Exoto presenteert de F500 F2

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

DOEN ZE HET EROM!?!? Zijn ze op mijn portemonnee uit?

Exoto presenteert de 1953 500 F2 in het geel...als je het mij vraagt ook een plaatje!


Afbeelding
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Maar deze 500 F2 van 1953 komt ook uit van CMC wel in het rood!
De gele versie is van de Belg "Jacques Swaters" hij won daarmee de GP van Berlijn in 1952.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Klopt klopt, maar hijs wel mooi. :dance: Wat ik van de cmc heb gezien aan (lowres)foto's vond ik dat niet zo fantastisch als ik had verwacht. Komt bij dat geel misschien wel een leuke afwisseling is en dan vormen ze een mooi duo. :D Hij zal wel niet zo heel lang op zich laten wachten, de 500 F2 uit 1952 is immers al bijna retired. Nog even wachten op de cmc, wanneer komt die trouwens?
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Het model van CMC was beloofd voor begin dit jaar, maar helaas nog niet leverbaar volgens de website van CMC.
Afbeelding

Forza Ferrari
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Ik heb vandaag het Exoto F500 model mogen ontvangen. Helaas, het is bijna om van te janken. Het model is behoorlijk beschadigd bij me aangekomen. Her en der liggen de afgebroken onderdeeltjes los in de doos bij het model.
Dat dit weer net bij zo'n exclusief model moet overkomen. Gewoonweg kloten.
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

:shock: :| En nu!? Wat ontzettend kloten! Ik verwacht hem volgende week, en ik hoop dat alles goed gaat. Wat ga je nu doen? Heb je hem verzekerd laten verzenden? Kun je misschien wat foto's posten of haal je hem niet uit de doos vanwege garantie oid? Ben wel benieuwd namelijk
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

The Red Dream schreef:Ik heb vandaag het Exoto F500 model mogen ontvangen. Helaas, het is bijna om van te janken. Het model is behoorlijk beschadigd bij me aangekomen. Her en der liggen de afgebroken onderdeeltjes los in de doos bij het model.
Dat dit weer net bij zo'n exclusief model moet overkomen. Gewoonweg kloten.
Ik zit er hard over te denken om de Exoto Ferrari 500F2 uit de collectie te halen. Wat een balle-kwaliteit ...

Van de 12 stuks in de eerste zending waren en 11 zoals hierboven beschreven door TRD... in de tweede zending waren er 2 goed...

En dan rustig een mailtje versturen dat het waarschijnlijk komt doordat onze postbode er ruw mee omgaat... terwijl er ook kwetsbare 1:43 modellen in dezelfde zending zaten die niet beschadigd waren..

De kwaliteit van de Exoto is gewoon slecht.. van de voorwielen breekt de ophanging snel af, de remleidingen zitten bijna allemaal los, net als het stoeltje...

Ze krijgen nog één kans... en als het weer prut is, dan gaan ze eruit...
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Toch belachelijk dat een bedrijf met veel ervaring als Exoto zou de fout in gaat en er vervolgens zo veel geld voor vraagt... :thump_down:
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Wim83
Berichten: 447
Lid geworden op: za 19 feb 2005 16:53
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

Je mag zeggen wat je wilt van kwaliteit...

maar eens zo'n Exoto (of whatever merk) in mijn kast staat, kom ik er niet meer aan en zal er ook niets afbreken. Ze kunnen wel fragiel zijn, ok. Maarja, postpakketjes...

Ik ga eens informeren bij de lokale modelwinkel wat zijn ervaringen zijn.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Wim83 schreef:Je mag zeggen wat je wilt van kwaliteit...

maar eens zo'n Exoto (of whatever merk) in mijn kast staat, kom ik er niet meer aan en zal er ook niets afbreken. Ze kunnen wel fragiel zijn, ok. Maarja, postpakketjes...

Ik ga eens informeren bij de lokale modelwinkel wat zijn ervaringen zijn.
en hoe denk je dat die Exotootjes bij de modelwinkel terecht komen.....

die worden echt niet door een medewerker van Exoto afgeleverd hoor...
en wij ontvingen ze al als bouwpakketten...

Meestal is het zo dat als een model de reis naar de winkel heeft overleeft, dan moet dat laatste stukkie ook wel lukken...
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Wim83 schreef:Je mag zeggen wat je wilt van kwaliteit...

maar eens zo'n Exoto (of whatever merk) in mijn kast staat, kom ik er niet meer aan en zal er ook niets afbreken. Ze kunnen wel fragiel zijn, ok. Maarja, postpakketjes...

