Ferrari Elite - Hotwheels elite

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

The Elite series produced very mixed results in the mid range market, and if this FXX model is any indication, the Super Elite series could very well be a total bust.

This model is touted as a "Limited Edition of No More Than 2006", which doesn't exactly show a lot of pride and confidence from the marketing people at Hot Wheels.
Hoewel het model er best mooi uitziet lijkt het erop dat de marketing mensen, productie-mensen en prijsbepalingsmensen ( :P ) het weer bij het kortste eind hebben... Nooit ga ik 200-300 euro betalen voor dit model, ook omdat ik een FXX niet mooi genoeg vind daarvoor.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

hanzjepanzje schreef:
The Elite series produced very mixed results in the mid range market, and if this FXX model is any indication, the Super Elite series could very well be a total bust.

This model is touted as a "Limited Edition of No More Than 2006", which doesn't exactly show a lot of pride and confidence from the marketing people at Hot Wheels.
Hoewel het model er best mooi uitziet lijkt het erop dat de marketing mensen, productie-mensen en prijsbepalingsmensen ( :P ) het weer bij het kortste eind hebben... Nooit ga ik 200-300 euro betalen voor dit model, ook omdat ik een FXX niet mooi genoeg vind daarvoor.
Dat een FXX niet je smaak is, dat is persoonlijk, wat betreft de prijs (welke veel te hoog is) maken de mensen van marketing handig gebruik van begeerte, iets wat ze waarschijnlijk van de mannen van Ferrari zelf hebben geleerd. Aan de andere kant is het ook raar dat gefortuneerde een vermogen over hebben voor een 1/1 waar ze niet eens mee naar de buren kunnen rijden !
Verzamelen is een hobby en daar heeft de een nu meer voor over dan een ander.
Aangezien Barbiefabrikant hotwheels de enige is die de Fxx in 1/18 maakt moeten we wel.
Voorbeeld: 40 gulden was jaren geleden ook veel geld voor een BBurago F40, tegenwoordig halen we onze neus er voor op en willen we minstens een Elite of beter nog een Kyosho.

Tijden veranderen, de prijzen ook (helaas).

Montezemolo :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Mwah niet helemaal met je eens Montezemolo.

De kwaliteit van de Elite series is soms bijzonder goed te noemen, maar vaker betreurenswaardig. Als Kyosho komt met een FFX ipv Mattel dan zullen, menig kritische koper, waarschijnlijk gaan voor Kyosho.... :wink:

En soms is het de truc om begeerte geen rol te laten spelen, hoe moeilijk dat ook is :doh:
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Montezemolo schreef:[..]

Dat een FXX niet je smaak is, dat is persoonlijk, wat betreft de prijs (welke veel te hoog is) maken de mensen van marketing handig gebruik van begeerte, iets wat ze waarschijnlijk van de mannen van Ferrari zelf hebben geleerd. Aan de andere kant is het ook raar dat gefortuneerde een vermogen over hebben voor een 1/1 waar ze niet eens mee naar de buren kunnen rijden !
Verzamelen is een hobby en daar heeft de een nu meer voor over dan een ander.
Aangezien Barbiefabrikant hotwheels de enige is die de Fxx in 1/18 maakt moeten we wel.
Voorbeeld: 40 gulden was jaren geleden ook veel geld voor een BBurago F40, tegenwoordig halen we onze neus er voor op en willen we minstens een Elite of beter nog een Kyosho.

Tijden veranderen, de prijzen ook (helaas).

Ja maar het is nogal een verschil om 4 keer zo veel voor een super elite neer te tellen terwijl het model niet 4x zo mooi is. Had het veel verstandiger gevonden als HW de aandacht op de "gewone" elite serie had gehouden en niet gaan zitten ouwehoeren met super elite modellen. Wat krijgen we hierna Mattel Hyper Elite? 600 euro voor een FXX waarbij de wagen op een zilveren basis is gemonteerd, voorzien van werkende koplampen en slechts in een oplage van 1000 is gemaakt?
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
forzamasta
Contacteer:

Bericht door forzamasta »

Mee eens hanzjepanzje,

Zoals ik al vaker heb aangegeven in dit topic moet HW zich toeleggen
op het leveren van kwaliteit. laten we eerlijk zijn, de meest modellen
die HW tot nu toe heeft uitgebracht zijn echt van een bedroevend niveau als je ze langs bv. Kyosho-Ferrari's zet. En zoals al in het stukje over de FXX vermeld, als je basis al slecht is kun je nog zo'n belachelijke prijs eraan hangen, een high end model wordt het nooit!
Een high end 599 zou bijvoorbeeld o.a. gewijzigde velgen/banden moeten hebben en andere materialen in het interieur. Nu zitten er 3 extra stickers op en is de verlichting gedetailleerder. Moet je daarvoor 140 Euro extra betalen?
Als je voor de Super Elite gaat heb je echt geld teveel, want de gewone elites kosten eigenlijk al teveel...
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik sluit me bij Forzamasta aan. Ik zag dat ze ook de Ferrari 333 SP in (normale?) Elite versie gaan uitbrengen. De eerste foto's zijn alweer teleurstellend, want Hot Wheels let helemaal niet op of het model wel klopt. Zo is de 333 SP nooit zo uitgebracht zoals Hot Wheels hem maakt. Er zijn legio fouten (velgen, koplampen, luchthappers, spoilers, lange/korte staart). Als ze dat nog zouden corrigeren bij de Elite versie, maar dat doen ze blijkbaar niet. :thump_down:
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
rsh_scuderia
Moderator

Wat mij opvalt is dat ze vaak "oude" mallen gebruiken. qua vorm wordt er dus zelden iets aangepast. Materiaal is vaak wat luxer, hoewel dat bij de testarossa gewoonweg niet het geval is geweest.
Naar mijn mening is dat dan ook het slechtse model van 2006.

