Fotowedstrijd?

Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Lexusfreak schreef:Inderdaad, Moderne auto's en dan zie je 2 oude E46's of 2 oude citroens.
Ja, klopt helemaal, de auto hoeft niet perse heel nieuw te zijn, maar als ie gewoon een modern en tijdloos design heeft is het goed.
Denk dat de huidige wedstrijd niet goed afgebakend is :mrgreen:
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Als ik die wedstrijd had georganiseerd had ik die citroenen er juist in laten zitten, die vind ik (voor hun tijd) zeer modern en nog steeds eigenlijk. Die van HJ had ik er dan bijvoorbeeld uitgegooid omdat ik die achtergrond niet aan de omschrijving vindt voldoen (please don't ban me now HJ! :mrgreen: ). Maar dan is de organisator dus de jury en kan die bepalen of een inzending aan zijn eisen voldoet en dus door mag naar de stemronde of niet. :thump_up:
Gebruikersavatar
RvO
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 31 okt 2005 22:36
Schaal: 1:18

Bericht door RvO »

Ik geef wel een beetje toe dat het onderwerp niet ontzettend duidelijk was en dat kwam voornamelijk omdat ik eigelijk al een onderwerp in m'n gedachte had, maar op het laatste moment zag ik dat er al zoiets geweest was.

Maar ondanks dit, vind ik het zeker een goed idee om de organisatoren te laten bepalen of een foto mee mag doen ja of nee. Wel moet er goed beargumenteerd worden waarom de foto niet mee mag doen.
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Bericht door Lexusfreak »

Ricardo schreef:[..]

Denk dat de huidige wedstrijd niet goed afgebakend is :mrgreen:

Dus jij vindt een e46 tijdloos :lol:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Lexusfreak schreef:[..]


Dus jij vindt een e46 tijdloos :lol:
Lezen is ook een vak :angel:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Hopelijk worden de volgende afleveringen weer doe opdrachten :thump_up:

De laatste 2 waren wel erg makelijk en niet echt een uitdaging :shifty:
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door jerico »

ik heb in de foto wedstrijd ook de mp4/4 gebruikt van ayrton senna, niet bepaald een nieuwe auto, maar er zit wel een verhaal achter. Het is in principe een hele moderne auto omdat hij uit de f1 afstamt en heeft voor veel moderne technologie gezorgd...!

en overigens is er gezegd, "wat is modern", tijdloze auto's werd er gezegd in een ander topic, en dat is bij iedereeen een persoonlijke mening. :mrgreen:

greetz,

jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

RvO schreef:Ik geef wel een beetje toe dat het onderwerp niet ontzettend duidelijk was en dat kwam voornamelijk omdat ik eigelijk al een onderwerp in m'n gedachte had, maar op het laatste moment zag ik dat er al zoiets geweest was.

Maar ondanks dit, vind ik het zeker een goed idee om de organisatoren te laten bepalen of een foto mee mag doen ja of nee. Wel moet er goed beargumenteerd worden waarom de foto niet mee mag doen.
Ik had nog gevraagd om een omschrijving van moderne auto ;)
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Het was wellicht makkelijker geweest als er had gestaan, auto's vanaf bijvoorbeeld 1/1 productiejaar 2000.

Montezemolo :thump_up:
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door the_stig »

Ik vond geen topic waar ik dit kon zetten en wilde ook geen nieuw aanmaken, dus dan maar hier.

In de huidige fotowedstrijd (2008-02) is er 1 foto met een zwarte rand.
Volgens mij was dit verboden.
Ik heb ooit eens een foto met kader moeten vervangen door dezelfde foto zonder kader.
Als het toch is toegestaan, des te beter.
Maar dan zijn de mogelijkheden zeer groot.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door Markopolo »

the_stig schreef:Ik vond geen topic waar ik dit kon zetten en wilde ook geen nieuw aanmaken, dus dan maar hier.

In de huidige fotowedstrijd (2008-02) is er 1 foto met een zwarte rand.
Volgens mij was dit verboden.
Ik heb ooit eens een foto met kader moeten vervangen door dezelfde foto zonder kader.
Als het toch is toegestaan, des te beter.
Maar dan zijn de mogelijkheden zeer groot.
Aangepast :thump_up:
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door the_stig »

Thanks :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door 1:18 24/7 »

F40F50ENZO schreef:
1:18 24/7 schreef:Weinig inzendingen helaas, I know, had zelf ook mee kunnen doen, maar ben het eerlijk gezegd een beetje vergeten... :oops:

Maar mijn stemmen:

the_stig :eerste:

Vind de rest eigenlijk niet goed genoeg om een stem te krijgen... (Diorama's die in beeld aflopen, een aston op een rots of een keukentafel...)
Azijnpisser :evil:
Ben gewoon eerlijk, alleen maar ja en amen heeft niemand wat aan. Ik kom vaak op http://www.dutchphotozone.com en daar beoordeeld iedereen elkaars werk, vaak vrij kritisch en soms ook keihard. Maar daar kom je wel mee verder denk ik. Binnenkort maar eens een soortgelijk topic hier starten... :think:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door coolpappa04 »

Vind de rest eigenlijk niet goed genoeg om een stem te krijgen...
1:18 24/7 ik ben een grote fan van je fotowerk, maar zoiets zeg je niet uit respect voor anderen die ook hun best doen :thump_down: :thump_down:
het is en blijft een hobby en door uitspraken als deze haken mensen af na een tijdje :(
ik heb vroeger in een fotoclub gezeten en heb mooi werk afgeleverd(bondracer kan dit beamen) maar dit is één van de redenen waarom ik ermee gestopt ben,altijd dat gezaag van (zogezegde experts)die een prachtige foto afbreken,en waarom... :?:
natuurlijk mag je een eigen mening hebben maar er zijn andere manieren om dit over te brengen :idea:
Afbeelding
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door 1:18 24/7 »

coolpappa04 schreef:
Vind de rest eigenlijk niet goed genoeg om een stem te krijgen...
1:18 24/7 ik ben een grote fan van je fotowerk, maar zoiets zeg je niet uit respect voor anderen die ook hun best doen :thump_down: :thump_down:
het is en blijft een hobby en door uitspraken als deze haken mensen af na een tijdje :(
ik heb vroeger in een fotoclub gezeten en heb mooi werk afgeleverd(bondracer kan dit beamen) maar dit is één van de redenen waarom ik ermee gestopt ben,altijd dat gezaag van (zogezegde experts)die een prachtige foto afbreken,en waarom... :?:
Ok, jij heb mn opmerking duidelijk verkeerd begrepen!

Ik wil niemand beledigen en al helemaal niet de expert uithangen (want dat ben ik verre van!) maar als ik niet zo onder de indruk van een bepaalde foto ben moet ik dan doen of ik het mooi vind of schijnheilig mn mond houden?

Ik ben persoonlijk van mening dat je met (opbouwende) kritiek iets kan, daar kan je van leren en het dwingt je op een andere manier en kritischer te kijken naar je inzending. Vandaar ook mijn voorstel om zo'n soort topic te openen, want ik ben zelf de eerste die erg graag wat kritiek/tips op zn foto's krijgt (ben er zelf namelijk steeds ontevredener over)! Op die manier krijg ik een beter beeld wat er aan schort en wat ik kan doen om mezelf te verbeteren, een forum ziet namelijk meer dan één!
coolpappa04 schreef:natuurlijk mag je een eigen mening hebben maar er zijn andere manieren om dit over te brengen :idea:
Vind de rest eigenlijk niet goed genoeg om een stem te krijgen...
Ik weet niet hoe ik dat vriendelijker of genuanceerder had kunnen zeggen...
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Plaats reactie