Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Hele mooie wagen en model...........in het chocoladebruin(?). Dit is misschien de enige bruine kleur die nog te pruimen is.
Gelukkig zie je weinig bruine wagens, dat is meestal voorbehouden aan de oudere types midden '70er tot midden '80er jaren zo'n beetje?!
Neemt niet weg dat het op de Montreal toch wel erg chicque staat.
Geweldige Alfa's! ik zou spontaan 1:18 gaan verzamelen (helaas heb ik daar de ruimte niet voor).
Om even terug te komen op de Carabinieri, de Carabinieri (of voluit L'Arma dei Carabinieri) is een militair korps van het Gendarmerie type met algemene politie taken. Ze fungeren inderdaad ook als militaire politie maar deze benaming alleen doe je ze tekort mee.
Vroeger was een Carabiniere gewapend met een Karabijn, vandaar deze benaming. Hun missie was de criminaliteit te onderdrukken en om de gemeenschap te dienen.
En wat betreft de blauwe en groene Polizia, begin jaren 70 ging men over van het militair groen naar blauwe politiewagens.
De Giulia in deze vorm heeft niet lang in het blauw rondgereden want men reed toen al veel in Alfetta's en Giulia Nuova's.
Er zijn overigens nog veel meer politie varianten in Italie en ook in Ticino (het italiaanstalige kanton van Zwitserland) had men Alfa's als dienstwagen.
Als ik al die update's van je zie, is het wel eens tijd voor een (paar) overzichtsfoto('s). Kan dat misschien geregeld worden? Ben wel benieuwd naar je opstelling.
Bedankt voor de reacties...
De laatste aanwinsten(40stuks) zitten allemaal veilig
opgeborgen in grote dozen vanwege plaatsgebrek
Nog een weekje werken dan is het verlof,
dan zal Ik eens werk van maken om groepshots
Echt een kleur dat op deze wagen past. Sportieve klassebak.
Op Spa Italia was er een goudkleurige aanwezig (ook een zeer speciale kleur). Zeer mooie wagen.
Ik denk wel dat AutoArt er een knap model van gemaakt heeft.
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'