Jaap - P117. MP4-12C, Integra, 599 GTO, Veyron SS

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Jaap - P114. Groep B rallymonsters

Bericht door Jaap »

Na een poos niet gereageerd te hebben, ben ik hier dan weer. :D Ik heb al eens gemeld dat ik op mezelf ben gaan wonen, en ik huurde een huisje op het erf bij een man. Maar had hier gewoon geen vast internet, dus echt fijn was dat niet. Daarom ook dat ik een tijdje afwezig ben geweest.
Ik heb nu een ander huisje en hier krijg ik internet dus ik zal nu weer wat meer aanwezig zijn! :D

Over mijn verzameling; het is rustig aan wel doorgegaan, zo af en toe een model gekocht. Als aanvulling op de Groep B rally auto's heb ik de Audi Quattro Sport en de Peugeot 205 T16 gekocht.
Door ruimtegebrek heb ik besloten om mijn verzameling uit te dunnen; ik verzamelde verschillende soorten modellen (race, rally, sportwagens, film etc), daarin ben ik gaan filteren. De set 'plain body' race versies wil ik wel verkopen. Ook rallywagens verkoop ik (uitgezonderd de Groep B serie, die ik nog maar net aan het verzamelen ben). Daarnaast nog enkele oldtimers en filmauto's. Dus mocht je nog wat leuks zien in mijn collectie, wie weet verkoop ik je 'm. ;)

Groeten en tot gauw met de updates van de Quattro Sport en de 205.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Jaap - P114. Groep B rallymonsters

Bericht door Nelis »

Een poos? Het is bijna een jaar geleden, maar welkom terug! Ik ben benieuwd naar je updates!
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Jaap - P114. Groep B rallymonsters

Bericht door Jaap »

Na jaren heb ik nu afstand gedaan van mijn gratis website met flikkerende en springende reclamebanners.
Vanaf nu kun je op www.jaaptimmermodelbouw.nl een beeld krijgen van mijn hobby: het verzamelen en verbouwen van modelauto's!

Mijn verzameling is enigszins uitgedund tijdens mijn afwezigheid op het forum, maar er zijn ook weer modellen bij gekomen!
Een paar moet ik nog op de site toevoegen en de meeste updates heb ik hier nog niet laten zien. Dus die komen binnenkort :)
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2988
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Jaap - P115. NIEUWE WEBSITE

Bericht door Ferrarifan »

Sow wat een prachtige overzichtelijke website heb je. Gefeliciteerd ermee :worshippy:
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Geweldig internationaal modelautoforum met veel oud leden van dit forum:
diecastexchange.com

Registreer je :thump_up:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Jaap - P115. NIEUWE WEBSITE

Bericht door St. Paul »

Strak gedaan. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Jaap - P115. NIEUWE WEBSITE

Bericht door Mr. Dj M. »

Erg mooi ingericht!
Gebruikersavatar
marco71
Berichten: 1111
Lid geworden op: za 10 jan 2009 00:11
Locatie: rotterdam ( HOOGVLIET )

Re: Jaap - P115. NIEUWE WEBSITE

Bericht door marco71 »

mooi gemaakt jaap
ziet er super uit :dance: :dance: :dance:
Afbeelding
sport and supercars forever
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Jaap - P115. NIEUWE WEBSITE

Bericht door model1op43 »

Mooi strak design, complimenten :worshippy:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Jaap - P115. NIEUWE WEBSITE

Bericht door rsh_scuderia »

Ziet er goed uit Jaap, mooie site :thump_up:
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Jaap - P115. NIEUWE WEBSITE

Bericht door Smokey »

Dat ziet er snaarstrak uit :cool:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Jaap - P115. NIEUWE WEBSITE

Bericht door v8-vette »

Heel mooi gedaan. :worshippy:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Jaap - P115. NIEUWE WEBSITE

Bericht door jonnoT »

Pracht website (Y) , Beloofd een hele mooie virtuele vitrine te worden :thump_up: :worshippy:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Jaap - P115. NIEUWE WEBSITE

Bericht door Ricardo »

Mooi, strak en modern. :thump_up: Niet mijn persoonlijke kleurenkeus, maar dat terzijde :P
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Jaap - P115. NIEUWE WEBSITE

Bericht door Jaap »

Zoals gezegd ben ik jullie enkele updates verschuldigd. Ik trap af met 3 modellen die ik toegevoegd heb aan mijn Group B rallywagens.

Audi Sport Quattro (1984) - 10/07/2013

Groep B rallywagens, welke autokenner weet niet over welke auto's dat gaat. Ik vind het geweldige wagens en ik wil proberen zoveel mogelijk Groep B rallywagens in mijn verzameling te krijgen. Deze Audi Sport Quattro is naast de Audi Quattro A2 en Ford RS200 het derde Groep B model in mijn collectie.

Het is een model van de Sport Quattro die in 1984 zijn voorganger, de Audi Quattro A2, verving in de Groep B rally. Met de Sport Quattro nam Audi steeds meer afstand van concurrent Lancia. Dit is de versie die mee heeft gereden in de Monte Carlo Rally van 1985, met als coureur Stig Blomqvist en navigator Björn Cederberg. Dit duo heeft in 1984 het wereldkampioenschap gewonnen in de Quattro.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Lancia 037 Rally (1982) - 12/10/2013

Dit is de Lancia 037 Rally, speciaal gemaakt voor de rallysport. De 037 is bekend geworden als een grote concurrent van de op dat moment erg succesvolle Audi Quattro. Maar waar team Audi de vierwielaandrijving gebruikte, bleef Lancia liever bij de 'vertrouwde' achterwielaandrijving. Daardoor werd het gat met Audi op een gegeven moment erg groot en leek Lancia kansloos. Totdat ze met de Lancia Delta S4 op de proppen kwamen, maar dat verhaal komt pas als ik dat model ook heb toegevoegd aan de verzameling.

Dit model is een namaak van de Lancia 037 die in 1983 de Rally van San Remo gewonnen heeft, met als coureur Markku Alén en navigator Ilkka Kivimäki.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Peugeot 205 Turbo 16 (1984) - 02/11/2013

In 1984 was Audi veruit de favoriet in de Groep B, gevolgd door Lancia. Totdat Peugeot vanaf 1984 de Peugeot 205 Turbo 16 inzette. De 205 was uitgerust met vierwielaandrijving en had een korte wielbasis. Waar Peugeot ook goed had over nagedacht, was de positie van de motor. De Audi Quattro's hadden de motor voorin de auto en de Lancia 037 had deze juist helemaal achterin liggen. Peugeot had de motor centraal geplaatst, en dat in combinatie met de korte wielbasis vloog dit kleine Franse autootje over het parcours. Peugeot heeft uiteindelijk met de 205 het wereldkampioenschap van 1985 en 1986 gewonnen.

Het model is een verkleinde replica van de 205 van Timo Salonen en bijrijder Seppo Harjanne. Deze versie heeft de Monte Carlo Rally van 1986 gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen met de Ford RS200 en de Audi Quattro A2 heb ik nu 5 Group B rallywagens!
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Jaap - P116. 3x Group B rallywagens erbij

Bericht door hanske10 »

mooie modellen jaap :drool: en het verhaal erbij maak het wat mij betreft af.. echt super :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Plaats reactie