Weer eens tijd voor een update-tje.
Vandaag met de post bezorgd;
De Aston Martin DB7 Zagato in zilvergrijs Ixo 1/43.
Dir model niet zonder reden gekocht, de groene had ik al zullen oplettende kijkers zeggen

, maar Ixo heeft zijn huiswerk goed gedaan. De groene betreft het Prototype en de zilveren de productieversie.

Even de verschillen op een rijtje.
De velgen zijn anders, op de groene de Proto velgen , en op de zilveren de uiteindelijke versie.
Spiegels zijn wel identiek, hoewel het prototype in werkelijkheid Citroen AX spiegels had

De achterzijde laat het verschil in achterlichten zien, en de reflectoren zitten op een andere plek
Als leuke geste natuurlijk 2 verschillende fabriekskentekens.
In 1/1 99 + 1 maal gebouwd, die "1" is het prototype, 6 zijn er nieuw in NL verkocht.
Dan een model wat ik al geruime tijd zocht:

Model van Vanguards (Corgi) in 1/43 Jaguar XJ12 Silverstone Brandweer.
De originele auto heeft tot 1990 dienstgedaan, en begon zijn leven ooit als testauto bij Jaguar, met een 6-cylinder motor.
Achter de schermen sprak de toenmalige directeur van Silverstone met die van Jaguar of er geen brandweerauto van een dergelijke Jag te bouwen viel, men was daar toen (en nu nog steeds) enthusiast voor, Chubb stelde blusapparatuur ter beschikking, Jaguar bouwde dit in op de plaats van de achterbank, haspel in de bagageruimte, en tevens werd de auto van een 12 cylinder motor voorzien... en voila
Deze originele auto staat nu in het museum of transport in Coventry.
Opvolgers waren en zijn oa, X type en S type Jaguars, en inmiddels ook de allernieuwste Jag.

Die nieuwste firetender zoals ik die in mei heb kunnen fotograferen.
En..er zitten nog wat updates aan te komen.......
Groeten,
Ferry