2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
alain_1978
Schaal: 1:18

Re: MG Model Plus Ferrari 512S Targa Florio 1970

Bericht door alain_1978 »

Knappe Ferrari. Deze Targa Florio-versie had GMP ook in zijn planning om te maken op 1/18 als ik me niet vergis.
Ik hoop dat hij er ooit nog komt. Heb me voorlopig dan maar een HW Elite aangeschaft.
Hele mooie update die het wachten waard was zo te zien! :worshippy: :worshippy: :drool:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

alain_1978 schreef:Knappe Ferrari. Deze Targa Florio-versie had GMP ook in zijn planning om te maken op 1/18 als ik me niet vergis.
Ik hoop dat hij er ooit nog komt. Heb me voorlopig dan maar een HW Elite aangeschaft.
Hele mooie update die het wachten waard was zo te zien! :worshippy: :worshippy: :drool:
Er is van GMP wel een 312PB Targa Florio 1972, wordt behoorlijk mee gestund op Ebay.

Ik wacht op Sebring 512S in 1/18 van HW.
zipperscales
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

Dit model was het wachten zeker waard, wat een plaatje zeg! :worshippy:
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Ferrari10flrb
Contacteer:

AMR Ferrari 250 GTO Restauratieproject

Wederom een model waar lang opgewacht is en waarbij het lange wachten beloond is met een schitterend model.

Deze Ferrari 250 GTO #104 uit de Targa Florio van 1963 is niet in serie geproduceerd door handbouwmerken als BBR, AMR of een diecast merk als Redline. Wel een beperkte oplage van Remember die tevens behoorlijk aan de prijs is en door meesterbouwer Fred Suber, om over prijzen van Suber modellen maar te zwijgen. En beide modellen kloppen ook niet geheel tov de 1:1.

Dit model betreft een restauratieproject gedaan door Gijsbert Achterberg (Monza Models) en de decals heb ik grotendeels te danken aan mede forumlid, Jan, (Scalez). Bedankt Jan!!! :worshippy: :thump_up:

Het basis model, een AMR van 250 GTO Targa Florio 1962. Op de foto ziet het model er nog wel redelijk uit. Maar geloof me, in de praktijk niet hoor. Dit model heb ik voor een mooi prijsje op Ebay gewonnen. Een ongebouwde AMR kit kost al snel € 150,- of meer.

Afbeelding

Deze 250 GTO #104, won tijdens de Targa Florio in 1963 de GT 3.0 klasse en was 4e overall.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding
Ferrarithijs

Re: AMR Ferrari 250 GTO Restauratieproject Targa Florio 1963

Bericht door Ferrarithijs »

Errug mooi Dirk!! leuk dat 2 van de 3 luchtinlaten dicht zitten, net als
bij het origineel :dance:

Gr Thijs
Heb sinds kort mijn eigen site, daar staan alle Ferrari's op die ik ooit gespot heb.
UNDER CONSTRUCTION
http://ferraridatabase.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
zipperscales
Contacteer:

Hij is erg mooi geworden Dirk, zelfs de decals helpen de kwaliteit niet eens naar beneden :D
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Ferrari10flrb
Contacteer:

zipperscales schreef:Hij is erg mooi geworden Dirk, zelfs de decals helpen de kwaliteit niet eens naar beneden :D

Niet zo bescheiden Jan, juist de decals maken dit model zo bijzonder. Want rode 250 GTO's zijn er gnoeg.
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Heerlijk model. Juist ook door de toevoegingen ;-)
Ferrari10flrb
Contacteer:

Jaaroverzicht 2011

Zo aan het einde van het jaar maar eens tijd maken voor een jaarovericht 2011. Nog niet eerder gedaan, dus eens moet de 1e keer zijn.
Een jaar dat voor mij prive erg slecht is geweest en ook zakelijk kan de vlag niet uit. Gelukkig zorgt de hobby het verzamelen van model Ferrari's voor een goede afleiding. Als ik zo terugkijk dan is 2011 wel een mooi verzameljaar geweest met meestal hoogtepunten en 1 dieptepunt.

Ook deze maand besloten om de diecast F1 modellen te verkopen en alleen de Ferrari Wereldkampioenen F1 in handbouw te verzamelen. Dus 50 stuks in de verkoop, waar ervoor uiteindelijk 14 terugkomen. Wel een hele klus trouwens, 50 modellen verkopen.

December
BBR F2007, Raikkonen. Deze week gewonnen op Ebay
Afbeelding

November
AMR 250 GTO, Targa Florio 1963. Gerestaureerd model obv een AMR kit door Gijsbert Achterberg. 1 van de hoogtepunten dit jaar.
Afbeelding

Oktober
BBR: Ferrari 290 MM, Mille Miglia 1956
Afbeelding

September,
althans in september besteld, tja Italianen..........Nog niet ontvangen............
BBR AF Corse Ferrari 458 GTC. De nieuwe 458 maakte dit jaar een veelbelovend debuut op de circuits. 1e Le Mans Series en LM Intercontinental Cup, titels in de FIA GT3 en Blancpain Endurance Series.
Afbeelding

Augustus
BBR Kessel Racing 430 Scuderia GT3.
Een welkome afwisseling wat livery betreft in de 430 racers club. Ook had ik nog geen 430 Scuderia GT3 in de 430 verzameling.
Afbeelding

Juli
Heco Miniatures du Chateau Ferrari 375 Plus, Le Mans 1954.
Ben zeer gecharmeerd van deze Heco Ferrari modellen en met een beetje geluk zijn ze voor redelijke prijzen van Ebay te plukken.
Afbeelding

Mei:
MG Model Plus, Ferrari 512 S, Targa Florio 1970. De 1e 512 S in de verzameling. besteld in mei. Uiteindelijk mede agv de lange Italiaanse zomer vakantie pas in oktober ontvangen. Wel van de duitse webshop 3 gratis BBR doosjes erbij gekregen. Afbeelding

333 SP DVA Models :evil: :evil:
Afbeelding

Mei 2011 zal me ook bij blijven als het DIEPTE PUNT in het verzamelen van Ferrari modellen. Veroorzaakt door de eigenaar van DVA Models hr Dolermo. Na lang zoeken ter completering van 333 SP club, eindelijk via de site de 333 SP #1, 1999, bij DVA gekocht. Vezending binnen 10 werkdagen na betaling. Nou het is nu eind december en nog geen model ontvangen. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat hr Dolermo een grote leugenaar is en een heel spoor van gedupeerden heeft achter gelaten. En ben er extra boos over omdat het model betaald is met geld dat ik gekregen van iemand die me zeer dierbaar is. Dus mijn advies bestel niet bij DVA Models. (Ebay: andydvasa). Ik geloof inmiddels niet meer dat ik dit model ooit zal ontvangen cq mijn geld terug al krijgen.
Afbeelding

April:
AMR Ferrari 365 GTB/4, Le Mans 1974. De mooiste aanwinst van het jaar. Ook lang naar gezocht ter completering van de Le Mans verzameling. Gebouwd door Gijsbert Achterberg.
Afbeelding

Maart:
BBR "Classic Collection" Ferrari 166 MM, Mille Miglia. Druk bezig met het vervangen van de diecast modellen.
Afbeelding

Maart:
MG Model Plus Ferrari 250 SWB, Le Mans 1961. Van deze 250 SWB zijn niet zoveel modellen in 1/43 geproduceerd. Deze van MG vervangt de TOP Model versie.
Afbeelding

Februari:
Heco Ferrari 250 TR, Le Mans 1958. Wederom een mooie Heco aan de verzameling toegevoegd
Afbeelding

Februari:
Virgo Racing 430 GTC Le Mans (series) 2008.
Zo af en toe een uitzondering voor diecast, Redline maakte erg goede Ferrari's totdat men de licensie kwijt raakte helaas. Om het rood wat te doorbreken weer eens een andere livery erbij.
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/689/febn.jpg/]Afbeelding[/URL]

Februari:
2x BBR Ferrari 330 LMB, Le Mans 1963. 2x? ja 2x. De eerste op Ebay gewonnen bij een Italiaan. Tot mijn grote schrik kwam het model uit Italie, compleet in stukken, alsof met de doos gevoetbald was. Gelukkig via Paypal het bedrag € 150,- weer retour gekregen. En zowaar in dezelfde periode verscheen het model weer op Ebay, bij een nederlandse verkoper. Jaren kom je het model niet tegen en nu 2x in korte tijd.
Hans was bereid om een bod te doen tijdens mijn wintersportvakantie. Dus eind goed al goed. En ook nog eens voor € 125,-
Afbeelding

Januari:
Ferrari 250 TR '61, Le Mans 1961. De 1e Heco ter vervanging van de IXO, die overigens voor maar liefst € 61,- wegging op Ebay.
Afbeelding
Ferrarifan
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2011

Bericht door Ferrarifan »

Geweldig jaaroverzicht. Het dieptepuntje in Mei valt in het niet bij alle hoogtepunten :worshippy:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Ferrarifan schreef:Geweldig jaaroverzicht. Het dieptepuntje in Mei valt in het niet bij alle hoogtepunten :worshippy:

Op zich wel, maar om bepaalde redenen hakt dit er toch wel in.
john

Bericht door john »

Natuurlijk zwaar klo.. die oplichter cq DVA. Maar zijn feedback is ook niet al te rooskleurig. Het zijn nu eenmaal de rotte appels op Ebay. Maar heb je betaald met Paypal?? Dan ben je voor niet leveren verzekerd. Ik koop alleen maar als je kunt betalen met Paypal. Verder vind ik je TR61 er toch wel uitspringen. Een schitterend model. Sorry dat ik quotte op je hele post.
Ferrari10flrb
Contacteer:

john schreef:Natuurlijk zwaar klo.. die oplichter cq DVA. Maar zijn feedback is ook niet al te rooskleurig. Het zijn nu eenmaal de rotte appels op Ebay. Maar heb je betaald met Paypal?? Dan ben je voor niet leveren verzekerd. Ik koop alleen maar als je kunt betalen met Paypal. Verder vind ik je TR61 er toch wel uitspringen. Een schitterend model. Sorry dat ik quotte op je hele post.
Model rechtstreeks bij DVA besteld, heb idd met Paypal betaald, maar de 45 dagen periode was inmiddels al verstreken.......... Ik weet inmiddels dat er een aantal verzamelaars voor duizenden euro's door hem zijn belazerd.

De 250 TR is idd absoluut een toppertje, dat geldt voor alle Heco's trouwens.
zipperscales
Contacteer:

Het jaaroverzicht ziet er toch schitterend uit!
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Onwijs gaaf jaaroverzicht :worshippy: :dance: Jammer dat ze je bedonderd hebben. Know the feeling :(
Plaats reactie