F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

St. Paul schreef:Zou overigens wel lachwekkend zijn als Spyker na al hun geklaag serieus een chassis van Mclaren willen gaan gebruiken volgend jaar. Waarschijnlijk gaat dat toch naar Prodrive, maar goed.
Waarom lachwekkend, volgend jaar is het legaal, dit jaar niet.

SUper Aguri gaat die puntjes nog wel kwijtraken :mrgreen: :angel:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
fish88

Bericht door fish88 »

Schumi28 schreef:[..]

Waarom lachwekkend, volgend jaar is het legaal, dit jaar niet.

SUper Aguri gaat die puntjes nog wel kwijtraken :mrgreen: :angel:
Albers heeft goed gereden trouwens vandaag :dance: :angel:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Ferrari10flrb
Contacteer:

Albers

Bericht door Ferrari10flrb »

Dit wordt weer een lange discussie :) Als je in een Spyker of Minardi rijdt of hebt gereden weet je dat je achteraan rijdt. (vraag maar Webber, Verstappen, Alonso) En dat heeft echt niets met talent te maken. Dus ook Albers kan mede door de auto niets laten zien. Sutil is zeker een talent. Maar vergeet niet dat hij pas vandaag de 1e ronde fatsoenlijk zonder brokken is door gekomen.

Maar als je kijkt naar Albers'zijn prestaties in de DTM in vergelijking tot bijv Hakkinen, Alesi en Frentzen om maar eens een paar coureurs te noemen met een F1 cv waar iedere Nederlandse coureur van mag dromen en dan heeft hij zeker wat gepresteerd.

Wat betreft de heer R. Schumacher ben ik het overigens het wel eens met St Paul.

Ben geen fan van Mclaren (vroeger in het Lauda tijdperk overigens wel) maar heb zeker bewondering voor Hamilton. Maar de euforie vind ik weer wat overdreven.

Ik ben een Ferrari fan maar zeker geen blinde, maar tot op dit moment lijkt Ferrari wel de betere auto te hebben.

Wat betreft het chassis gebeuren: zag onlangs een oude documentaire op Discovery over de F1 oa de Senna crash en daarin werd al gemeld dat in regelement van de FIA staat dat teams verplicht zijn hun eigen auto te
bouwen en dat alleen de moter en de versnellingsbak gekocht mogen worden. Dus feitelijk zijn de Aguri en de Toro Rosso dus illegaal. Maar mocht het regelement gewijzigd worden in 2008 dan is ook voor Spyker logisch om een chassis te kopen. Maar nu is dat gewoon "verboden" volgens de regels
St. Paul

Re: Albers

Bericht door St. Paul »

Ferrari10flrb schreef: Maar als je kijkt naar Albers'zijn prestaties in de DTM in vergelijking tot bijv Hakkinen, Alesi en Frentzen om maar eens een paar coureurs te noemen met een F1 cv waar iedere Nederlandse coureur van mag dromen en dan heeft hij zeker wat gepresteerd.
F1 is geen DTM. Als mannen die lang in de F1 wisten mee te komen in DTM minder goed meekomen wat zegt dat dan over Albers die goed in de DTM mee kwam? Ik zie ook Paffet ook geen grote worden in de F1.

Albers zit in een team waar je inkomt met sponsors, niet een team met een wat bekend staat als springplank naar grote teams zoals bv Sauber veel meer was. Met als uitzondering Alonso, maar als ik me niet vergis werd die ook zwaar gesponsord, iets waar hij later als "selfmade-man" plots zich niets meer van herinnerde. Albers komt in het rijtje Luca "testrijder" Badour, Giancarlo "net niet" Fisichella (zelfde geldt voor Webber), Ukyo "leuk dat je er was" Katayama, Jarno "treinmachinist" Trulli en jongens als Tuero, Nakano, Mazzacane en Yoong te staan.

Een F1 carriere moet beginnen als je ergens rond de 22 of 23 zit. En wil je succesvol worden moet je op je 4de gewoon op die kart zitten. Albers begon op zijn 16de ofzo? Het is knap dat hij de F1 nog heeft weten te halen. Zeker. Maar meer zit er echt niet meer in. Grote teams nemen jongens als Hamilton, Kovalainen, Kubica en hebben Vettel, Rosberg, Piquet Jr., Glock, Montagny en Senna klaar staan.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
boerke04

Bericht door boerke04 »

Albers begon op zijn 16de ofzo?
Volgens mij is albers al van jongs af aan actief in de kart/ autosport, doornbos is laat begonnen. Die tenniste volgens mij eerst, tennis vind ik overigens voor meisjes maar dat doet hier niet veel terzake :mrgreen: .
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Lekker off topic, ben ik het 100% met je mee eens Boerke :mrgreen: Tennis is voor meisjes.

