Dus 44 stuks in de verkoop, waarvoor er uiteindelijk weer 14 terugkomen.
De eerste aanwinst:
Ferrari 126 C3, constructeurskampioen in 1983. Model is van Tameo en voor een zeer mooi prijsje op Ebay gewonnen. Prima gebouwd ook. Tevens met de verkoper afgesproken die ook de bouwer is van dit model dat hij ook nog 5 Ferrari F1 modellen gaat bouwen voor mij.
1983 was ook het jaar dat ik me echt in de F1 en Ferrari in het bijzonder begon te interesseren. Ook de 1e Bburago 1/18, de 250 GTO 1962 gekregen bij een abonnement op Autovisie.
In 1983 was het turbo tijdperk in de F1 in volle gang. De strijd om de titel ging aanvankelijk tussen Prost en Piquet. Maar door een aantal goede resultaten op rij midden in het seizoen van Arnoux met overwinningen in Canada, Duitsland en Nederland. (Live gezien op de NOS, bijzonder destijds, alleen Monaco en de Nederlandse GP werden live uitgezonden, verder moest je geluk hebben als er een samenvatting werd uitgezonden). In Zandvoort schakelden Prost en Piquet elkaar uit. Arnoux was de lachende 3e.
Voor de laatste race in Zuid Afrika konden ze alle 3 nog kampioen worden. Helaas viel Arnoux al vroeg met motorpech uit en overkwam Prost hetzelfde. Piquet dus kampioen met vrijwel zeker een illegale Brabham BMW. Toch presteerde Ferrari het hele seizoen constanter dan Brabham en Renault waardoor Ferrari kampioen werd bij de constructeurs.
Onderste foto Arnoux en Tambay. De 126 C3 van Tambay is te koop. Betreft een omgebouwde IXO, zonder doos.