2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Tameo Ferrari 126 C3 1983, Rene Arnoux

Bericht door Ferrari10flrb »

Onlangs besloten om de de diecast F1 club te verkopen en alleen de handbouw Ferrari F1 wereldkampioenen bij de rijders en constructeurs te verzamelen.
Dus 44 stuks in de verkoop, waarvoor er uiteindelijk weer 14 terugkomen.

De eerste aanwinst:

Ferrari 126 C3, constructeurskampioen in 1983. Model is van Tameo en voor een zeer mooi prijsje op Ebay gewonnen. Prima gebouwd ook. Tevens met de verkoper afgesproken die ook de bouwer is van dit model dat hij ook nog 5 Ferrari F1 modellen gaat bouwen voor mij.

1983 was ook het jaar dat ik me echt in de F1 en Ferrari in het bijzonder begon te interesseren. Ook de 1e Bburago 1/18, de 250 GTO 1962 gekregen bij een abonnement op Autovisie.
In 1983 was het turbo tijdperk in de F1 in volle gang. De strijd om de titel ging aanvankelijk tussen Prost en Piquet. Maar door een aantal goede resultaten op rij midden in het seizoen van Arnoux met overwinningen in Canada, Duitsland en Nederland. (Live gezien op de NOS, bijzonder destijds, alleen Monaco en de Nederlandse GP werden live uitgezonden, verder moest je geluk hebben als er een samenvatting werd uitgezonden). In Zandvoort schakelden Prost en Piquet elkaar uit. Arnoux was de lachende 3e.

Voor de laatste race in Zuid Afrika konden ze alle 3 nog kampioen worden. Helaas viel Arnoux al vroeg met motorpech uit en overkwam Prost hetzelfde. Piquet dus kampioen met vrijwel zeker een illegale Brabham BMW. Toch presteerde Ferrari het hele seizoen constanter dan Brabham en Renault waardoor Ferrari kampioen werd bij de constructeurs.

Onderste foto Arnoux en Tambay. De 126 C3 van Tambay is te koop. Betreft een omgebouwde IXO, zonder doos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

Re: Tameo Ferrari 126 C3 1983, Rene Arnoux

Het eerste model van 2012. Gewonnen op Ebay op 1e kerstdag 's avonds. De prijzen van BBR F1 modellen staan op Ebay behoorlijk onder druk momenteel. En dat vind ik niet zo erg

Vooralsnog de laatste Ferrari F1 wereldkampioen bij de coureurs.
Raikkonen werd met de F2007 wereldkampioen F1 in 2007. De opvolger van Schumacher. Raikkonen begon in 2007 direct met een overwinning. Maar zakte daarna wat weg, mede ook omdat de Mclaren net wat sneller was. Maar vanaf de zomer wist the icemen optimaal te profiteren van de rivaliteit tussen Alonso en Hamilton. En wist met een ijzersterke serie vanaf de overwinning in Frankrijk door vrijwel iedere race op het podium te staan (muv Gp Europa), de wereldtitel met 1 punt verschil te pakken. Massa werd 4e. Ferrari werd ook bij de constructeurskampioen.

Dit model, 50 van 157, is weer een mooi stukje vakwerk van BBR. Echt bijzonder knap hoe ze alle vleugeltjes met bochten en hoeken ed hebben gemaakt. Helemaal mooi is dat de barcode stickers er ook op zitten. Door het verbod op tabaksreclame worden deze er los bij geleverd. Vooral de achtervleugel voorzien van decals is (voor mij) erg lastig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Re: BBR Ferrari F2007, Kimi Raikkonen.

Bericht door rsh_scuderia »

Zeker een fraai model, en zeker ook erg fijn dat deze gelimiteerd is en in de verzameling.
Wat maakt het dat de prijzen van BBR modellen onder druk staan de laatste tijd?
Nick

Bericht door Nick »

Hele mooie aanwinst :thump_up:
Afbeelding
rpi

Bericht door rpi »

Een erg mooi modelletje. De vraag van RSH bekruipt mij ook overigens.

Maar wat me uit je verhaal erbij niet helemaal duidelijk wordt: Zitten de barcode stickers er nou op of niet? En zitten die er op de echte ook op? Ik heb de F1 al een tijdje niet meer goed gevolgd :(

Als je ze er zelf op hebt gedaan, ziet het er in ieder geval heel netjes op. :thump_up:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Dat de prijzen van BBR cs dalen zal wel met de crisis te maken hebben. En ook met het grote aanbod. Gelimiteerd is niet zo gelimiteerd als er heel veel versies aangeboden worden, weliswaar is de versie gelimiteerd maar in een groot aantal versies.
Ook concurrentie van Tameo, groot aanbod van erg goede modellen van witmetaal. Ook worden de BBR's in kitvorm aangeboden en dan niet in beperkte oplage. Tevens was er concurrentie van Redline, modellen benaderen BBR's, maar tegen een lagere prijs. En de Hotwheels Elite worden ook steeds beter. Dus de bereidheid om een introductie prijs van €180,/€ 200,- te betalen wordt steeds kleiner. Met een beetje geluk en geduld kun je op Ebay wel een BBR F1 voor ca € 100,- scoren. Hangt er ook vanaf of er al dan niet Marlboro decals ophoren.