Anna Kournikova enneh, eigenlijk alleen Anna Kournikova staat mij bij :doh:

Maar goed, Albers heeft het zwaar. Nu heb je rijders die kunnen rijden met een slechte auto ( Montoya ) en rijders die alleen kunnen presteren met een goede auto (Ralf Schumacher) bij Williams BMW als teamgenoten ter vergelijking.

Albers rijdt niet slecht, maar ik voel bij hem niet de "Oempfh" die ik heb bij Hamilton of wat ik had bij Senna. (hoewel beide buiten de klasse vallen van Alberts). Promotioneel is hij wel beter, maar dat Maximum Attack verhaal irriteert mij enorm :evil:

Spyker is geen topteam, maar volgens mij hebben zij dat als eerst ook gezegd.
Ik hoop dit jaar op een paar puntjes, zou toch mooi zijn als Nederlands team :?:
De kwaliteiten om een topteam te worden is bijna een utopie. Dan heb je fabriekssteun nodig en 1 a 2 zeer grote sponsoren. En dan heb ik het niet over de omvang van mijnheer Trust, maar om zijn sponsorbedrag... :mrgreen:
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Noordhollands dagblad schreef:Verstappen in beeld bij Spyker

AMSTERDAM - Jos Verstappen komt dit seizoen mogelijk in actie voor het F1-team van Spyker. Sponsor Trust wil de Limburger graag in actie zien tijdens de Grand Prix van België. Spyker ziet dat wel zitten en biedt Verstappen waarschijnlijk de kans om tijdens de oefensessies op vrijdag te rijden.

"Ik vond het meteen een hartstikke leuk idee”, gaf Spyker F1-baas Michiel Mol toe op RTL7. "Dan maken we er in Spa-Francorchamps een Nederlands feestje van. Ik denk dat heel veel Nederlanders het geweldig zouden vinden om Jos te zien rijden.”

De test van Verstappen is echter niet alleen maar een middel om meer publiciteit te krijgen.

"Het gaat om een serieuze test en is niet enkel een evenement", benadrukt Verstappen RaceReport. "Misschien wil het team gewoon horen wat ik van de auto vind, aangezien ik niet enkel in Spa zal testen.

Albers scherp zetten

De ervaring van Verstappen kan inderdaad een voordeel zijn voor het team, maar kwade tongen beweren dat de tests van Verstappen een ander doel zouden hebben.

"Ik weet niet of het de bedoeling is om Christijan (Albers) zo op scherp te zetten. Maar volgens mij zou dat geen slechte zaak zijn voor het team."

De positie van Albers staat momenteel ter discussie. De Nederlander slaagt er dit seizoen immers maar niet in om het tempo van zijn jonge teamgenoot Adrian Sutil te volgen.
Ferrari10flrb
Contacteer:

St. Paul schreef:Heeft het ooit wel gelopen dan bij Albers? :lol:
In de DTM en Duits F3 dus wel. dat destijds hoger stond aangeschreven dan tegenwoordig. Je hoort mij overigens niet zeggen dat het DTM een hoger niveau heeft dan de F1.

Toegevoegd na 12 minuten:
St. Paul schreef:[..]

F1 is geen DTM. Als mannen die lang in de F1 wisten mee te komen in DTM minder goed meekomen wat zegt dat dan over Albers die goed in de DTM mee kwam? Ik zie ook Paffet ook geen grote worden in de F1.

Albers zit in een team waar je inkomt met sponsors, niet een team met een wat bekend staat als springplank naar grote teams zoals bv Sauber veel meer was. Met als uitzondering Alonso, maar als ik me niet vergis werd die ook zwaar gesponsord, iets waar hij later als "selfmade-man" plots zich niets meer van herinnerde. Albers komt in het rijtje Luca "testrijder" Badour, Giancarlo "net niet" Fisichella (zelfde geldt voor Webber), Ukyo "leuk dat je er was" Katayama, Jarno "treinmachinist" Trulli en jongens als Tuero, Nakano, Mazzacane en Yoong te staan.