Ik ga eens informeren bij de lokale modelwinkel wat zijn ervaringen zijn.
Ja maar hij moet wel heel in je kast belanden...
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

bouwpaketten exoto

Bericht door a vd winkel »

Ik moet zeggen dat ik mijn exemplaar toch volkomen heel en degelijk uit de verpakking heb gehaald. :worshippy:

Ik denk toch dat de container vanuit amerika gekke sprongen heeft gemaakt waardoor de zending met de bouwpakketten is ontstaan. Vaak kijken de importeurs cq detailisten niet in de doos zelf (zeker niet bij een dubbele doos zoals bij Motorbox/exoto) en sturen ze vaak ongezien door naar de klant. 8)

Het enige wat bij mij aan het model niet degelijk bleek was 1 van de bevestigingspunten van de motorkap waarvan 1 exemplaar los liet bij het openen (simpel met een drupje lijm vanuit de binnenkant te repareren).
:thump_up:
Ik denk dan ook niet dat Exoto of TNT hierin een rol spelen eerder de transporteur tussen hen in.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: bouwpaketten exoto

Bericht door Curbstone Models »

a vd winkel schreef:Ik moet zeggen dat ik mijn exemplaar toch volkomen heel en degelijk uit de verpakking heb gehaald. :worshippy:

Ik denk toch dat de container vanuit amerika gekke sprongen heeft gemaakt waardoor de zending met de bouwpakketten is ontstaan. Vaak kijken de importeurs cq detailisten niet in de doos zelf (zeker niet bij een dubbele doos zoals bij Motorbox/exoto) en sturen ze vaak ongezien door naar de klant. 8)

Het enige wat bij mij aan het model niet degelijk bleek was 1 van de bevestigingspunten van de motorkap waarvan 1 exemplaar los liet bij het openen (simpel met een drupje lijm vanuit de binnenkant te repareren).
:thump_up:
Ik denk dan ook niet dat Exoto of TNT hierin een rol spelen eerder de transporteur tussen hen in.
dus toch een bouwpakket.... drupje lijm...

maar zitten bij jouw model de remleidingen van de voorwielen dan wel vast aan de rembehuizing... en staan de voorwielen niet scheel ??


volgens mij is de container van Exoto in Nederland niet gelost in Rotterdam, maar aangespoeld in Hoek van Holland.....
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Bericht door a vd winkel »

Yep, alles zit vast en de wielen staan niet scheel of hebben geen overdreven camber. :dance:

En voor wat betreft dat druppie lijm.... dat kan ook aan mij gelegen hebben (misschien is het veertje achter het palletje blijven hangen bij het openen ervan dus dat is niet toe te schrijven aan de verpakking of de behandeling ervan).
Gebruikersavatar
Wim83
Berichten: 447
Lid geworden op: za 19 feb 2005 16:53
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

Heb vandaag op de Dreamcar beurs in Mechelen (Nekkerhal) de 500F2 van Exoto gekocht. Aan het kraampje heb ik de CMC '53 (prototype) en de Exoto '52 naast elkaar kunnen zetten...

De CMC is iets beter afgewerkt naar mijn mening, vooral de binnenkant is on-ge-lofelijk, waar alle hendeltjes, kabeltjes enz aanwezig zijn.- en het stuurtje is nét iets mooier. Het stoeltje is wel vreemd. De ophanging gedetailleerder en de velgen blinken, waar ze bij Exoto matter zijn. Hij stond -net als ik vreesde na de foto's te hebben gezien- wat hoog op z'n voorwielen.

Bij Exoto echter is de kleur ongetwijfeld beter, zijnde donkerrood. Bij CMC lijkt het wel het lichtrode van tegenwoordig.
Interessant detail ook: bij Exoto zijn de achterwielen groter dan de voorwielen (wat correct is). Bij CMC zijn ze (praktisch) even groot (en aan de kleine kant).

CMC denkt nog niet aan een '52, dus daar ga ik niet op zitten wachten (is dit correct?). De Exoto is een raceversie, wat bij mij persoonlijk toch ook de doorslag geeft. :thump_up:

Elk z'n voor- en nadelen

Exoto :thump_up:
CMC :thump_up:
Plaats reactie