Mijn Ferrari Verzameling Nieuwe Update 16/04/2008
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
De 246 F1 Dino van Revival heb ik zelf gemaakt, zoals trouwens alle andere modellen van Revival.
Wat betreft de gele 328 GTB van Kyocho deze kan besteld worden bij Raceland in Duitsland http://www.raceland.de
Wat betreft de gele 328 GTB van Kyocho deze kan besteld worden bij Raceland in Duitsland http://www.raceland.de
Nog een paar mooie
246 F2 DINO (Revival )
553 F1 Squalo (MG Model)
.JPG)
246 F2 DINO (Revival )
553 F1 Squalo (MG Model)
Laatst gewijzigd door Frans op do 04 mar 2004 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hallo Frans,
Die 1/20 553 F1 DINO (MG Model) ook weer zo'n "diamantje" waarbij het water uit de mond loopt. Ook nog eens origineel Ferrari rood zoals de 246 F2 DINO (Revival ). Is de kwaliteit en detaillering van het MG model hetzelfde als Revival modellen of is er een, dat volgens jouw beter is, dan het ander merk ?
Misschien, dat je mij het volgende kunt verklaren. Revival heeft de Ferrari modellen F500, F625 en D-50 in de donkerrood kleuren uitgebracht en de overige Ferrari modellen (Sharknose F 156 en 246 F2 DINO) in de bekende originele Ferrari rood kleuren.
Waarom zijn de eerste 3 types (F500, F625 en D-50) in het donkerrood worden uitgebracht ? Hebben deze modellen soms in werkelijkheid sommige Grand Prix destijds in deze kleuren gereden ? Foto's op Internet is dit helaas niet te herkennen, omdat alles nog in zwart/wit staat afgebeeld.

Die 1/20 553 F1 DINO (MG Model) ook weer zo'n "diamantje" waarbij het water uit de mond loopt. Ook nog eens origineel Ferrari rood zoals de 246 F2 DINO (Revival ). Is de kwaliteit en detaillering van het MG model hetzelfde als Revival modellen of is er een, dat volgens jouw beter is, dan het ander merk ?
Misschien, dat je mij het volgende kunt verklaren. Revival heeft de Ferrari modellen F500, F625 en D-50 in de donkerrood kleuren uitgebracht en de overige Ferrari modellen (Sharknose F 156 en 246 F2 DINO) in de bekende originele Ferrari rood kleuren.
Waarom zijn de eerste 3 types (F500, F625 en D-50) in het donkerrood worden uitgebracht ? Hebben deze modellen soms in werkelijkheid sommige Grand Prix destijds in deze kleuren gereden ? Foto's op Internet is dit helaas niet te herkennen, omdat alles nog in zwart/wit staat afgebeeld.

