wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Optisch tunen, ja of nee?

Peiling eindigde op wo 15 aug 2007 18:44

Ja, dikke bumpers, grote spoiler, striping en hele dikke velgen graag!
0
Geen stemmen
Ja, maar wel subtiel, een subtiel setje bumpers en stijlvolle velgen staat iedere auto wel goed.
8
67%
Nee, een auto moet je in de oorspronkelijke staat laten, daar hebben designers over nagedacht en 99 van de 100 keer hebben deze hun werk goed gedaan.
4
33%
Nee, het maakt mij niet uit hoe mijn auto uitziet.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 12

levi007
Berichten: 32
Lid geworden op: di 03 feb 2004 15:06
Locatie: den helder

Bericht door levi007 »

Het verpest het model.
Het model is gemaakt om te laten zien hoe de auto eruit ziet en dan ga je er van alles op plakken dan zie je de auto niet meer. Logisch
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

I LOVE IT!!!!
:worshippy:

ik vind het echt prachtig!! vooral de 2f2f modellen :D
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

zoals die Opel, mini, peugeot 205, vw golf en mercedes, vind ik persoonlijk goed gelukte modellen! Dit kun je op de weg ook nog tegenkomen... het is niet overdreven maar toch heel leuk gelukt. :thump_up:
Afbeelding
Niels
Berichten: 540
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Bericht door Niels »

Lelijk

En het is geen tuning maar styling.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5194
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

De ene keer is tuning/styling niet mooi maar de andere keer wordt een wagen er wel beter van mits het natuurlijk door een goede ombouwer gebeurd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wvniersen
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 19:10
Locatie: Grave
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

de meeste mensen passen hun eigen auto ook aan door andere velgen of spoilers te monteren...
dus waarom niet bij de modelauto's
Als ik ooit die Leon krijg....(misschien dat iemand van de zomer richting Barca gaat?????) dan ga ik zeker proberen om de velgen en de kleur aan te passen aan mijn eigen model..
maar die is dan ook voor mezelf en niet voor de verkoop..

Groet Winno
Afbeelding
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Als ik ooit die Leon krijg....(misschien dat iemand van de zomer richting Barca gaat?????) dan ga ik zeker proberen om de velgen en de kleur aan te passen aan mijn eigen model..
Als je dat doet, dan vind ik dat ook nog mooi, maar die overdreven grote velgen en vreemde kleuren die niet echt met de realiteit overeen komen, dat vind ik 2 keer niks!
Afbeelding
Gebruikersavatar
360spider
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 mar 2004 14:58
Locatie: velddriel

Bericht door 360spider »

Frans, jij zegt dat je niet orginele ferrari's niks vind en dat je er niet aan moet pielepoten... waarom zit dan onderstaande wagen in jou collectie :wink: ??? (die overigens wel prachtig is :!: :!: )

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Inderdaad ik bezit een F50 special painting, ik heb me toen over een 4 tal jaren geleden laten verlijden door mijn echtgenote, die vond het een mooi model en stond er op dat ik het model kocht. Het model is trouwens voor de rest in originele toestand, geen andere velgen of zo... :wink:
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Menige andere vrouw zou zeggen dat je niet zoveel modellen moet kopen, maar de jouwe dwingt je juist om modellen te kopen :thump_up:
:dance:
Jij hebt je zaakjes dus blijkbaar erg goed voor elkaar.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Én het ergste is nog dat die omgebouwde Bburago's hardstikke duur waren...

Gelukkig heb ik nog wat beschadigde modelletjes waar ik eens een gok mee kan wagen om die om te bouwen naar iets moois...

Van een AutoArt CL-600 mis ik een achterwiel, dus daar kan ik mooi een musclecar van maken.... Als ervaren modelbouwer moet dat geen probleem zijn... Al wil ik nog wel dat de stuurinrichting blijft werken...

We zien wel..
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Op gebied van aankopen mag ik niet klagen, het gebeurd meermaals als wij op een beurs of in een winkel zijn dat mijn echtgenote met een model komt aandraven met de vraag "heb je deze al?"
Soms moet ik zelf zeggen, nu is het genoeg geweest, genoeg geld uitgegeven. :)
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Soms moet ik zelf zeggen, nu is het genoeg geweest, genoeg geld uitgegeven.
:lol: dan heb jij het goed voor mekaar... zoiets zou mijn vriendin nou nooit zeggen!

Maar nu weer even ontopic: Ik heb zelf ook 1 omgebouwd model. Een Ferrari Testarossa met velgen van een 456GT, maar dit was omdat ik deze 2 modellen over had en er iets mee wilde doen. Ik zag toen op internet iemand die dat ook had gedaan en het leek wel leuk...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Haha, ja sommige hergemodelleerde wagens zien er idd niet uit. Ik hou het liever bij de fabrieks-af tuning (ja, Jada) misschien n tikje cheapy hier en daar, ruitenwissers willen wel eens ontbreken etc. maar verder. Ook hier heb je natuurlijk verschil. Mijn nieuwste aanwinst was een toyota celica (show glow) van jada, soms wel lastig aangezien hij geen licht geeft zonder zijn 'plankje' :( verder zeer fraaie optische tuning al zeg k het zelf. Moe er wel bij zeggen dat niet veel kan tippen aan de ongeroerde vlakken van een goed model.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Een v*rn**kte 612 Scaglietti :evil:
Afbeelding
Plaats reactie