Eerst en vooral bedankt voor alle reacties op de vorige update
Dan iets anders nu. Sommige onder ons hier zullen zich nog wel de miniatuurwinkel Tony Toy in Mechelen herinneren.
De eigenaar Eddy is op 13 november 2007 echter onverwachts overleden. De winkel is na een tijdje gesloten maar uiteraard is er
nog een overgebleven stock. Zijn 2 dochters hebben afgelopen weekend een uitverkoop gedaan met 50% korting
dus ben ik maar eens gaan zien over er nog iets in mijn collectie past. Toch enkele koopjes kunnen doen. Ik heb de prijzen even bij de foto's gezet.
Het belangrijkste dat ik heb kunnen toevoegen is niet een miniatuur deze keer maar wel een boek over Ferrari op Le Mans. Het boek is in het Frans.
Het toont alle Ferrari's die tussen 1949 en 1984 hebben deelgenomen aan Le Mans. Van elke Ferrari staat er een foto in met een beetje tekst bij
over chassisnummer, het raceteam dat de wagen inzette, op welke plaats aangekomen of waarom uitgevallen. Het boek is dus een echt historisch archief.
Eddy en ik hebben er vroeger dikwijls in gekeken toen we over Ferrari's aan het praten waren en we soms er niet uitgeraakte hoe de wagen eruitzag
of in welk jaar hij geraced had. Ook was het boek erg handig om te zien wanneer het om een Ferrari ging van mijn favoriet raceteam NART.
Voor mij is het een boek met emotionele waarde...
Enkele pagina's uit het boek
Lancia Delta Integrale #4 Rally van Monte Carlo in 1992 gemaakt door Kyosho
Ferrari F50 gemaakt door HW Elite
Honda S2000 gemaakt door AutoArt
Verder nog een mooi diorama
Even een modelletje erop zetten.
En nog 2 BBR vitrines voor 1:43 modelletjes