De 553 F1
Wat betrefd de 553 Dino van MG Models, deze is uiterst mooi afgewerk, maar er is spijtig genoeg geen motor zichtbaar, zoals bij de Revival modellen wel het geval is! Dit model was geen kit model, dit heb ik gemaakt gekocht.
Wat betrefd de kleur, ik veronderstel dat de (donker) rode kleur afkomstig is door in de vroegere samenwerking met Lancia, de 50 D is daar een bewijs van, dit model was een echte Lancia, Ferrari heeft in de tijd de ganse renstal van Lancia overgenomen, toen deze met het racen stopte, en daar dan de nodige veranderingen aan gedaan (motoren)
Maar het lichtere rood verschilt ook als je kijkt naar de modellen in de jaren 80-90 en nu, nu is het wel het lichtste.
Wat betrefd de kleur, ik veronderstel dat de (donker) rode kleur afkomstig is door in de vroegere samenwerking met Lancia, de 50 D is daar een bewijs van, dit model was een echte Lancia, Ferrari heeft in de tijd de ganse renstal van Lancia overgenomen, toen deze met het racen stopte, en daar dan de nodige veranderingen aan gedaan (motoren)
Maar het lichtere rood verschilt ook als je kijkt naar de modellen in de jaren 80-90 en nu, nu is het wel het lichtste.
-
Bedankt voor je uitleg. Over het algemeen is het originele Ferrari rood altijd zo ongeveer hetzelfde geweest. Misschien met zeer lichte tintverschillen in de loop der jaren. Dit was altijd een van de grootste eisen van Enzo geweest. De formule 1 auto's in origineel Ferrari rood met zo klein mogelijk sponsoring erop.
Alleen vanaf 1997 is de kleur fel rood geworden, omdat dit puur te wijten is aan de wens van de hoofdsponsor Marlboro. Ook Shell heeft hier zijn steentje aan bijgedragen, omdat het gele Shell logo beter tot zijn uiting komt bij het fellere Marlboro rood, dan het originele donkere Ferrari rood.
Enzo zal zich wel omgedraaid hebben in zijn graf bij het te weten komen, dat "zijn" auto's niet meer voorzien zijn van de originele Ferrari rood kleur.
Misschien dat de originele kleur in de toekomst nog eens terug komt, als Marlboro ooit eens zou weg vallen als sponsor. Zelf vind ik, dat de originele Ferrari kleur erbij moet horen. Deze kleur is samen met het Ferrari logo het kenmerk van Ferrari.
In ieder geval de straatverie's worden gelukkig wel nog altijd gepresenteerd in de originele Ferrari rood kleur.
-
Jos schreef:
Hallo Jos,
Ik ben ervan overtuigd dat het Marlboro rood van de originele 1/1 formule 1 bolides van 1997 tot en met heden 2004 altijd hetzelfde is geweest.
Het patroon is verschillend zoals witte sideboards en spoilers, maar de kleur rood is altijd het zelfde. Ook bij de BBR 1/43 modellen van Schumacher.
Van 1950 tot en met 1996 was altijd de klassieke Ferrari rood de kleur van de de formule 1 auto's.
de laatste jaren heeft de F1 ferrari nooit dezelfde kleur gehad...BBR heeft dan ook 6+ verschillende soorten F1 ferrari rood uitgebracht de afgelopen jaren
Hallo Jos,
Ik ben ervan overtuigd dat het Marlboro rood van de originele 1/1 formule 1 bolides van 1997 tot en met heden 2004 altijd hetzelfde is geweest.
Het patroon is verschillend zoals witte sideboards en spoilers, maar de kleur rood is altijd het zelfde. Ook bij de BBR 1/43 modellen van Schumacher.
Van 1950 tot en met 1996 was altijd de klassieke Ferrari rood de kleur van de de formule 1 auto's.
De originele kleur Ferrari rood is bloedrood (zie ook de Alfa's van Scuderia Ferrari van voor de oorlog), donkerder dan het Rosso Corsa, zoals de race Ferrari's (formule 1, sportsprototypes en GT's) later gespoten werden. Daarom dat de vroege monoposti (b.v. 500 F2) wellicht donkerder zijn dan je verwacht. Lancia kwam pas om de hoek kijken in de tweede helft van de jaren vijftig, dus daar heeft het niks mee te maken.
Veel Ferrari eigenaren hebben hun auto in Rosso Corsa laten (over)spuiten, vaak onwetende dat er ook een donkerder tint bestaan heeft. Het wordt ook wel "resale red" genoemd door engelsen, omdat een rode Ferrari beter zou verkopen dan een minder gebruikelijke kleur..
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de huidige formule 1 Ferrari's in Marlboro rood gespoten zijn. Ik heb ze allemaal bij elkaar gezien van het model van 1996 tot 2003 (Modena Motorsport Festival) en er zat geen kleurverschil in. Daar was ook een 625 F1 aanwezig en die is ietsje donkerder dan Rosso Corsa, maar niet veel. Niet zo donker als een Alfa Monza bijvoorbeeld.
Veel Ferrari eigenaren hebben hun auto in Rosso Corsa laten (over)spuiten, vaak onwetende dat er ook een donkerder tint bestaan heeft. Het wordt ook wel "resale red" genoemd door engelsen, omdat een rode Ferrari beter zou verkopen dan een minder gebruikelijke kleur..