Zodra ik weer internet heb zal ik daar een vilein verslagje over maken..... :whistle:
forzamasta
Contacteer:

@ bigodino:

Zou best kunnen dat het model wèl klopt.
Ik meen ooit foto's gezien te hebben van het prototype van de 333 SP
en die zag er precies zo uit. Maar ik ga 't opzoeken, hou je (jullie)
op de hoogte!
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

forzamasta schreef:@ bigodino:

Zou best kunnen dat het model wèl klopt.
Ik meen ooit foto's gezien te hebben van het prototype van de 333 SP
en die zag er precies zo uit. Maar ik ga 't opzoeken, hou je (jullie)
op de hoogte!
Op presentatiefoto's van het laatste chassis (gepresenteerd op 15 september 1998) zag de 333 SP er inderdaad enigszins zo uit, maar let eens op de velgen en de luchthapper tussen de koplampen. Die kloppen niet. Raceversies hadden afwijkende luchtinlaten, bodywork, spoilers en velgen. Zou toch leuk zijn als je voor je geld een beetje kloppend model krijgt.
Groeten, Peter

forzamasta
Contacteer:

je hebt gelijk. Denk dat het MOMO model nog het meest kloppend is...
Want dit is inderdaad een onzinmodel...
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Ok..een hoop negatieve geluiden, en ja de meeste van Hotwheels vind ik inderdaad ook niet om aan te zien. Maar het blijft zo dat ze modellen maken die een ander merk nooit zal produceren simpelweg om de reden dat ze de exclusieve licentie voor Ferrari hebben.
En ja, jullie hebben allen gelijk dat de prijs veel te hoog is voor hetgeen wat ze leveren. Toch blijf ik positief omdat de kwaliteit zienderogen vooruit gaat en dan vooral op de mallen die ze in eigen beheer maken, wees eerlijk !?
Het probleem bij Hotwheels is dat ze ook de spelende kinderen tevreden willen houden. (hiermee bedoel ik niet mensen met een low budget).
De toekomst zal het leren.

rsh_scuderia
Moderator

De Elite modellen zijn duidelijk niet bedoeld als speelgoed. Hotwheels heeft hier een andere (goedkopere) serie voor. Vaak met dezelfde modellen trouwens.

De kwaliteit gaat niet zienderogen vooruit. De Ferrari F40 was hoopvol en goed te noemen. Op de 599 GTB en wellicht de F430 na zijn de producten geen significante verbetering.
Als je beloofd om iedere maand 1 nieuw product in de markt te zetten moet je dat doen, als je daarnaast een hogere kwaliteit beloofd, moet je dat ook doen.
gianni

Bericht door gianni »

hallo allemaal ik ben eigennaar geworden van de special elite ferrari FXX
ik zelf vindt het een prachtig model maar kost inderdaad een hoop euri
hotwheels wil met de super elite laten zien dat zij ook modellen kunnen maken op een hoog niveau ik zelf heb deze gekocht omdat ik de fxx echt
geweldig vindt hij staat op een carbonne onderplaat ,en het interieur is volledig afgewerkt ook met carbon verder zitten er foto ets delen op en zijn de velgen in de juiste kleur (dit is het race model) gewoon mooi om te zien. dit is ook de enigge die ik in deze serie koop de rest doet mij niet veel verzemaal zelf het vele durdere sigment cmc bbr tamiya kyosho en make up en ja overhotwheels vindt het inderdaad niet veel bijzonders
hebben een aantal leuke dingen maar het meest is mij niet aantrekkelijk
de ene heeft wat meer over dan een ander je moet natuurlijk ook in je eigen portomonee kijken!!

Toegevoegd na 25 minuten:

dit is ie dan
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Even mijn mening nuanceren. Het lijkt misschien alsof ik alleen maar negatief ben over Hot Wheels en Elite in het bijzonder. Het is natuurlijk zo dat iedereen voor zichzelf moet afwegen of hij de prijs/kwaliteit verhouding goed genoeg vindt om een Hot Wheels te kopen (en voor welk doel, variërend van speelgoed tot miniatuur kunstobject).
Maar als Hot Wheels zich op het terrein van Exoto, BBR en CMC begeeft wat prijs betreft, dan onderwerpt Hot Wheels zich ook aan de kwaliteitseisen die je intussen gewend bent voor diezelfde Exoto etc. En dan valt Hot Wheels door de mand.
Ik heb het idee dat Hot Wheels op een goedkope manier wil meeprofiteren van het feit dat een groep verzamelaars tegenwoordig best veel geld over heeft voor een model. Maar ik kan me niet voorstellen dat in een FXX Super Elite evenveel tijd en geld zit als in een BBR 375 Plus. En dat suggereert de prijs wel.
Groeten, Peter

jassie

Bericht door jassie »

Ik sluit me hierbij volledig aan!
Plaats reactie