Een F1 carriere moet beginnen als je ergens rond de 22 of 23 zit. En wil je succesvol worden moet je op je 4de gewoon op die kart zitten. Albers begon op zijn 16de ofzo? Het is knap dat hij de F1 nog heeft weten te halen. Zeker. Maar meer zit er echt niet meer in. Grote teams nemen jongens als Hamilton, Kovalainen, Kubica en hebben Vettel, Rosberg, Piquet Jr., Glock, Montagny en Senna klaar staan.
Het enige wat ik heb willen zeggen is dat ik het nu nog te vroeg vind om na 4 races een oordeel te geven over Albers' zijn carriere. Beetje kort door de bocht. Maar dat mag je mening zijn hoor.
Spyker bestaat nog geen jaar dus daar kun je nog geen oordeel over vellen of men wel of geen talenten aanneemt. Ze verkiezen wel Sutil boven Monteiro. Dus een paydriver met talent. Er zijn 22 stoeltjes en met alleen supertalenten heb je het veld niet vol. Dus ik ben blij dat er een nederlander bij die 22 hoort en net als het feit dat er een nederlands team is. Overigens je kunt ook wel weer een discussie gaan beginnen over de namen die je opnoemt.

En verder is het je hele betoog voor de meeste F1 fans een open deur en bij iedereen wel bekend.

Toegevoegd na 2 minuten:
rsh_scuderia schreef:Lekker off topic, ben ik het 100% met je mee eens Boerke :mrgreen: Tennis is voor meisjes.

Anna Kournikova enneh, eigenlijk alleen Anna Kournikova staat mij bij :doh:

Maar goed, Albers heeft het zwaar. Nu heb je rijders die kunnen rijden met een slechte auto ( Montoya ) en rijders die alleen kunnen presteren met een goede auto (Ralf Schumacher) bij Williams BMW als teamgenoten ter vergelijking.

Albers rijdt niet slecht, maar ik voel bij hem niet de "Oempfh" die ik heb bij Hamilton of wat ik had bij Senna. (hoewel beide buiten de klasse vallen van Alberts). Promotioneel is hij wel beter, maar dat Maximum Attack verhaal irriteert mij enorm :evil:

Spyker is geen topteam, maar volgens mij hebben zij dat als eerst ook gezegd.
Ik hoop dit jaar op een paar puntjes, zou toch mooi zijn als Nederlands team :?:
De kwaliteiten om een topteam te worden is bijna een utopie. Dan heb je fabriekssteun nodig en 1 a 2 zeer grote sponsoren. En dan heb ik het niet over de omvang van mijnheer Trust, maar om zijn sponsorbedrag... :mrgreen:
Helemaal mee eens!!
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Het enige wat ik heb willen zeggen is dat ik het nu nog te vroeg vind om na 4 races een oordeel te geven over Albers' zijn carriere. Beetje kort door de bocht.
Alberts' carriere duurt natuurlijk al iets langer dan die vier 'races' in 2007.

Net als het zoeken naar excuses trouwens.

Tot nog toe vertoont de loopbaan van Albers in de F1 grote overeenkomsten met die van zijn voorganger uit Belgisch Limburg.

Het is een opéénstapeling van 'what if' 'volgende keer beter' 'dit is het hoogst haalbare voor het team' en vooral 'how much?'

Op één belangrijk punt schiet Albers echter ernstig tekort ten opzichte van ons'Jos... resultaten!! Ik breek hier geen lans voor de rijkunsten van dhr. Verstappen, want ook hij heeft een boel verknoeid in zijn actieve jaren, maar hij heeft tenminste nog een zooitje zelfverdiende punten achter zijn naam staan, allemaal behaald in wedstrijden waar meer dan zes auto's van start gingen !!

8)

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Ferrari10flrb
Contacteer:

Albers

Jolly Club schreef:
Het enige wat ik heb willen zeggen is dat ik het nu nog te vroeg vind om na 4 races een oordeel te geven over Albers' zijn carriere. Beetje kort door de bocht.
Alberts' carriere duurt natuurlijk al iets langer dan die vier 'races' in 2007.

Net als het zoeken naar excuses trouwens.

Tot nog toe vertoont de loopbaan van Albers in de F1 grote overeenkomsten met die van zijn voorganger uit Belgisch Limburg.

Het is een opéénstapeling van 'what if' 'volgende keer beter' 'dit is het hoogst haalbare voor het team' en vooral 'how much?'

