opnieuw kan vertellen waar je mee bezig bent. Excuus dat ik mijn bouwproces niet laat zien, des te meer wordt het een verrassing straks. :P


Sorry voor mijn mening, maar ben het wel met je eens :wink:
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Markopolo schreef:Ik vind het niet erg om mij bouwproces te laten zien, alleen heb ik zoiets van ik kan nu vertellen wat ik wil maken, maar veel van die dingen die ik wil gaan doen heb ik nog nooit geprobeerd en het ene heeft een vervolg op het andere. Ik bedoel dus dat deel 1 van de ombouw zou kunnen lukken en deel 2 niet wat je dus weer terug naar de tekentafel brengt. En als je dan halverwege bent met je bouw proces wil dat dus zeggen dan je weer opnieuw kan vertellen waar je mee bezig bent. Excuus dat ik mijn bouwproces niet laat zien, des te meer wordt het een verrassing straks. :P


Je kan toch wel af en toe een peekshot geven... en het blijft toch altijd een verrassing als je het model in levende lijve kan aanschouwen.
Zo vond ik de Lotus van Jan Lammers echt super dat ik hem op de forummeeting kon zien. Het ziet er in het echt toch héél anders uit als op de foto..

en je hoeft niet een heel bouwverslag te laten zien, maar af en toe een fotootje is wel leuk...
Laatst gewijzigd door Curbstone Models op di 22 nov 2005 14:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie