Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
José Maria López heeft zijn kritiek gespuid over US F1, het team waarvoor hij dit seizoen zou gaan rijden. Ondertussen blijft hij hopen op een zitje in de Formule 1. López werd eind januari door US F1 gecontracteerd als eerste coureur. Een maand later werd dat contract echter alweer ontbonden, omdat het Amerikaanse team niet aan de start van het seizoen bleek te kunnen verschijnen.
De manager van de Argentijnse coureur liet zich eerder al zwaar kritisch uit over de gang van zaken bij US F1. Tijdens een persconferentie van de Argentijnse autosportbond deze week was het de beurt aan López zelf.
“Ik kan moeilijk zeggen dat wij iets fout hebben gedaan: we hebben simpelweg te veel vertrouwen gesteld in wat mensen ons vertelden”, zei López volgens Autosport. “Ze hebben dingen voor ons verborgen.”
“Zodra ik in februari in Charlotte kwam, besefte ik dat alles wat ze ons verteld hadden niet waar was. Maar dat was vooraf ondenkbaar: in zestig jaar Formule 1 is het nog nooit gebeurd dat een team zich inschreef en daarna de start niet haalde.”
López richt zich ondanks alle frustratie nog steeds op de Formule 1. “Ik wil mijn hoofd niet laten hangen. We gaan door, ook al hebben we op dit moment geen concrete dingen lopen.”
“Maar het is niet makkelijk en ik weet niet hoe lang ik of mijn familie dit volhoud. Testcoureur zou de beste optie zijn, want racen in de Formule 1 is dit jaar vrijwel onmogelijk.”
ik denk niet dat de teams zullen staan te springen om lopez, behalve dat hij misschien geld meebrengt, maar echt taltent valt die niet te noemen.
Wat hem is overkomen was zeker niet ondenkbaar, misschien had hij wat vaker op de fabriek moeten zijn om zijn nieuwe team te leren kennen en dan wat meer ins en outs te weten te komen.
Mooi inhaal werk overal op de baan. Ferrari schraapt aardig de punten binnen. McLaren komt nog iets te kort. Red Bull lijkt bij de start onverslaanbaar, maar het gaat nog niet goed in de race. Ik ben geen fan van Kubica, maar die 2e plek is een mooie verdienste. Gelukkig een betere race dan die in Bahrein.
Ik heb ook wel genoten van de vele inhaal maneuvres.
Door de overgang naar zomertijd heb ik het eerste uur gemist.
Dus namiddag tijdens de herhaling het begin gezien.
Mooie race, er gebeurde genoeg. Volgens mij kwam dat niet alleen door de regen trouwens, ik denk dat er dit keer meer coureurs waren die net een beetje extra gaven om in te halen . Het is te hopen dat ze dat volhouden.
Zou het ook niet kunnen dat Melbourne een heerlijke baan is met dito bochten waar je wel kan inhalen in plaats van een zandbak die er wel aardig uitziet door de bijgebouwen, maar niet voor spektakel zorgt?
rsh_scuderia schreef:Zou het ook niet kunnen dat Melbourne een heerlijke baan is met dito bochten waar je wel kan inhalen in plaats van een zandbak die er wel aardig uitziet door de bijgebouwen, maar niet voor spektakel zorgt?
Waarschijnlijk ook (ben ook geen fan van al die nieuwe Tilke circuits), maar volgens mij zijn er meer factoren dan alleen het circuit. Persoonlijk denk ik dat 't ook van de coureurs moet komen en dat zij na jarenlang parades rijden weer even moeten wennen aan het idee dat 't niet verkeerd is om af en toe risico te nemen om iemand voorbij te rijden.
Ik heb geen F1 wedstrijd gezien, maar ik kan mij herinneren dat in Melbourne altijd wel ingehaald werd. Een combinatie van een rechtstuk, bochtje rechtsaf, recht stuk, bochtje rechts af.
Daarna wat andere bochtjes, linker lange doordraaiende en flauwe bocht. Kleine chicane waar ingehaald kan worden. Recht stuk met een bochtje rechts af. Daarna een recht stukje met een bochtje linkaf. Dan een tricky rechterdoordraaier die belangrijk is voor het volgende lange rechte stuk.
Oftewel; banen die de natuur volgen of helemaal niet zo moeilijk zijn wat betreft opzet vaak de leukste races en mooiste banen om naar te kijken (Suzuka, Spa, Melbourne, A1-ring).
En voor de Volkskrantlezers onder ons; dat geldt niet per definitie, of altijd zoals bij Monza of Monaco.
Wel humor ja, dat de grootste teams de meest knuddige keuzes maken!
Maar wat een zaadbeslissing blijft het toch om deze grandprix op dit tijdstip, in dit deel van het seizoen en in dit deel van de wereld te organiseren! Vandaag al een code rood en morgen waarschijnlijk weer twee uur naar stilstaande coureurs kijken en halve punten aan het eind, thanks Bernie!
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Mooie prestatie van Sutil en de Red Bulls.
Ik zag de kwallie om 11:00 uur op de BBC. Erg van genoten. Ook genoten van de draai om de oren die Nicola aan PMS gaf
Gekeken tot de rode vlag bij 7:17... toen moest ik echt weg.
Mooie kwalificatie, jammer dat ze steeds met die rooije vlaggen wapperen daar in (communistisch?) Maleisium. Zou morgen best een bezienswaardige race kunnen worden, hoop alleen dat ze die sissy's niet de hele tijd afvlaggen.
- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -