Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik maak ze schoon met een sportsok! (ja serieus!) Dat krast en stoft absoluut niet.
Als ze een beetje vaal worden dan doe ik een beetje auto pots op een stukje stof waar die piama's van gemaakt worden (soort badstof). Ik poets dat dan voorzichtig uit over de lak en dus niet over ramen en vooral niet over chroom want dat poets je er af!
Vooral dat poetsen helpt goed! Goede glans en 'zacht' dus stof blaas je zo weg! De poets die ik gebruik is van Turtle Wax!
de auto zelf maak ik altijd zuiver met een statisch doekje en veeg na met een doekje waar je het scherm van de computer mee zuivermaakt ,de ruitjes maak ik zuiver met een spray waar je de vensters mee zuivermaakt en het interieur met een zachte vervborstel
Gebruik een schilderskwast met echt varkenshaar (zijn duur) maar deze laten geen krassen
na op de lak en ramen van de modellen , om de glans weer terug te krijgen gebruik ik
was in een spuitbus van Carteck en ze zijn weer als nieuw .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Vandaag ook 'ns zo'n bus gekocht, werkt als een trein! Gewoon een paar keer wat lucht sprayen en je model is compleet en perfect stofvrij, zelfs op plekken waar je met een doek of kwast moeilijk bij komt . Grote voordeel is dat je het model niet aanraakt, dus er kan ook niks kapot gaan.
Kyoshofan schreef:Wat is dat voor een bus als ik vragen mag
Gewoon een bus met een hoge druk lucht?
Kost +/- 5 euro en is eigenlijk bedoeld om elektronica in pc's en fotocamera's schoon te maken (volgens mij zijn er ook bussen voor universeel gebruik, die zijn in principe exact hetzelfde). Ik heb de bus bij plentyparts gekocht, maar waarschijnlijk heeft een doe het zelf zaak of een winkel voor fotografie wel iets soortgelijks .