De barcode stickers worden er los bijgeleverd. Dit om iedere schijn van tabaksreclame te voorkomen. Decals op een rechte ondergrond plakken lukt me wel. Maar de achtervleugel bestaat uit diversie rondingen en randjes, dat is bij de F2007 van Redline me niet gelukt.

Gelukkig heeft de verkoper de decals al op het model geplakt en dat ook nog eens erg netjes.
BenF1

Bericht door BenF1 »

Mooi mooi. De modellen uit het turbo tijdperk zijn :thump_up: .
Ferrari10flrb
Contacteer:

BenF1 schreef:Mooi mooi. De modellen uit het turbo tijdperk zijn :thump_up: .
Vind ik ook, destijds waren de F1 auto's tenminste niet allemaal hetzelfde.
Ferrari10flrb
Contacteer:

TRON Ferrari 166 SC, 1e Targa Florio 1949.

Een zeer welkom model dit keer!!

Dit model miste ik nog In de Ferrari overall winnaars van de Targa Florio.
Bijzondere aan dit model is dat tot op heden door geen enkele fabrikant geproduceerd werd.
Tron kondigde deze 166 SC #344 al vorig jaar juni aan, maar het duurde dus nog even. Dit is nr 8 van 100.

Deze Ferrari 166 SC #344, chassis 006I, won in 1949 de Targa Florio/Giro d' Sicilia met als coureurs de broers Clemente Biondetti - Aldo Benedetti.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VRAAG: WEET IEMAND TOEVALLIG OF HET STARTNUMMER OP DE ACHTERKANT OP DE JUISTE PLAATS ZIT?

IK HEB HEEL WAT AF GEGOOGLED MAAR GEEN FOTO'S KUNNEN VINDEN VAN DE ACHTERKANT VAN DEZE AUTO.

(ER ZIJN EEN AANTAL ZELFBOUWERS IN OMLOOP MET DE NUMMERS OP DE ZIJKANT VAN DE ACHTERKLEP)
Johan

Re: TRON Ferrari 166 SC, 1e Targa Florio 1949.

Bericht door Johan »

Heel erg leuk model.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Ferrari10flrb
Contacteer:

MEGA UPDATE 6x Ferrari F1 Wereldkampioenen

Tot mijn grote schrik heel ver weg gezakt, laatste update van 23 februari, shame on me :doh:

Maar dat ga ik nu even goed maken. Het afgelopen half jaar de Ferrari F1 verzameling grotendeels verkocht. Behalve de 5 Schumachers van BBR. Het doel is alleen de Ferrari F1 wereldkampioenen (rijders en constructeurs) nog te verzamlen. Dus van 50 naar 20 stuks. En dan alleen handbouwmodellen. Nog 6 te gaan op dit moment. Oorspronkelijk 5, maar een Ferrari 126 C2 van Tameo compleet in stukken ontvangen en niet meer te herstellen.

Deze oogst is de afgelopen periode erbij gekomen:

WK 1953: 500 F2, Ascari. K&R Replica's
WK 1958: D246, Hawthorn. MG Model Plus
WK 1961: D156, Hill, SRC Kit.
WK 1964: F156, Surtees. SRC
WK 1975: 312 T, Lauda. Heco
WK 1979: 312 T4, Scheckter. SRC kit

Behalve de 312T, Lauda en de F158, Surtees, zijn de modellen door Mauro Prezzi gebouwd. Een super aardige italiaan, die mijns inziens geweldig goed werk heeft afgeleverd en daarbij ook nog eens een erg leuke prijs rekent. Leuk om te weten is dat Mauro ook modellen voor de Galleria in Maranello gebouwd heeft. Met hem via Ebay in contact gekomen. Won op Ebay begin dit jaar een 126 C3 van Tameo voor een mooie lage prijs. Model bleek ook nog eens prima gebouwd te zijn. Bouwer was dus Mauro Prezzi. Ik kreeg ook nog eens € 3,- teruggestort via Paypal omdat hij de verzendkosten te hoog had opgegeven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/70 ... 8llll.jpg/]Afbeelding[/URL]

Afbeelding
zipperscales
Contacteer:

Re: MEGA UPDATE 6x Ferrari F1 Wereldkampioen 1952-1979

Bericht door zipperscales »

Prachtig werk van Mauro, je had me er al wat over verteld maar dat de modellen zo mooi zouden zijn :drool: . Misschien moet ik er ook een stapel kits heen sturen? :D
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Modellen zien er inderdaad erg gaaf uit. :drool:
Ferrari10flrb
Contacteer:

zipperscales schreef:Prachtig werk van Mauro, je had me er al wat over verteld maar dat de modellen zo mooi zouden zijn :drool: . Misschien moet ik er ook een stapel kits heen sturen? :D
Ik heb zijn mailadres........., Weet alleen niet of hij ook modellen in de dutchdrivers categorie bouwt. De kwaliteit van het spuitwerk is echt verbluffend.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Als het zulk detailwerk bevat maakt het niet uit wat voor merk het is :worshippy: :drool:
Plaats reactie