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de huidige formule 1 Ferrari's in Marlboro rood gespoten zijn. Ik heb ze allemaal bij elkaar gezien van het model van 1996 tot 2003 (Modena Motorsport Festival) en er zat geen kleurverschil in. Daar was ook een 625 F1 aanwezig en die is ietsje donkerder dan Rosso Corsa, maar niet veel. Niet zo donker als een Alfa Monza bijvoorbeeld.
Groeten, Peter
zie de knop WWW voor mijn verzameling info
zie de knop WWW voor mijn verzameling info
-
bigodino schreef:
Zo kom je nog eens iets te weten. Bedankt voor de uitleg.
Dat verklaard dan ook, dat ik diverse Ferrari modellen (F500 F2 ,166 en 125S) in Rosso Corsa ben tegengekomen op diverse autobeurzen en nog nooit in die donkere bloedrood kleur. Zulke modellen zijn in het bezit van verzamelaars. Eigenlijk jammer van de kleur. Zo gaat er toch een stukje originaliteit van het werkelijke model eraf.
PS: Hotwheels brengt het 166 model ook uit in de schaal 1/18. Volgens mij ook in de Rossa Corsa, maar het merk MDS Racing heeft dit 1/18 model in de originele donker rode bloedkleur uitgebracht. Nu weet ik ook waarom en is het model van MDS met de originele kleur.
Onderstaand het Hotwheels Ferrari 166 model, dat dit jaar wordt uitgebracht:
Het inmiddels uitgebrachte Ferrari 166 model van MDS Racing:

Zo kom je nog eens iets te weten. Bedankt voor de uitleg.
Dat verklaard dan ook, dat ik diverse Ferrari modellen (F500 F2 ,166 en 125S) in Rosso Corsa ben tegengekomen op diverse autobeurzen en nog nooit in die donkere bloedrood kleur. Zulke modellen zijn in het bezit van verzamelaars. Eigenlijk jammer van de kleur. Zo gaat er toch een stukje originaliteit van het werkelijke model eraf.
PS: Hotwheels brengt het 166 model ook uit in de schaal 1/18. Volgens mij ook in de Rossa Corsa, maar het merk MDS Racing heeft dit 1/18 model in de originele donker rode bloedkleur uitgebracht. Nu weet ik ook waarom en is het model van MDS met de originele kleur.
Onderstaand het Hotwheels Ferrari 166 model, dat dit jaar wordt uitgebracht:

Het inmiddels uitgebrachte Ferrari 166 model van MDS Racing:

Laatst gewijzigd door The Red Dream op do 04 mar 2004 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Zoals ik al zegde de modellen van MG zijn zeer mooi en zeer gedetaileerd, alleen spijtig dat de motor niet zichtbaar is. De velgen zijn inderdaad mooier dan die van Revival.
Maar daar zal het prijsverschil ook wel voor iets tussen zitten, de MG modellen moet ge toch steeds reken van boven de 300? en Revival rond de 125? (kit model)
Maar daar zal het prijsverschil ook wel voor iets tussen zitten, de MG modellen moet ge toch steeds reken van boven de 300? en Revival rond de 125? (kit model)
-
Maar daar zal het prijsverschil ook wel voor iets tussen zitten, de MG modellen moet ge toch steeds reken van boven de 300€ en Revival rond de 125€ (kit model)
Hallo Frans,
Waar kun je zo'n Revival 246 F2 DINO als kit kopen voor 125 Euro? Welke lijm gebruik je om delen te plakken ? Zelf heb ik verschillende Revival modellen kompleet gekocht bij Revival Deutschland, maar ik zou ook i.v.m. de prijs zo'n kit willen proberen.
Is die onderste versie 246 F2 DINO ook al verkrijgbaar ?

Ferrari 246
De 2 ferrari 246 modellen als kit kan je bestellen bij Revival duitsland, en die leveren de lijm er bij,voor 190? deze prijs is wel incl.BTW! http://www.revival-deutschland.de/ Je kan ze ook kopen bij Warm-Up http://www.ferrarimarket.com hier voor 130?+BTW of bij: http://www.giorgiogiochi.com voor 135? incl. BTW