oude '70s en '80s 1/24 , update:Fiat 127

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rallywalt
Schaal: 1:24
Contacteer:

Re: oude '70s en '80s 1/24 modellen en slotcars

Bericht door rallywalt »

Inderdaad Frank, en Bburago vermeldt dan nog "280 E" op de kofferklep :D

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Rossy
Schaal: 1:18

Bericht door Rossy »

Geweldig topic dit!
Ik zou bijna zin krijgen om ook op zoek te gaan naar deze modellen.
Leuke schaal (neemt niet zoveel ruimte in en toch leuk detail) en vooral lekker nostalgisch.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Zonder woorden....

Afbeelding

Wouter
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooie update !!!
MarcoAzzurro

Bericht door MarcoAzzurro »

rallywalt schreef:Hey Frank! dit wist ik helemaal niet! grappig, die details die je soms pas een hele tijd later ziet en te weten komt. Ik ben trouwens al een hele tijd op zoek naar een soort van "overzichtcatalogus", om een beter zicht te krijgen op de dingen die polistil gemaakt heeft. Heb jij enig idee of zoiets bestaat?

Wouter
Ik had hier overheen gelezen kennelijk :cool:
Je kan op zoek naar naar originele folders van polistl. deze worden regelmatig voor niet al te hoge bedragen te koop aangeboden via Ebay.
Kheb er zelf een van de Politoys M serie.
Als je er wat meer geld voor over hebt is dit denk ik wel een hele mooie aanwinst:

Afbeelding

Dit boek kost 130 euro, en de exclusieve versie (50 stuks) inclusief de speciale Bburago Alfa 75 kost 200,- maar dan heb je wel een erg mooi boekwerk:

Afbeelding

Als je interesse hebt pb je maar even :cool:

Fraaie Lancia Gamma poster trouwens :thump_up: Heb dit altijd een schitterende en vooral erg aparte auto gevonden.
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

rallywalt schreef:Zonder woorden....
Je zult het niet geloven maar vandaag kwam ik precies zo'n Gamma tegen in 1:1 bij Steenwijk. Mijn mond viel open van verbazing want het is een fiks aantal jaren geleden dat ik er voor het laatst een zag rijden. Mooie aanwinst zo'n folder.
Rock & Roll!!!
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Thanks mannen. Ik sta op het punt een 1/1 Gamma uit '78 te kopen, niet de populairdere coupe, maar een Berlina zoals op deze poster. Ik vond het altijd een aparte auto, met vele prachtige details, zoals het subtiele doorkijkrooster achteraan bijvoorbeeld. Ik ben nog volop in onderhandeling, de auto is van een collega op het werk die hem al van in '82 in bezit heeft. Staat al een hele tijd droog gestald, en (typisch italiaans) buiten de beide buitenspiegels is er zo goed als nergens roest, wat vrij zeldzaam is bij deze modellen.

Wouter
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Ik kan me herinneren wel eens wat plaatjes van deze auto gezien te hebben en ook de naam ken ik wel.
De twee samen kende ik echter niet en heb de auto ook nog nooit in het echt gezien, maar daar zou ik echt geen probleem mee hebben. Erg mooie auto en ja dat moet ook haast wel want het is een Lancia :D :cool:
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Ik vind het een echte klassebak, alleen jammer dat de auto nooit de motor kreeg die hij eigenlijk verdiende (lees: een 6 cilinder). het is ook niet Lancia's betrouwbaarste....
nu ja, ik heb gewoon iets met grote italiaanse auto's: de gamma, de fiat 130, de alfa romeo 6,..... Mn baas noemt deze de italiaanse citroën cx :)

Wouter
BlueCorsa

Bericht door BlueCorsa »

zéér schone collectie!
die modellen spreken me wel aan :)
Kijk ook op: http://www.dakartruckforum.forum2go.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
MarcoAzzurro

rallywalt schreef:Ik vind het een echte klassebak, alleen jammer dat de auto nooit de motor kreeg die hij eigenlijk verdiende (lees: een 6 cilinder). het is ook niet Lancia's betrouwbaarste....
nu ja, ik heb gewoon iets met grote italiaanse auto's: de gamma, de fiat 130, de alfa romeo 6,..... Mn baas noemt deze de italiaanse citroën cx :)

Wouter
Daar kan ik mij helemaal in vinden. Mijn persoonlijke favoriet in dat rijtje is dan weer de machtige Sei, maar ik vind het stuk voor stuk mooie wagens.
Bij ons in Leek zie ik zo nu en dan een Gamma berlina rijden (zelfde kleur als je poster), met imperiaal, italiaanser kan bijna niet :lol:
Veicolo

Bericht door Veicolo »

rallywalt schreef:Ik sta op het punt een 1/1 Gamma uit '78 te kopen, niet de populairdere coupe, maar een Berlina zoals op deze poster.
Geweldig! Dapper om zo'n "impopulaire, onbetrouwbare" Italiaanse berlina te willen redden en rijden. Heb het altijd een geweldige auto gevonden en nu helemaal want bijzonder zeldzaam geworden in tegenstelling tot de coupé die nog wel te vinden is. Veel wijsheid en plezier met je keuze gewenst.
Afbeelding
(foto: Scale143.com)
Rock & Roll!!!
MarcoAzzurro

Veicolo schreef:
rallywalt schreef:Ik sta op het punt een 1/1 Gamma uit '78 te kopen, niet de populairdere coupe, maar een Berlina zoals op deze poster.
Geweldig! Dapper om zo'n "impopulaire, onbetrouwbare" Italiaanse berlina te willen redden en rijden. Heb het altijd een geweldige auto gevonden en nu helemaal want bijzonder zeldzaam geworden in tegenstelling tot de coupé die nog wel te vinden is. Veel wijsheid en plezier met je keuze gewenst.
http://i10.photobucket.com/albums/a123/ ... 080905.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
(foto: Scale143.com)
Is dat een model uit de Lancia story collection? Moet zowat het enige model zijn van deze auto.
Ik weet alleen nog van een klein speelgoed geval in 1:66 van Giodi.

Afbeelding
Veicolo

Bericht door Veicolo »

Ja, voor zover ik weet wel. Zat bij uitgave 49 zo te lezen. Ook ik zou niet weten of er nog meer fabrikanten zijn die zich aan dit fraaie model "bezondigd" hebben.
Rock & Roll!!!
rallywalt
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Net terug van de beurs in Brussel (Woluwe), en 3 modelletjes gescoord..... Polistil Porsche 911 "Waldegaard", Polistil Porsche 911 met sneeuw en een koffertje, en een Bburago Matra Bagheera met wat opfriswerk. Dat 1/43 model van de Gamma zou ik overigens wel willen hebben :cool: Is er nog vlot aan te raken?
Fotos van de nieuwe karretjes volgen zo snel mogelijk.

Wouter
Plaats reactie