Hoera voor de herstellers van het forum!
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Uit dit voorval en uit de andere berichten lijkt het me ook redelijk dat er een tweede beheerder op z'n plek is. Uiteraard moet deze beheerder wel een behoorlijk stukje kennis hebben van het forum. Iets dus wat niet voor iedereen weggelegd is. Zoals velen voor mij al gezegd hebben wordt het denk ik tijd om wat extra mensen aan te gaan stellen om tijdens calamiteiten het forum toch weer op de rails te kunnen krijgen.
Ik heb mijn zegje al gedaan in het forumbeheer en de discussie over de nieuwe forums dus ik denk niet dat ik het hoef te herhalen. Ik denk dat het idd een goed idee is dat er tenminste nog iemand in de "Matrix" wordt opgenomen. Nu is Muit gelukkig druk met verhuizen maar, en ik hoop uiteraard voor je dat het nooit zo ver komt, het kan ook iets serieus zijn waardoor hij zelf niet in staat is het op te lossen.
En dat je druk bent met verhuizen etc kan ik voorstellen maar voor die tijd ben je al een jaar of wat eigenlijk alleen maar achter de schermen bezig. Dat zul je waarschijnlijk wel gewoon leuk vinden maar het lijkt mij dat je je eigen doelstelling met dit forum een beetje voorbij loopt. Ik heb je in geen maanden iets over modelauto's zien posten. En dat is toch waar je dit platform voor hebt opgezet.
Maar mijn verhaal staat al in forumbeheer. Dat ga je nog lezen dus ik wacht je reactie even af.
En dat je druk bent met verhuizen etc kan ik voorstellen maar voor die tijd ben je al een jaar of wat eigenlijk alleen maar achter de schermen bezig. Dat zul je waarschijnlijk wel gewoon leuk vinden maar het lijkt mij dat je je eigen doelstelling met dit forum een beetje voorbij loopt. Ik heb je in geen maanden iets over modelauto's zien posten. En dat is toch waar je dit platform voor hebt opgezet.

Maar mijn verhaal staat al in forumbeheer. Dat ga je nog lezen dus ik wacht je reactie even af.

