AUTOart 1:18 straat discussie topic

Fruitcake
Contacteer:

Re: AUTOart 1:18 straat discussie topic (2008)

Bericht door Fruitcake »

Bij een grote engelse webshop kan je de oranje en grijze CCX voor 120 euro (ex verz) pre-orderen :)
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Ricardo schreef:Ondanks de hoge prijs zullen ook de CCX, als warme broodjes over de toonbank gaan. Dezelfde discussie hebben we ooit al gehad over de sealed modellen van Autoart. Volgens mij zijn er op het forum genoeg te vinden :mrgreen:
Ik heb de CCX al een tijdje in bestelling staan, en moet zeggen dat de prijs stevig is, maar als ik kijk naar de kwaliteit van de Veyron uit dezelfde serie, en dit afzet tegen een BBR, dan is de prijs nog redelijk gerechtvaardigd !

Ik denk dat bij de CCX de prijsverhoging zit in de ontwikkeling van de portieren.

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Ik denk dat dat wel mee valt Montie.
De prijsontwikkeling zit in het verhoogde details, stijgend arbeidsloon, het lange ontwikkeltraject en de srie waarin de CCX uitkomst (Signature waarschijnlijk) onberispelijke afwerking, dat gaat neigen naar CMC en Exoto.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ongetwijfeld zullen de details en dergelijke goed voor elkaar zijn. Ik probeer alleen te zeggen dat men nu "hoog van de toren blaast" vanwege de hoge prijs ("ik ga hem niet kopen", "mij veel te duur"), maar als paaltje bij puntje komt, dat iedereen er wel een in z'n collectie heeft staan :mrgreen:
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ik denk dat Rico wel gelijk heeft, hij gaat echt wel goed verkocht worden, toch blijf ik erbij dat 160 euro absurd veel is, ik vond de Veyron eigenlijk al veel te duur... Ik zeg, Maisto, maak een CCX :thump_up:
Afbeelding
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Tom_Aston-Martin schreef:ik denk dat Rico wel gelijk heeft, hij gaat echt wel goed verkocht worden, toch blijf ik erbij dat 160 euro absurd veel is, ik vond de Veyron eigenlijk al veel te duur... Ik zeg, Maisto, maak een CCX :thump_up:
Dan zou ik als ik hem zou kopen ( wat ik niet doe) echter niet de Maisto aanschaffen.
de afwerking en kwaliteit is dan minder en na verloop van tijd koop je dan toch
de AA uitvoering en dan wordt het nog een dure aangelegenheid.
Omdat je dan uiteindelijk toch voor het kwaliteit's model gaat.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Ik denk dat wat Rico zegt alleen geldt voor de uitzonderlijke/gehypede modellen zoals Veyron en Koenigsegg.

Bij mij zijn ongeveer 70% van mn modellen AA, dus je kan wel zeggen dat ik er wat mee heb. Toch ben ik nu aan het zoeken naar een Gallardo Superleggera van Maisto. Ja de detaillering komt niet in de buurt van AA en dan heb ik normaal ook liever de AA. Echter niet voor €110! :!: Voor AA's heb ik heel lang €60-70 betaald en de laatste tijd gaat dat steeds meer richting de €80-100 en als dat dan in no-time doorgaat naar €100+ dan haak ik ff af! Zeker als er ook alternatieve producenten zijn, dan ga ik mn kwaliteitseisen maar eens wat bijstellen!

Oh en for the record: Ik ga de Koenigsegg niet kopen, net zo min als de Veyron! :mrgreen: :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Montezemolo
Contacteer:

Het probleem met de meeste andere modellen zit vaak niet in de detailering danwel in de afwerking. Zoals de sealed Aston's van AA zijn toch mooier dan de niet sealed, dus ik spaar liever even door ! dan gaat bij mij toch kwaliteit boven kwantiteit !!!

lambo

Bericht door lambo »

Nogmaals, mijn probleem is niet de hoge prijs van de CCX maar de vraag waarom de CCX in Europa € 30 duurder is dan de Veyron terwijl de Veyron in Amerika $ 10 duurder is dan de CCX. Als de CCX is in Amerika nou $ 40 duurder was dan de Veyron dan was het logisch dat de CCX in Europa ook duurder is. :eh:
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

lambo schreef:Nogmaals, mijn probleem is niet de hoge prijs van de CCX maar de vraag waarom de CCX in Europa € 30 duurder is dan de Veyron terwijl de Veyron in Amerika $ 10 duurder is dan de CCX. Als de CCX is in Amerika nou $ 40 duurder was dan de Veyron dan was het logisch dat de CCX in Europa ook duurder is. :eh:
In een van de vorige posts wordt al een prijs van 120 euro geroepen ipv van 160 euro :mrgreen: Denk dat het gewoon even afwachten wordt :wink:
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Ricardo schreef:
lambo schreef:Nogmaals, mijn probleem is niet de hoge prijs van de CCX maar de vraag waarom de CCX in Europa € 30 duurder is dan de Veyron terwijl de Veyron in Amerika $ 10 duurder is dan de CCX. Als de CCX is in Amerika nou $ 40 duurder was dan de Veyron dan was het logisch dat de CCX in Europa ook duurder is. :eh:
In een van de vorige posts wordt al een prijs van 120 euro geroepen ipv van 160 euro :mrgreen: Denk dat het gewoon even afwachten wordt :wink:
Ik ken die inkoopprijzen, ga er dus maar van uit dat 120 euro niet haalbaar is en 160 nog aan de lage kant...
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

motorhead schreef:
Ik ken die inkoopprijzen, ga er dus maar van uit dat 120 euro niet haalbaar is en 160 nog aan de lage kant...
Laten we hopend at je fout zit :pray:
Afbeelding
Montezemolo
Contacteer:

Tom_Aston-Martin schreef:
motorhead schreef:
Laten we hopend at je fout zit :pray:
Brommert heeft altijd gelijk in deze, geloof me maar !!!!!

rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Voor het geld van een CMC heb je een Autoart.
Gelukkig is er nog humor in modelautoland :lol:
Autofan

Bericht door Autofan »

rsh_scuderia schreef:Voor het geld van een CMC heb je een Autoart.
Gelukkig is er nog humor in modelautoland :lol:
Nou, kan hier anders niet erg om lachen dat ze zo duur worden. :)

Maar zoals al eerder gezegd: denk dat als het puntje bij het paaltje komt, dat er dan toch 1 in mn vitrinekast komt. :oops: Voor die Diablo twijfel ik echter wel serieus.
Afbeelding
Plaats reactie