1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest !

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
MartinBond
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest

Bericht door MartinBond »

St. Paul schreef: Democratie is de dictatuur van de meerderheid....
:worshippy:

Ik kan me er best in vinden, vooral ook het veiligheids-gedeelte. Men moet tegenwoordig een aanrijding met een voetganger met 180 kunnen overleven, 5 salto's kunnen maken en weet ik wat voor een onzin. échte veiligheid light bij de bestuurder, met al die preventieve veiligheidsgizmo's maak je de mensen alleen maar mínder bekwaam, als de systemen een keer falen weet de bestuurder 9/10 keer niet wat 'ie moet doen...
Afbeelding
v8-vette

Bericht door v8-vette »

Nissan wordt hofleverancier van de 'yellow cabs' in New York.
wat vinden jullie hier nu van?
Afbeelding
Roebas
Schaal: 1:43

Bericht door Roebas »

OH MY GOD !!!!!!

Weg traditie van de Yellow Cabs.

Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
rudie20vt
Schaal: 1:43

Bericht door rudie20vt »

wel jammer maar je ziet zo langzamerhand gaat daar ook alles over op kleinere modellen.
wel jammer van die heerlijke yelow cabs
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Ach, ik vond zelf de Checkers de laatste echte Yellow Cabs. De huidige taxi's zijn gewoon gele sedans, niets bijzonders. Die Nissan is wel serieus lelijk maar zal ongetwijfeld ruim, efficiënt, veilig, zuinig en betrouwbaar zijn.
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

In NEw York rijden al een tijdje Ford SUVś rond met hybride aandrijving als taxi.
In dat kader is het einde van de gele New York Taxi al een tijdje aan het uitsterven.

Zeker hoe het wegennet in de Amerikaanse steden is ( stop and go ), zijn de V8'en gewoonweg niet efficiënt genoeg.
MartinBond
Contacteer:

tom schreef:Ach, ik vond zelf de Checkers de laatste echte Yellow Cabs. De huidige taxi's zijn gewoon gele sedans, niets bijzonders. Die Nissan is wel serieus lelijk maar zal ongetwijfeld ruim, efficiënt, veilig, zuinig en betrouwbaar zijn.
Ik ben het met je eens wat betreft de Checkers, dat zijn de échte taxi's. Daarnaast heb ik wat opgezocht over de nissan, en hij is inderdaad goed uitgerust. van de simpele "toevoeging" van schuifdeuren, om het openslaan in ander verkeer te voorkomen, tot meer beenruimte, passagiersairbags, meer bagageruimte en een navigatiesysteem om de "taxi-onvriendelijke" buitenwijken beter bereikbaar te maken... Ik heb gehoord dat er wél nog een checker-streep overheen komt, om nog íets aan de oude taxi's te herrineren.
Afbeelding
Autofan

Bericht door Autofan »

Roebas schreef:Amen !!

Ik zou best een Land Rover willen rijden, maar echt no way, dat ik zo'n Koreaanse vervangingsmiskleun koop, omdat de L.R. buiten mijn budget is.
Dan tuf ik wel lekker simpel verder in mijn Golfje III GT.

Groeten Roeland.
Vind de nieuwe Sportage anders geen lelijke wagen. Ook de binnenkant zit kwalitatief prima in elkaar!

@die Nissan: Je verliest zo wel een stukje cultuur, maar dit lijkt me een stuk efficiënter en praktischer dan de oude taxi's...
Afbeelding
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Nissan hofleverancier van de Yellow Cab is heiligschennis :evil: ....lang leve de Ford Crown Vic en de Checker Cab .....blijkbaar zijn de Amerikanen voor de weinige stukjes cultuur die ze nog hebben ook hier weeral hun geloof verloren . :doh: waar is die American Dream :( Globalisering noemt men dat nu ....vervlakking my a...... :|

Daarentegen die Jag is zeer netjes
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Wat maakt het nou uit hoe je Taxi of stadsbus eruit ziet?? :lol: Laat alle nutsvoertuigen in druk bevolkte gebieden (taxi/bus/vulliswagen) maar snel vervangen door hyper efficiënte, uiterst doelmatige, meer dan praktische en o zo milieuvriendelijk mogelijke apparaten. Op de gigantische hoeveelheid kilometers/draaiuren van dergelijke transportmiddelen is meer 'duurzame' winst te halen dan uit de plezierkilometertjes die de traditionele autoliefhebber met zijn gekoesterde wagentje maakt. :thump_up:

By the way, zijn er eigenlijk al hybride vliegtuigen :?:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Basselijn

Bericht door Basselijn »

Jolly Club schreef:
By the way, zijn er eigenlijk al hybride vliegtuigen :?:
Ligt eraan wat men daaronder verstaat. Vliegtuigen op zonne-energie worden al een tijdje getest.

Maar het is doodzonde dat de Crown Vic gaat verdwijnen :cry: . Was al een tijdje bekend, en ik ben dan ook blij dat ik komende zomervakantie nog naar New-York ga. De yellow cabs zijn al bezienswaardigheden op zich. Duurzaam is prima, maar niet als ze door dit soort zielloze Japanse (dus al niet eens Amerikaans :x ) hippiebusjes worden vervangen. Trouwens, de ontering van de Amerikaanse arm der wet is alweer een tijdje bezig, getuige deze foto's van een paar voertuigen uit het moderne wagenpark van de NYPD.

Afbeelding

Als het dan toch duurzaam moet, verpak het dan in een wagen als deze: 2010 Ford Fusion Hybrid

Afbeelding

2009 Ford Escape Hybrid!, welliswaar Amerikaans, maar echt indrukwekkend is het niet.

Afbeelding

2009 Nissan Altima Hybrid, dit gaat alweer richting zielloos...

Afbeelding

2009 Toyota Prius, verdere uitleg lijkt me overbodig....

Afbeelding

Cushman, die is dan wel weer handig in het centrum
Afbeelding

Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
MartinBond
Contacteer:

Het zat me niet echt lekker, dus heb in m'n pauze een klein probeerseltje gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Doemijdatbusjedanmaar, past meer in :thump_up:
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

MartinBond schreef:Het zat me niet echt lekker, dus heb in m'n pauze een klein probeerseltje gemaakt:

http://img687.imageshack.us/img687/4525/taurustaxi.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Hel ja! :worshippy:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:Wat maakt het nou uit hoe je Taxi of stadsbus eruit ziet?? :lol: Laat alle nutsvoertuigen in druk bevolkte gebieden (taxi/bus/vulliswagen) maar snel vervangen door hyper efficiënte, uiterst doelmatige, meer dan praktische en o zo milieuvriendelijk mogelijke apparaten. Op de gigantische hoeveelheid kilometers/draaiuren van dergelijke transportmiddelen is meer 'duurzame' winst te halen dan uit de plezierkilometertjes die de traditionele autoliefhebber met zijn gekoesterde wagentje maakt. :thump_up:
Zeker wel. En als er 1 cultuur is die van mij compleet kapot gemaakt mag worden is het die van die smerige khutamerikanen. Laat die honden zich maar eens met hun eigen continent bemoeien ipv de rest van de wereld. Laat ze maar eens mee werken aan energiezuinige wagens. Als die hufters niet alles 1 op 2 hadden laten rijden al die jaren hadden ze nu niet eens olie uit het Midden Oosten nodig. Bovendien betalen wij er aan mee, Shell belast een deel van de transportkosten van olie naar Amerika door op ons. Zodat ze daar concurrerende prijzen kunnen hanteren.... Nee stamp New York maar lekker vol met Nissans. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie