Vincent's collectie 04/02/07 AUTOart Rudolph Viper

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Tja,...is niet écht onredelijk vind ik. Er zijn ook genoeg gerenomeerde bedrijven die je voor de retourverzendkosten laten opdraaien. EN waarschijnlijk NOG meer verkopers die je hadden laten barsten met je defecte model. :thump_down:
Ik heb er wel 5,50 euro voor over om 50,00 euro op mijn rekening gestort te krijgen......
Zeg maar zo:"beter 90% van het bedrag in je hand dan 100% in de lucht. :think:
(das een nadenkertje)
:mrgreen:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Matt Modelautos schreef:Tja,...is niet écht onredelijk vind ik. Er zijn ook genoeg gerenomeerde bedrijven die je voor de retourverzendkosten laten opdraaien. EN waarschijnlijk NOG meer verkopers die je hadden laten barsten met je defecte model. :thump_down:
Ik heb er wel 5,50 euro voor over om 50,00 euro op mijn rekening gestort te krijgen......
Zeg maar zo:"beter 90% van het bedrag in je hand dan 100% in de lucht. :think:
(das een nadenkertje)
:mrgreen:

:mrgreen: ben het hier volledig mee eens :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Je begrijpt toch zeker wel, dat ik er niet de dupe van de beschadigingen wil worden

Het beste is het denk ik idd om nu niet meer moeilijk te gaan doen.

Maar als het je om het principe gaat dan leg je meneer uit dat jij de dupe bent van de beschadigingen en hij er voor verantwoordelijk is. (niet vastgeschroefd en ontbrekende onderdelen...)
Verder snap ik zoiezo niet dat hij het model nog terugwil...
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

1:18 24/7 schreef:
Je begrijpt toch zeker wel, dat ik er niet de dupe van de beschadigingen wil worden

Het beste is het denk ik idd om nu niet meer moeilijk te gaan doen.

Maar als het je om het principe gaat dan leg je meneer uit dat jij de dupe bent van de beschadigingen en hij er voor verantwoordelijk is. (niet vastgeschroefd en ontbrekende onderdelen...)
Verder snap ik zoiezo niet dat hij het model nog terugwil...

mischien wil hij zo weer iemand anders in het zak zetten zeker
:thump_down:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

ik vind eigenlijk ook dat je niet te klagen hebt, hij heeft je al € 1,50 korting gegeven dus in feite ga je er maar € 4 op achteruit..zaterdag 2 pilsjes minder drinken en je hebt het eruit..
Vincent

Bericht door Vincent »

Jos schreef:ik vind eigenlijk ook dat je niet te klagen hebt, hij heeft je al € 1,50 korting gegeven dus in feite ga je er maar € 4 op achteruit..zaterdag 2 pilsjes minder drinken en je hebt het eruit..

Ja, eigenlijk niet echt, maar zoals Bieck zei gaat het me om het principe.
Eigenlijk kan het er bij mij gewoon niet in dat ik moet opdraaien voor de nalatigheid van iemand anders. :?
Maar bon, ik neem genoegen met de €50 en zodra ik het geld op mijn rekening heb stuur ik hem een beleefd maar gepeperd mailtje terug.Vraag me af of het iets uithaald, maar naar mijn gevoel moet het gewoon.
Grab life by the horns.
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

117ayrton schreef:[..]
:mrgreen: ben het hier volledig mee eens :thump_up:

Ja dit is nog te doen, maar in mijn geval draaide ik op voor de kosten van de retourzending en de leveringskosten, naar Oostenrijk: 2x 16,5 €= 33€ en dat vond ik nogal kras! :thump_down:
Afbeelding

Forza Ferrari
Porsche

Bericht door Porsche »

Heb verleden maand een kapote porsche RSR van Greif -modelcars ontvangen.
Heb hem gebeld in Duitsland -kreeg nieuwewagen + de verzendingskosten terug betaald.
Heb ooit een viper naar Vincent gestuurd en deze was fatsoenlijk verpakt
Hij heeft hem ook goed ontvangen kortom als je iets verzend moet je het fatsoenlijk doen :pray:
Cedrick
Schaal: 1:43

Bericht door Cedrick »

Vincent schreef:[..]
Ja, eigenlijk niet echt, maar zoals Bieck zei gaat het me om het principe.
Eigenlijk kan het er bij mij gewoon niet in dat ik moet opdraaien voor de nalatigheid van iemand anders. :?
Maar bon, ik neem genoegen met de €50 en zodra ik het geld op mijn rekening heb stuur ik hem een beleefd maar gepeperd mailtje terug.Vraag me af of het iets uithaald, maar naar mijn gevoel moet het gewoon.

Katten zijn hier niet he Vinnie :mrgreen:

Spijtig voorval maar al bij al toch nog niet zo slecht dat hij terug betaald :wink:
Timo911
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Heb ik het nu goed voor of niet?
=> Jij betaald voor een model in perfecte staat + verzendingskosten.
=> Hij stuurd een beschadigd model op

Mn eerste reactie is ook geld volledig terug vragen + eigen verzendingskosten uiteraard en dan ook de verzending die jij zelf moet betalen.

Maar: Gaat hij u nu 50 euro terug storten?
Zo ja, dan zou ik gewoon een mail sturen ( van zodra je het geld ontvangen heb ) dat hij kan kiezen: ofwel geen model meer ontvangen of dat hij u er nog eens de verzendingskosten voor mag bij betalen.

Lijkt mij niet echt overdreven.. Kan misschien ook wat oneerlijk overkomen, maar tenslotte is er maar 1 iemand in de fout. En dat is de verkoper..
1) Niet vast schroeven is al de eerste grove fout.
2) Niet eens een spiegel meer :? is dus opzettelijk gedaan
3) minst erg nog vind ik maartoch, verkeerde doos

Dan weet hij ook direct eens hoe het is om je bedrogen te voelen..
Vincent

Bericht door Vincent »

PORSCHE schreef:Heb verleden maand een kapote porsche RSR van Greif -modelcars ontvangen.
Heb hem gebeld in Duitsland -kreeg nieuwewagen + de verzendingskosten terug betaald.
Heb ooit een viper naar Vincent gestuurd en deze was fatsoenlijk verpakt
Hij heeft hem ook goed ontvangen kortom als je iets verzend moet je het fatsoenlijk doen :pray:

Ja, met elastiek rond de motorkap en al. :)
Was er heel tevreden van. :wink:

Toegevoegd na 1 minuten:

Timo911 schreef:Heb ik het nu goed voor of niet?
=> Jij betaald voor een model in perfecte staat + verzendingskosten.
=> Hij stuurd een beschadigd model op

Mn eerste reactie is ook geld volledig terug vragen + eigen verzendingskosten uiteraard en dan ook de verzending die jij zelf moet betalen.

Maar: Gaat hij u nu 50 euro terug storten?
Zo ja, dan zou ik gewoon een mail sturen ( van zodra je het geld ontvangen heb ) dat hij kan kiezen: ofwel geen model meer ontvangen of dat hij u er nog eens de verzendingskosten voor mag bij betalen.

Lijkt mij niet echt overdreven.. Kan misschien ook wat oneerlijk overkomen, maar tenslotte is er maar 1 iemand in de fout. En dat is de verkoper..
1) Niet vast schroeven is al de eerste grove fout.
2) Niet eens een spiegel meer :? is dus opzettelijk gedaan
3) minst erg nog vind ik maartoch, verkeerde doos

Dan weet hij ook direct eens hoe het is om je bedrogen te voelen..

Ja, zo zit de vork in de steel. :wink:
Verzendkosten zijn €5,50 maar liever dat bedrag kwijt dan de volledige €50.Hij krijgt achteraf nog wel een gepeperd mailtje.
Grab life by the horns.
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Als het om principes gaat zou je ook die 5.50 aan verzendkosten moeten terugvorderen. Dit zijn kosten die jij gemaakt hebt omdat het artikel niet goed was. En daardoor een extra stap hebt moeten zetten. Maargoed je moet maar kijken hoe je het op lost. Gelukkig komt alles weer goed :)
Afbeelding
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

117ayrton schreef:[..]
mischien wil hij zo weer iemand anders in het zak zetten zeker
:thump_down:

Dat denk ik niet Vic, :think:
Want dan had hij Vincent ook al in zijn eigen vet laten gaar sudderen en gedacht: "steek je gekochte model maar daar,.... waar nooit geen daglicht komt". :mrgreen:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

1:18 24/7 schreef:Verder snap ik zoiezo niet dat hij het model nog terugwil...

ik snap dat best...

het gaat er in dit geval om dat je het model terug wilt hebben. In sommige gevallen kan de winkelier het model ook bij zijn leverancier claimen.

Wat wij er mee voorkomen is dat sommige mensen een spiegeltje afbreken, fotootje maken, spiegeltje er weer op plakken en ons een nieuwe laten versturen omdat het spiegeltje eraf zou liggen.... (en echt.. dat gebeurt...)

Voor retourzendingen hebben wij een antwoordnummer, zodat je niet met de rompslomp zit dat ook de retourkosten nog weer verrekent moeten worden.

Al met al denk ik dat sommige winkeliers/veiligsiteleveranciers hun zaakjes gewoon niet voor elkaar hebben... klantenbinding komt niet in hun woordenboek voor....
Vincent

Bericht door Vincent »

Het is teruggestort.
Nu nog even wachten tot het op de rekening staat en dan is het probleem eindelijk van de baan. :)
Grab life by the horns.
Plaats reactie