Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Mooie auto, de Fregate en een geweldig model dat qua uitstraling helemaal goed zit. En wat een heerlijke gewaagde kleuren(combinaties) had je toen. Heel wat leuker dan al dat zilvergijs.
En ook hier de binnenspiegel uit het lood.
Koen
P.s. door dit forum ben ik om. Ik richt me niet langer uitsluitend op Togi, maar heb me inmiddels ook op (1:18) Panhard gestort, het merk dat al m'n hele leven een speciaal plaatsje bij me heeft. De eerste 2 1:18 Panhards zijn (voor heel weinig) gekocht op ebay en de oude Panhard folders weer van zolder gehaald.
Mijn plannen: veel verbouwen. Ik zit te denken aan een 24 BT ombouw van een 24 CT en een 17 ombouw van een PL 17 onder andere.
Ik zie dat er een aantal Tati-films op DVD is uitgebracht.
Ze zijn dus wel de moeite waard om aan te schaffen?
Zijn film Trafic speelt zelfs in Nederland, maar die is er nog niet op DVD.
Nog een heel klein beetje extra randje topic: Tot nu toe zijn er nog maar 2 heruitgebracht (meer wordt al jaren aangekondigd maar is nog steeds niet uitgebracht). Die films, als je van zijn genre houdt, zijn zeer zeker de moeite waard. De gerestaureerde versies zijn te koop bij het filmmuseum Amsterdam.
Traffic, zijn op een na laatste speelfilm met een vrij slap verhaal, speelt zich inderdaad deels af op de nederlandse autorai van ik dacht 1969 af en is begonnen als co-productie met Bert Haanstra. Na ruzie (Tati was een nog grotere perfectionist dan Haanstra en niet altijd een even makkelijk man) ging hij alleen verder. Deze film zit vol met auto's maar is als film en heel stuk minder sterk dan de geweldige Mon Oncle (de leukste film) of Play time (een vooruitstrevende film die de vooruitgang op de hak neemt). Die laatste zit bomvol met vooral veel Simca's 1300/1500's.
Dank je. Zoals bekend zijn de modelauto's een wezenlijk deel van een verzameling die meer dingen omvat: boeken, DVD's en andere zaken die met Frankrijk en auto's te maken hebben, horen daar ook bij. Zo verschijnt er binnenkort in Frankrijk een alleraardigst stripboek van de hand van Thierry Dubois en Jacques Gipar.
Een mogelijke nieuwe aanwinst wordt de 2CV van de Franse Politie annex Wegenwacht. Ik zag hem pas staan voor een leuke prijs. Eens kijken of hij er nog steeds staat.
Wie weet meer over de achtergronden van deze politie/wegenwacht uit de jaren '50/'60?
Wat een fantastische strips. Kun je die ook in nederland kopen/bestellen?
Ben door dit geweldige forumonderwerp toch aan het kopen van 1:18 Panhards geslagen (op ebay en allemaal onder de €10,-) en heb de eerste PL17's inmiddels binnen. Ik ontdekte een foutje bij de cabriolet die je niet zou verwachten. Ik ging er vanuit dat Solido zoveel mogelijk onderdelen zou uitwisselen tussen berline en cabriolet maar de laatste heeft (afwijkende) bumpers van een 17 uit de jaren '60. In schaal 1:1 komt dit wel voor omdat er bij restauratie of schade nog wel eens een jongere bumper op kwam. Dankbaar ben ik ze ook want mijn plan om een PL17 om te bouwen tot 17 wordt ineens een stukje eenvoudiger. Door de bumpers om te wisselen is de cabriolet ook ineens weer correct.