Toms

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Tom_Aston-Martin

Re: Toms

Bericht door Tom_Aston-Martin »

heb m binnen :) morgen komen foto's in mijn prive topic :D
Afbeelding
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Ik heb deze week weer wat modellen gekocht bij Toms.
Dinsdag betaald, donderdag verzonden en gisteren het pakje ontvangen.
Alles is heel vlot verlopen. :thump_up:
Afbeelding
FordMustangGT
Schaal: 1:18

Bericht door FordMustangGT »

Ik had in begin Augustus een Ford Mustang besteld. Toe krijg een mail dat ze dit model niet voorradig hadden en eventueel konden bestellen. Hier heb ik niet verder op gereageerd en eind Augustus kon ik via MP aan dit model komen. Kreeg ik vandaag een mail in de bus dat ik nog niet betaald had voor het model :eh: Dank u, maar ik heb hem al bijna 5 maanden in de kast staan :P
Afbeelding
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Gelukkig zijn er dus ook genoeg positieve ervaringen. Ik kan ook niet inhoudelijk oordelen over de afhandeling van een bestelling bij Toms.

Mijn ervaring betreft alleen een mail-/telefonisch contact waar ik niet zo te spreken over was. Ik was benieuwd of er meer deze ervaring hebben gehad.

En ik maak nu eenmaal graag van te voren een prijsafspraak of onderhandel over de prijs bij een bestelling van een aantal modellen en ga niet eerst bestellen dan achteraf te horen wat de prijs is Maar goed dat is een persoonlijke kwestie vind ik. Een verkoper is hier natuurlijk vrij in of hij daarin mee wil gaan of niet.
MiddleMan

Bericht door MiddleMan »

Nou mijn eerste (eigenlijk de tweede, maar dat is al een jaar of wat geleden.) ervaring met Toms achter de rug.
Half januari een bestelling geplaatst en na de mail met factuur direct betaling overgemaakt. Doordat men de bijschrijving over het hoofd had gezien is de bestelling wat later verzonden dan normaal. Vandaag dus binnengekregen, negen dagen na de bestelling.
Ik had wel het idee dat als ik zelf geen actie had ondernomen ik de modellen nog steeds niet zou hebben.

Verpakking was goed en stevig, niets op aan te merken! :)

Wat minder vond ik het feit dat ik een aantal malen een email heb gestuurd en daar maar in de helft van de gevallen een antwoord op heb gekregen. Bij het voeren van een internetsite kun je verwachten dat je mails krijgt, die hoor je dan ook gewoon te beantwoorden.
Telefonisch contact vond ik wel goed, vriendelijke man aan de lijn.

Al met al dus een redelijke ervaring, nu nog de emails gewoon beantwoorden en de boekhouding goed bijhouden en dan is Toms zeker voor herhaling vatbaar. :)
Instagram: DutchC6
Vortec

Bericht door Vortec »

:drool:

Nog nooit van gehoord maar wat een assortiment! :|

Dat wordt meer werken ben ik bang voor! :worshippy:
Afbeelding
HUMMER-Teller: 100!
MiddleMan

Bericht door MiddleMan »

Vortec schreef::drool:

Ja dat zeker. Keuze zat. Al schijnt alles wat op de website staat een voorraad te zijn. Dus het beste is denk ik eerst even mailen of ze een model ook echt hebben. :roll:
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

MiddleMan schreef:
Vortec schreef::drool:

Ja dat zeker. Keuze zat. Al schijnt alles wat op de website staat een voorraad te zijn. Dus het beste is denk ik eerst even mailen of ze een model ook echt hebben. :roll:
Hun website is inderdaad GEEN voorraadlijst :thump_up: / :thump_down:
Vortec

Bericht door Vortec »

Hmmm... Dan neem ik eerst even contact met die lui op. Geen zin om nu te betalen en over een half jaar pas iets te ontvangen! xD
Afbeelding
MiddleMan

Bericht door MiddleMan »

Hun website is inderdaad GEEN voorraadlijst :thump_up: / :thump_down:
dat bedoelde ik inderdaad. :mrgreen: :oops:
Vortec

Bericht door Vortec »

Bestelling geplaatst. Nu afwachten! :lol:
Afbeelding
Vortec

Bericht door Vortec »

Zoals het tot nu toe verloopt gaat het wel goed naar mijn mening. Heb het geld ondertussen overgemaakt...

Al gaat een bestelling via tinytoycars.nl gemakkelijker, duideleker en sneller.
Afbeelding
Tinman

Bericht door Tinman »

Ik heb 2 keer iets besteld bij toms, en beide keren geannuleerd :roll:

De eerste was ik alweer vergeten dat ik die besteld had, toen ik een nieuw model wou bestellen bij Toms kwam ik er achter dat ik daar dus al een account had. Was alweer een jaar later ofzo, en de hele tijd niets van gehoord via mail. Niets van het model is er tijdelijk niet ofzo daar heb ik nooit iets van gehoord.

Tweede model hetzelfde verhaal, beide modellen dus bij een andere zaak besteld. Daarna nog even gaan kijken hoe ik een bestelling deed annuleren daar, na lang zoeken dan maar een mail gestuurd om de bestelling te annuleren. En dat mailtje wat ik toen terugkreeg spande helemaal de kroon.

Is gebeurd.

......
Toms

Dat zegt wel genoeg lijkt mij, door mij wordt daar niets meer besteld. In ieder geval zolang ik mij deze voorvallen nog kan herinneren :wink:
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

bij toms mote je altijd bellen of de modellen er zijn, anders kan het idd heel erg lang duren!
Afbeelding
porsche228

Bericht door porsche228 »

ik heb net een besteling gedaan voor een porsche 911 2.7l polizie uitvoering van universel hobby voor 31 euro incl op mp staat hij voor 30 euro exl dat is dus best een goede prijs ik heb ook nog een 997 police zilver gereseveerd maar ze konden mij nog niet vertelen waneer dit model op de markt komt
Afbeelding
Plaats reactie