Powco 1:18

Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Powco 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Dat ben ik niet met je eens Tom :oops: modellen voelen en zien er toch echt wel goedkoper uit. Vond ze laatst trouwens ook ergens in de Uk op het net, waren ze nog geen 10 euro pst, maar ja met verzenden wordt het allemaal wel duurder.....
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Powco 1:18

Bericht door Tom_Aston-Martin »

dat kan, ik heb ze natuurlijk nog nooit vast gehad, maar op je foto's te zien vind ik ze er gewoon goed uit zien (behalve het interieur)
Afbeelding
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: Powco 1:18

Bericht door AutoWolf »

Deze Powco's doen me denken aan mijn "beige" Volvo 242 die ik aan diggelen gespeeld heb back in the day. Leuke aanvulling voor de markt naar mijn idee!


Wolf.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Powco 1:18

Bericht door tom »

Zijn die dingen niet ook gewoon te koop bij de speelgoedwinkels? Het lijkt namelijk wel of ze daar alleen Volveaux verkopen, en dan voornamelijk XC-modellen.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Powco 1:18

Bericht door Jaap »

nou dat ziet er goed uit, dan kan ik de Focus nog wel eens overwegen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Powco 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

De Fords zijn net wat grover in detail, hoe daar rekening mee :wink:
DAffIE
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 13:43

Re: Powco 1:18

Bericht door DAffIE »

hallo mensen,,

ik bouw mijn modelletjes zelf in 1/24. nu zoek ik voor een vriend een Ford focus, de nieuwe serie. ik kwam uit bij de 1/18 schaal van powco.
opzich geen probleem. alleen mijn vraag voor de ervarenen:
-dit is plastaic toch?
-kan ik dit ook verbouwen/makkelijk uit elkaar halen. het moet namelijk blauw worden, met zeer veel meer details, de gereedschappen/kennis/mogelijkheden heb ik wel denk ik, alleen kijken of het ook goed uit elkaar kan! :) :mrgreen:

groetjes Sjoerd
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Powco 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

1. De modellen zijn inderdaad van plastic. Toch kunnen de deuren in dit geval open en dicht en zit er ook een los dakje bij de cabrio.
2. Modellen zijn door simpele bouw inderdaad makkelijk te demoneteren, dus geen geintjes met schroeven onder de wielen.
3. Wat betreft detailering, dat is nog een hele klus! Ik heb ook gekeken naar de cabrio maar dat zou betekenen dat ik een donor model zou moeten gaan aanshaffen en op zoek zou moeten gaan naar diverse onderdelen uit diverse donor modellen of ze los zien te scoren.

Zo te horen ben je niet van plan met de cabrio aan de slag te gaan maar met de RS. Nu is de vraag nog wat je precies wil gaan maken, maar hoe dan ook zal je moeten uitkijken naar de chinese dealer editie van de Ford Focus.
Mocht het om de facelift gaan die je wilt maken, dan zal je ook moeten kijken naar dat model die er alleen in rally uitvoering is. Om er een straat van te maken heb je dan dus hoe dan ook de pre-facelift straatversie nodig.
Mocht je de RS willen, dan zal je de Powco moeten aanschaffen en dan kan je het bumperwerk e.d. gebruiken voor de ombouw van de straatfocus. Mocht je de Rs facelift willen, dan zal je dus ook de Rally facelift nog moeten aanschaffen!

Hier een voorbeeld van de chinese dealer editie van de straatversie van de Focus, andere verkrijgbare kleur is geel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hier de gefacelifte Focus als rally:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik je moet helpen met de aanschaf, just let me know! Reken voor deze modellen echter op prijzen die beginnen bij 65 euro inclusief verzenden, maar meestal ben je minstens een tientje meer kwijt!
DAffIE
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 13:43

Re: Powco 1:18

Bericht door DAffIE »

kijk, dat moest ik effe weten, goed demonteerbaar.

ik kan hem zelf namelijk wel aanpassen, dmv plastic plaat, plamuur etc etc, dan in de goede kleur spuiten! :wink:

bedankt! ik zal hem bestellen via Toms.nl waarschijnlijk!

groetjessss
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Powco 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Het gaat dus niet om extra details e.d. ? anders zou ik echt eens kijken naar de bovenstaande modellen, dat is de moeite waard. Hoe dan ook succes met het project!
Ik zou zeggen keep us updated, je kan een topicje openen in het ombouw deel van dit forum :thump_up:
Gebruikersavatar
BasPlankgas
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 16:05
Schaal: 1:18
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Powco 1:18

Bericht door BasPlankgas »

Kga misschien een transit aanschaffen voor mijn PWS (waterstofauto's), d'r zal toch wel genoeg ruimte achterinzitten voor een klein motortje?
Terug van weggeweest!
Collectie
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Powco 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Ik mag aannemen van wel jah! :D
Gebruikersavatar
BasPlankgas
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 16:05
Schaal: 1:18
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Powco 1:18

Bericht door BasPlankgas »

Vervolg op het bovenstaande bericht, heb de transit besteld, en de onderdelen om er een waterstofmotor in te bouwen ook. Hopelijk heb ik ze voor het weekend binnen! :)
Terug van weggeweest!
Collectie
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Powco 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Gaaf Bas, ben benieuwd naar het bouwwerk :thump_up:
Gebruikersavatar
BasPlankgas
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 16:05
Schaal: 1:18
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Powco 1:18

Bericht door BasPlankgas »

De transit en de brandstofcel zijn binnen! :dance: :dance: +

Het busje ziet er trouwens goed uit! (om het maar topic gerelateerd te houden)
alles zit goed, en het ziet er toch aardig gedetailleerd uit. Een aanrader, zeker voor 10 euro!

Zaterdag gaat hij wel in stukken, maar dat is niet anders :oops:
Terug van weggeweest!
Collectie
Plaats reactie