Vorig weekend heb ik EINDELIJK mijn F93A onder handen genomen. Ik had namelijk al meer dan een jaar de Marlboro-decals liggen voor dit model van 1993.
Het was misschien een beetje uit schrik dat ik er zolang niet aan begon... Onder de witte band op het model zat namelijk een grote luchtblaas.
Op aanraden van enkele mensen op dit forum heb ik dan potjes MicroSol en MicroSet besteld, evenals grote witte decalvellen. Deze waren nodig om de oranje delen die je op de eerste foto ziet te bedekken, vooraleer de Marlboro's erover te plaatsen (anders zou het oranje zeker doorschemeren). Ook de achtervleugel heeft 2 lagen gekregen: de decal voor de rear wing was doorzichtig.
Om effe direct te zijn: MicroSol is een wonderproduktje

Ik heb eerst wat liggen uitproberen op een donorauto en daarna ben ik voorzichtig aan de slag gegaan. Op en onder de blaas wat MicroSol aangebracht... Na een tijdje wordt die decal soepeler... Nog wat produkt aanbrengen en met een borsteltje voorzichtig de blaas naar de opening schuiven... En het komt goed. Door dat produkt trekt de decal zichzelf weer mooi aan. De blaas is volledig weg! Ook de kleinere blaas onder 'FIAT' is totaal verdwenen en perfect gedicht! De witte band is als nieuw
Vervolgens een witte decal aangebracht over de oranje gedeelten, ter grootte van de nieuwe decals... En dan de Marlboro's erop. Het resultaat is schitterend!! Ik ben misschien geen professional maar heb wel een beetje ervaring met modelbouw en ben heel tevreden. Mijn favoriet model is nu helemaal iets speciaals!!
Zo was hij:
Zo is hij nu:
Een nieuwe aanwinst ook: de F310B van 1997 met korte achtervleugel. Binnenkort een foto!