Op één belangrijk punt schiet Albers echter ernstig tekort ten opzichte van ons'Jos... resultaten!! Ik breek hier geen lans voor de rijkunsten van dhr. Verstappen, want ook hij heeft een boel verknoeid in zijn actieve jaren, maar hij heeft tenminste nog een zooitje zelfverdiende punten achter zijn naam staan, allemaal behaald in wedstrijden waar meer dan zes auto's van start gingen !!

8)
Ben ik met je eens hoor. En het is ook wel gemeengoed onder alle F1 coureurs om excuses te zoeken en telkens weer te eindigen met te hopen dat het volgende race beter gaat.
En idd Verstappen heeft ook beter gepresteerd en zeker ook voor meer spektakel gezorgt. Maar over een langere periode ook in betere auto's gereden. Benneton was natuurlijk een topteam en de Arrows in 2000/2001 een prima "middenmotor".
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Nog een punt vind ik Albers verleden met Mercedes en het feit dat juist zij niks met hem doen. Albers presteerde zo goed voor Mercedes maar toch kiest Mercedes er voor om Paffet bij Mclaren te parkeren. Nu is testrijder ook niet alles, zeker als Hamilton zo start en Mercedes' roep om Paffet vernietigd, maar enkele jongens die op veel betere posities zitten dan Albers komen als testrijders bij de grote teams vandaan. En ik zou liever Mercedes achter me hebben staan dan een Trust. Als Prodive met Mclaren chassis gaat rijden dan kan een rijderverhuur er ook zo maar in zitten. En Prodrive is een veel professionelere club in de racerij dan Spyker.

Jos Verstappen had veel meer in gezeten, met een goede manager en wat meer realisme in het begin van de carriere had Jos veel succesvoller geweest.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Albers

Als buitenstaander zul je nooit echt weten waarom men voor een bepaalde coureur kiest of juist niet. In de wereld van de f1 is niet altijd alles te verklaren.

Misschien heeft Albers wel een grote mond gehad tegen meneer Haug. Of te aardig tegen zijn dochter of vrouw geweest. Of Albers wilde gewoon racen ipv testen, wie weet Mercedes vind Nederland niet interessant genoeg. Of St Paul heeft een hekel aan Albers.

En natuurlijk is Trust niet vergelijken met Mercedes en Spyker niet met Prodrive. Dat weet iedereen. Wederom een open deur.

Het "als Verstappen" is zolangzamerhand ook al verbrande turf aan het worden
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ferrari10flrb schreef:wie weet Mercedes vind Nederland niet interessant genoeg. Of St Paul heeft een hekel aan Albers.
Ik denk beide.

Waarom Verstappen weer terug moet is onbegrijpelijk. De persoon die 100% zeker zou gaan racen in de Champcars, zeker weten zou gaan rijden in de A1GP op Zandvoort, die zeker weten alleen voor een topteam zou gaan rijden er instapte bij Minardi. Geef mij maar een echt talent die zo een wagen kan besturen....

Domme zet :thump_down:
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

rsh_scuderia schreef:[..]

Ik denk beide.

Waarom Verstappen weer terug moet is onbegrijpelijk. De persoon die 100% zeker zou gaan racen in de Champcars, zeker weten zou gaan rijden in de A1GP op Zandvoort, die zeker weten alleen voor een topteam zou gaan rijden er instapte bij Minardi. Geef mij maar een echt talent die zo een wagen kan besturen....

Domme zet :thump_down:
Waarom? Albers bakt er weinig van dus zetten ze Verstappen in om Albers te puchen. Ik denk dat Verstappen dat nog wel kan.

Bijkomend voordeel is dat Verstappen heeft een grotere aanhang heeft dus dat is precies wat Perridon wil. veel aandacht voor de test van Verstappen en dus automatisch voor Trust. Zo dom is die sjaal nog niet.............. :|
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Ferrari10flrb
Contacteer:

Albers

Heb nog even geen mening over deze test :wink: Behalve dat het in ieder geval veel publiciteit opleverd. En Verstappen kan natuurlijk erg op zijn bek gaan. Dus het is toch wel lef van hem.

(Ik kan natuurlijk niet achter de schermen kijken, maar mijns inziens had Jos wel in Amerika kunnen rijden als hij of zijn management in het verleden de contacten met Muermans en Trust beter had onderhouden, maar dat is mijn persoonlijke mening)

Misschien kunnen we beter een nieuw topic gaan maken: Nederlanders in de F1 of iets dergelijks met F12007 heeft het niet zo veel meer mee te maken :)
Plaats reactie