Vitrine Kasten
- vivado ferrari collection
- Contacteer:
Het lichtprobleem heb ik opgelost door de gordijnen altijd dicht te laten in de kamer waar mijn modellen staan. Verlichting aan als ik ze wil zien, prima geregeld!
Overigens hadden ze bij het Autotron ooit eens uit een nalatenschap een enorme collectie zeldzame oude modelauto's gekregen. Het Huis van de Toekomst was wat verouderd dus wat hebben ze gedaan: die modellen daar tentoon gesteld. Achter een grote ruit, met veel spots erop... ik was er een half jaar later, en veel modellen waren totaal verbleekt, gesmolten en verziekt.
Overigens hadden ze bij het Autotron ooit eens uit een nalatenschap een enorme collectie zeldzame oude modelauto's gekregen. Het Huis van de Toekomst was wat verouderd dus wat hebben ze gedaan: die modellen daar tentoon gesteld. Achter een grote ruit, met veel spots erop... ik was er een half jaar later, en veel modellen waren totaal verbleekt, gesmolten en verziekt.

Beste vrienden. Voor wie geintresseerd is in alles wat met fysica te maken heeft, meerbepaald licht. Moet beslist dit artikel eens lezen. Soms wat te technisch maar zeker eens het lezen waard.
http://www.icn.nl/DIR003/ICN/CMT/text.nsf/URL/B34B7A9F577D8A47C125700D0045AF02/$FILE/info13.pdf
http://www.icn.nl/DIR003/ICN/CMT/text.nsf/URL/B34B7A9F577D8A47C125700D0045AF02/$FILE/info13.pdf
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
inmiddels heb ik de vitrine's in mijn woonkamer voorzien van transparante UV werende folie... 99,9% UV-werend...
En de LED verlichting die erin zit straalt ook geen UV licht en warmte uit... dus zijn mijn modelletjes nu goed beschermd..
De IKEA kast is ook aan de achterkant van de deur voorzien van tochtstrip, zodat er geen stof meer bij de modellen kan komen.. (had ik al een halfjaar geleden gedaan) en ik ben er zéér tevreden over...
al moest ik wel een paar extra magneetjes plaatsen om de deur goed op zijn plaats te houden....
ik mag mij dan nu ook officieel "Collectiebeheerder" noemen....
En de LED verlichting die erin zit straalt ook geen UV licht en warmte uit... dus zijn mijn modelletjes nu goed beschermd..
De IKEA kast is ook aan de achterkant van de deur voorzien van tochtstrip, zodat er geen stof meer bij de modellen kan komen.. (had ik al een halfjaar geleden gedaan) en ik ben er zéér tevreden over...
al moest ik wel een paar extra magneetjes plaatsen om de deur goed op zijn plaats te houden....
ik mag mij dan nu ook officieel "Collectiebeheerder" noemen....
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
- Markopolo
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Niels schreef:[..]
Ben ik niet met je eens.
Geef is een goed argument dan

Als ik de volglas vitrine van Ikea ziet staan (Detolf voor de kenners

Enig minpuntje aan die Detolf is dat hij net zo stofdicht als de Leenbakker kast is, niet dus

Ach als mijn Mac's over 100 jaar er nog net zo goed aan toe zijn als de Nachtwacht na 3 eeuwen dan vind ik het best. Maak toch alleen de eerste 70 jaar mee. Verzamel voor mezelf en niet voor erfgenamen.
Ik houd direct zon en daglicht van mijn modellen af en heb geen spotje er op staan. Verder sluit mijn vitrine goed genoeg af om slechts een minimale stofhoeveelheid door te laten. Verder ga ik me er niet druk over maken. Kinderen komen er niet en andere aasgieren laat ik het liefst met lege handen na...
Ik houd direct zon en daglicht van mijn modellen af en heb geen spotje er op staan. Verder sluit mijn vitrine goed genoeg af om slechts een minimale stofhoeveelheid door te laten. Verder ga ik me er niet druk over maken. Kinderen komen er niet en andere aasgieren laat ik het liefst met lege handen na...

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.