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Het idee van een 2e man als beheerder lijkt me aardig mits Mark het er mee eens is. Hoe je het wend of keert, het is zijn initiatief. Laten we het ook niet erger maken dan het is. Ik betaal graag dat tientje per jaar en als het dan af en toe uitvalt, dan is dat jammer maar helaas. Al die andere dagen maak ik er dan weer dubbel gebruik van. Als Mark uit die drukte is van zijn verhuizing moet hij maar eens kijken of hij het anders wil.
- Muiter
- Vriend voor het Leven
- Contacteer:
Helaas heb ik niet eerder kunnen reageren omdat mijn Internet iets langer er uit lag door de verhuizing als de bedoeling was.
Het staat voor ondertussen ook als een paal boven water dat het forum te groot is geworden voor één persoon. Tijdens het klussen heb ik goed kunnen nadenken over hoe ik dit wil gaan invullen met als uitgangspunt: ik wil weer tijd hebben voor mijn modelauto's en niet alleen meer als een halve debiel door codes heen worstelen.
Ik wil 2 groepen gaan vormen, elke groep heeft één hoofdpersoon die het werk kan onderdelverdelen, deze hoofdpersonen stuur ik dan weer aan.
Een groep voor het technische gedeelte en één voor het grafische. Ik zal hier de komende weken proberen invulling aan te geven.
Bovenstaande had niet kunnen voorkomen dan het er forum er uit zou liggen, de reden hiervan was dat onze provider ons van de server heeft gegooid omdat er 10.000'en spam e-mails verstuurd werden vanaf deze website.
Ik heb mijn best gedaan om Flexwebhosting zo snel mogelijk te bewegen om dit op te lossen maar heb daarop zeer weinig feedback gehad. Ook ben ik niet op de hoogte gesteld dat het forum weer online is ondertussen.
Uiteraard ben ik verantwoordelijk maar als de provider vindt wij tijdelijk van de server af moeten dan kan ik daar weinig tegen beginnen.
Het ging om de hele server, ik had daarom ook nergens toegang toe. Niet tot het forum, tot het systeem van nieuwsbrieven, niet tot de database om e-mail adressen op te zoeken. Daarom kon ik ook geen e-mail sturen met een uitleg van het probleem.
Het staat voor ondertussen ook als een paal boven water dat het forum te groot is geworden voor één persoon. Tijdens het klussen heb ik goed kunnen nadenken over hoe ik dit wil gaan invullen met als uitgangspunt: ik wil weer tijd hebben voor mijn modelauto's en niet alleen meer als een halve debiel door codes heen worstelen.
Ik wil 2 groepen gaan vormen, elke groep heeft één hoofdpersoon die het werk kan onderdelverdelen, deze hoofdpersonen stuur ik dan weer aan.
Een groep voor het technische gedeelte en één voor het grafische. Ik zal hier de komende weken proberen invulling aan te geven.
Bovenstaande had niet kunnen voorkomen dan het er forum er uit zou liggen, de reden hiervan was dat onze provider ons van de server heeft gegooid omdat er 10.000'en spam e-mails verstuurd werden vanaf deze website.
Ik heb mijn best gedaan om Flexwebhosting zo snel mogelijk te bewegen om dit op te lossen maar heb daarop zeer weinig feedback gehad. Ook ben ik niet op de hoogte gesteld dat het forum weer online is ondertussen.
Uiteraard ben ik verantwoordelijk maar als de provider vindt wij tijdelijk van de server af moeten dan kan ik daar weinig tegen beginnen.
Het ging om de hele server, ik had daarom ook nergens toegang toe. Niet tot het forum, tot het systeem van nieuwsbrieven, niet tot de database om e-mail adressen op te zoeken. Daarom kon ik ook geen e-mail sturen met een uitleg van het probleem.
Oprichter van modelautoforum.nl
- Special Models
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
- Muiter
- Vriend voor het Leven
- Contacteer:
Curbstone Models schreef:Mocht het nodig zijn dat er technische ondersteuning moet komen , dan wil ik wel helpen.
Bedankt voor je aanbod Michel, als ik er niet uitkom dan hoor je van me. Alle mailscripts (none phpbb) heb ik verwijderd en hiermee moet het zijn opgelost.
Oprichter van modelautoforum.nl
- 1:18 24/7
- Schaal: 1:18
Als je binnenkort weer eens online bent, hoe staat het met de plannen Mark? De (relatief kleine) problemen van vandaag maken weer eens duidelijk dat er echt iets moet gebeuren. Ik en velen met mij zijn denk ik bereid om een steentje bij te dragen, al is mijn kennis van webcodedingen nihil.
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
1:18 24/7 schreef:Als je binnenkort weer eens online bent, hoe staat het met de plannen Mark? De (relatief kleine) problemen van vandaag maken weer eens duidelijk dat er echt iets moet gebeuren. Ik en velen met mij zijn denk ik bereid om een steentje bij te dragen, al is mijn kennis van webcodedingen nihil.
Ben benieuwd!
Ben het helemaal met Bieck eens wat betreft hulp. Ik denk dat het tijd wordt om ook echt eens als stichting te gaan werken. Zoals je misschien gelezen hebt zijn we namelijk ook een potentieel lid kwijtgeraakt doordat hij geen verdere info heeft gekregen. Mijn voorstel is dus stel een bestuur samen er zijn denk ik genoeg mensen hier op het forum die zeker mee willen werken en deze mensen hebben dus verder geen technische kennis nodig lijkt mij.
Ben het ook met bovenstaande heren eens Muit. Natuurlijk kunnen de mods een en ander opvangen maar zoals vandaag is gebleken zou het ook handig zijn als er op zn minst een back-up webmaster of zoiets aan wordt gesteld om iig de problemen te kunnen opvangen als jij voor langere tijd verhinderd bent. Een uitgebreider bestuur zou natuurlijk helemaal ideaal zijn, maar of dit te verwezenlijken valt zou ik niet durven zeggen.
Iig is de gang van zaken momenteel nadelig voor iedereen. Het zou zonde zijn als hierdoor een negatieve houding tov het forum in het algemeen zou ontstaan...
Iig is de gang van zaken momenteel nadelig voor iedereen. Het zou zonde zijn als hierdoor een negatieve houding tov het forum in het algemeen zou ontstaan...

- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Bracer schreef:Ben het ook met bovenstaande heren eens Muit. Natuurlijk kunnen de mods een en ander opvangen maar zoals vandaag is gebleken zou het ook handig zijn als er op zn minst een back-up webmaster of zoiets aan wordt gesteld om iig de problemen te kunnen opvangen als jij voor langere tijd verhinderd bent. Een uitgebreider bestuur zou natuurlijk helemaal ideaal zijn, maar of dit te verwezenlijken valt zou ik niet durven zeggen.
Ik spreek misschien voor mijn beurd, maar kan jullie wél dit vertellen:
Helaas valt zoiets niet 1,2,3, op te vangen. Zo iemand zal al minimaal de nodige kennis in de php-taal moeten hebben. (programeertaal waarin het forum is opgebouwd). Vergis je niet,...dat is géén fluitje van een cent.
Daarbij dient degene die dit op zich wil (kan) nemen, ook de nodige binding te hebben met dit forum. Maar DAT is mijn mening.
Het moet in ieder geval wél serieus bespreekbaar worden.
Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Matt Modelautos schreef:[..]
Ik spreek misschien voor mijn beurd, maar kan jullie wél dit vertellen:
Helaas valt zoiets niet 1,2,3, op te vangen. Zo iemand zal al minimaal de nodige kennis in de php-taal moeten hebben. (programeertaal waarin het forum is opgebouwd). Vergis je niet,...dat is géén fluitje van een cent.
Daarbij dient degene die dit op zich wil (kan) nemen, ook de nodige binding te hebben met dit forum. Maar DAT is mijn mening.
Het moet in ieder geval wél serieus bespreekbaar worden.
Binding...

In ieder geval.. de problemen zijn er nog steeds