Beste merk 1:43?

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
wendy1982

Bericht door wendy1982 »

Iedereen ten eerste bedankt voor de verwelkomingen :D

Volvofiel, je hebt gelijk dat ik tot nu toe alleen de prijsklasse van 35-40 euro aanhoudt, omdat ik nog maar een beginnende verzamelaar ben en nog niet goed bekend ben met schaalmodellen. Maar dat komt wel goed, want het boeit me allemaal heel erg.

Iedereen alvast bedankt voor de tips :thump_up:

Groetjes,
Wendy.
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

fish88 schreef:[..]

Mijn 3de model was een Redline :whistle:

Hahahah, je hebt me door! :lol:
@autofreakie, je hebt gelijk, maar sommigen zijn toch wel redelijk betaalbaar. :wink:
autofreakie
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

Maar toch chapeau voor Wendy1982 want voor een beginende verzamelaar al 2 Minichamps modellen te hebben is toch wel knap. :mrgreen: Want de meesten hier onder ons zullen begonnen zijn Bburago of Maisto enzo...
Renault, Drive The Change !
Porsche

Bericht door Porsche »

autofreakie schreef:Maar toch chapeau voor Wendy1982 want voor een beginende verzamelaar al 2 Minichamps modellen te hebben is toch wel knap. :mrgreen: Want de meesten hier onder ons zullen begonnen zijn Bburago of Maisto enzo...

Wij zijn ook van het andere geslacht hé :lol: Wij hebben graag de handjes goed gevuld :eh: (1/18 Bburaggo) :doh:
wendy1982

Bericht door wendy1982 »

hahaha.

Ik vond het de mooiste merk met details enzo.( ik wist toen niet welk merk goed was)
Vandaar de minichamps enzo.
Groetjes,
Wendy
Porsche

Bericht door Porsche »

Prima keuze :thump_up:
Bewaar van ieder model de doosjes (alles dus)
Zo kun je later eventueel nog iets terug verkopen :angel:
wendy1982

Bericht door wendy1982 »

Dank je wel Porsche. :D
Doe ik ook ik heb ze allemaal nog.
Groetjes,
Wendy
volvofiel

Bericht door volvofiel »

wendy1982 schreef:Dank je wel Porsche. :D
Doe ik ook ik heb ze allemaal nog.
met 1:43 kun je de doosjes goed bewaren ja, maar probeer ze maar eens allemaal te bewaren als je 1:18 verzamelt!! Dan heb je een behoorlijke zolder nodig :mrgreen:
tom

Bericht door tom »

Dat kun je wel zeggen, ja.
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

De meesten zullen Minichamps als het beste merk aanduiden en ik kan mij daar wel in vinden.

Misschien ook de afwerking, maar vooral de diversiteit in merken en klassen verschilt bij de andere merken.

Zo zijn Spark maar ook IXO heel mooi afgewerkt!
Qua Vitesse moet ik Donkervoort toch ongelijk geven. Ik had vroeger een Porsche 911 GT2 en een Mercedes 220SE die onberispelijk waren afgewerkt! Prijs-kwaliteit zeker de moeite vind ik.

Bang en Best Model behoren wat tot dezelfde klasse denk ik. Betaalbare, mooie modellen. Samen met Quartzo en Onyx. Solido en Brumm vallen er wel onder vind'k.

De meest luxueuze merken blijven in mijn ogen BBR en LookSmart. Het neusje van de zalm, voor 150 tot 300 euro zeker?
Er zijn er natuurlijk nog vele anderen waar ik niet kan opkomen of die ik zelfs niet ken :)

Al bij al kan ik mij moeilijk uitspreken over de 1/43 merken, aangezien het al geruime tijd geleden is dat ik ze nog op m'n schap had staan (vermits ik op heden enkel nog Ferrari verzamel).
mr.x turbo

Bericht door mr.x turbo »

Minichamps is zeer goed, ik heb ze niet, maar ik heb ze in de winkel gezien, en op plaatjes.

Aangezien ik Renault spaar(en tussendoor wil ik PSA sparen en heel af en toe een ander merk) vind ik Universal Hobbies echt heel goed gedetailleerd
Afbeelding
ook krijg je een mooie box erbij :)

Norev is natuurlijk ook heel goed gedetailleerd.

Eligor vind ik weer minder, maar de prijs is wel erg gunstig.

Solido qua 1:43 niet zo goed gedetailleerd, maar qua 1:18 zijn het wel mooie modellen :)
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Moet zelf ook zeggen dat Minichamps mooie modellen maakt...
Eerder was ik nog wel van mening dat Schuco ook vergelijkbaar mooie modellen maakt, dit is nu slechts gedeeltelijk nog zo...

Minichamps is veel gedetailleerder, maar Schuco's koop ik ook.
Solido's sla ik ook niet af.
Als ik nu in m'n verzameling kijk heeft Minichamps toch de overhand.

Het is maar net wat je verzamelt, wat je wilt hebben en welke fabrikant de modellen heeft die je dus wilt.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Hangt helemaal van je budget af en wat je zoekt. Merken als ABC, BBR, Redline zijn zeer prijzig.

EEN leuke IXO tegenhanger is Altaya en Fabbri. Ik heb een Mercedes 540K van Altaya die echt schitterend is en een stuk minder dan een IXO kost.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Volgens mij zijn er de laatste jaren ontzettend veel wisselingen geweest in de 1:43 wereld.

Vitesse schijnt ooit failliet te zijn gegaan..... Onyx was hier volgens mij n onderdeel van.

In mijn verzameling staan zowel Minichamps modellen als Ixo's soms waren de M's beter, soms de Ixo's. Voordeel van de laatste was dat de prijzen iets lager lagen dan van Minichamps.

FF een voorbeeldje:
Het origineel.
Afbeelding
Het model van Minichamps:
Afbeelding
Ixo:
Afbeelding

Zoals je ziet mist er op het ixo model een antenne.... maar heeft deze wél een mooie uitlaat aan de zijkant.
De Minichamps heeft wél een antenne, maar geen uitlaat deze is dmv een decal aangebracht.

Over het algemeen bleek dat de Ixo modellen meestal completer zijn als de Minichamps veel modellen hebben wél een antenne, en een uitlaat. In tegenstelling tot de Minichamps modellen.
Het is dus even een kwestie van goed kijken voordat je een model aanschaft.

Altaya heeft volgens mij de Vipermodellen van Ixo overgenomen......

AutoArt produceert ook geweldige 1:43 modellen.
volvofiel

Bericht door volvofiel »

En als je er echt weinig voor wilt betalen, is er altijd nog cararama. Voor pakweg 5 euro heb je toch een redelijk modelletje qua prijs/kwaliteits verhouding.
En ik denk dat we dan toch zo'n beetje alles opgenoemd hebben, nietwaar? :think:
Gesloten